یادواره بزرگمرد کوچک، احمد نظیف شهید شاخص کشوری در سبزوار

 یادواره بزرگمرد کوچک احمد نظیف شهید شاخص کشوری بسیج دانش آموزی شنبه 21 اسفند 95 در شهر محل زندگی و تحصیل دوران کودکی و نوجوانیش سبزوار برگزار می شود.

اسرارنامه به همین مناسبت و جهت گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و به خصوص شهید احمد نظیف، درادامه به انتشار زندگی نامه آن مرد خدایی می پردازد:

زندگی نامه شهید احمد نظیف
 
1-نام : احمد 
2-نام خانوادگی : نظیف
3-نام پدر : حسین
4 – تاریخ تولد : 3/3/1350
5- شماره شناسنامه : 829
6-صادره : شهر آباد گرگان
7- محل تولد : شهر گرگان
8شهر محل تحصیل : سبزوار
9- دبستان محل تحصیل : دبستان دولتی پانزده بهمن (طالقانی )
9 – محل شهادت : قلاویزان مهران
10- تاریخ شهادت : 22/5/1362
11 – تاریخ اولین اعزام به جبهه : 8 /12/1361
12 – محل آموزش نظامی : لشگر 5 نصر
13 – سن شهید در زمان شهادت : 13سال
14 – نحوه شهادت : براثر اصابت گلوله به گردن 
15 – دوستان شهید : به نامهای میرزا محمد ومیرزا علی
 
سخن از دانش آموز شهیدی است که از دیار سربدارن برخاست وقصد جنگ با کفر را نمود وثابت کرد که مرد عمل است .
 
دانش آموز شهید احمد نظیف در تاریخ 3/3/1350 در خانواده مذهبی وکشاورز در شهر گرگان چشم به جهان گشود که بعد از تولدش به استان خراسان رضوی شهر سبزوارمهاجرت نمودند .
 
از همان عنفوان کودکی به همراه خانواده در جلسات قرآن شرکت می نمود در سن 5 سالگی نماز خواندن را آموخت .
 
فرزند اول خانواده بود ویک خواهر وبرادر دیگر هم داشت .اما نور الهی در دلش شعله زد وبا توجه به سن کمش در کارهای جهادی شرکت می کرد وبا جهاد سازندگی در سن 10 سالگی برای ساخت حمام در مناطق محروم همراه بود .
 
ایشان بیشتر اوقات تا صبح در مسجد بود وبه همراه دیگر بسیجیها در برنامه های مذهبی شرکت میکرد وروح وجانش را با دعا ونیایش عجین مینمود .وآینده نیکی را برای خود رقم می زد.واین در حالی بود که خیلی از هم سن وسالهای او به فکر درس وبازی بودند.
 
او فراتر از آن می اندیشید ودر ذهنش چیزی جز خدمت به دین واسلام وانقلاب وحمایت ازولایت فقیه نبود.
 
شهید احمد نظیف یک دانش آموز ولایی وعارف بود وزمانی که سرزمینش را در خطر هجوم کفار دید عزمش را جزم کرد تا با حضور خود در میدان نبرد دِینش را نسبت به اسلام وانقلاب ادا نماید .در این میان با توجه به سن کمش ،خانواده مخالفت نمودند اما این شهید بزرگوار به این مهم دست یافت که استراحت باشد بعد از شهادت .
 
هنگامی که برای ثبت نام به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت گفتند که سنت کم است واین دانش آموز ولایی می گوید : "مگر امامان نگفته رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که نارنجک به کمر میبندد و..." وبا این سخنان او کسی را یارای مخالفت با ایشان نبود اما این شهید مانند شهدای بزرگوار دیگر با دست کاری شناسنامه خود وکپی از آن که سن 17 سال را نشان میداد بار بربست وبا توجه به ممانعت همه برای سن کمش ، در تاریخ 8/12/61 که 11 سال بیشتر نداشت ودر پایه پنجم تحصیل میکرد از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سبزوار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد .
 
شهید احمد نظیف در تاریخ 18/5/62 براثر اصابت تیر به گردن در ناحیه قلاویزان شهرستان مهران مجروح شد وچند روز در بیمارستان امام رضا (علیه السلام) مشهد بستری بودودر تاریخ 22/5/62 ساعت 2 نیمه شب روز جمعه به دیدار حق شتافت وبه خیل شهیدان پیوست .
 
شهید تقریبا در یکسالی که در جبهه بود از طریق نامه با خانواده اش در ارتباط بود ودر دست نوشته هایش آرزوی دیدار با امام (ره) را داشت وبه خانواده اش سفارش میکرد که امام را تنها نگذارید و میگفت برای پیروزی سربازان اسلام دعا کنید .
 
انس با دعا از او فردی خوش اخلاق وعارف ساخته بود در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است : " اکنون که آمریکای جنایتکار وشوروی تجاوزکار کمر همت برای نابودی اسلام وانقلاب اسلامی بسته اند وآتش فتنه به دامن دو کشور مسلمان انداختند تا بدینوسیله به اهداف شوم وخیالهای واهی وباطل که همان شکست این انقلاب مقدس اسلامی است برسند ودر داخل مملکت پربرکت از خون گلگون کفنان وجانبازان اسلام ،عمال مزدور وخائن ومنافق را تحریک کرده وبرعلیه دولت خدمتگزار وامت بزرگ وقهرمان هر روز خیانتی را مرتکب شوند غافل از اینکه این دولت وملت برحق اند وپیروزی حق وعده خداست .ومن در این برهه از زمان راه خود را شناخته ویافتم وراه علی اصغر امام حسین (ع) را تا ایثار جان دنبال می کنم ... توصیه این فرزند حقیر به شما پدر ومادر عزیز این است که امام را تنها نگذارید وهمیشه برای امام دعا کنید وپس از شهادتم بر من گریه نکنید وصبر داشته باشید که الله مع الصابرین ،خدا با صبر کنندگان است.

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما