با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افتتاح پروژه داروسازی طاها و کارخانه ابزاریراق پویای شرق در سبزوار

در سفر هیات دولت به خراسان‌رضوی؛
سه طرح صنعتی در سبزوار به بهره‎برداری رسید
 
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت  سه طرح صنعتی «داروسازی طاها»، طرح کارخانه «ابزار یراق پویای شرق» و کارخانه «بسته‌بندی محصولات پروتئینی» در سبزوار به بهره برداری رسید.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا نعمت‌زاده امروز، 18 اسفندماه در مراسم بهره‌برداری طرح داروسازی طاها سبزوار با بیان این مطلب اظهار کرد: این کارخانه به تولید مواد اولیه موثر داروهای هورمونی با  ظرفیت 8000 کیلوگرم مواد اولیه دارویی می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: در مرحله بعد سایر مواد اولیه نیز در این کارخانه تولید می‌شود و طرح تولید مواد خوراکی دارویی  و توسعه این واحد صنعت نیز در دست بررسی است
 وزیر صنعت، معدن و تجارت  افزود: در طرح رونق تولید تاکنون 23 هزار و 500 بنگاه تسهیلات دریافت کرده‌اند که بیش از 10 هزار مورد آن مربوط به بخش صنعت است.
 
در ادامه، علی دسترس مدیرعامل شرکت دارو سازی طاها نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: طرح داروسازی طاها در زمینی با مساحت 20 هزار مترمربع با زیربنای 4000 متر و با اعتبار 160 میلیارد اعتبار ریالی و 720 هزار یورو تسهیلات ارزی ساخته شد. 
 
وی افزود: 136 میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش برای اجرای این طرح از محل اعتبارات بانک صنعت، معدن و تجارت پرداخت شد. 
 
دسترس گفت: محصول تولیدی این طرح فرمول دارویی پروژسترون به میزان هشت هزارتن در سال است و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال 37 نفر به ‌صورت مستقیم فراهم شد.
                         
مدیرعامل شرکت دارو سازی طاها اظهار کرد: تولید این واحد صنعتی سه مولکول دارویی پروژسترون با ظرفیت تولید 8000 تن، مدروکسی پروژسترون با ظرفیت تولید 1200 کیلوگرم و هیدروکورتیزون با ظرفیت 700 کیلوگرم در سال است.
 
وی افزود: طرح داروسازی طاها دارای 2000 سهامدار است و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال برای 37 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌‍شود. 
 
همچنین علی امیدبخش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در حاشیه بازدید وزیر صنعت،معدن و تجارت از طرح کارخانه ابزار «یراق پویای شرق» گفت: این طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی و پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک صنعت، معدن و تجارت در زمینی به وسعت 43 هزار متر مربع ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. 
 
وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ صنعتی زمینه اشتغال برای 70 نفر در شهرستان سبزوار فراهم شد.
 
امیدبخش عنوان کرد: کارخانه بسته‌بندی محصولات پروتئینی با مساحت 5000متر مربع با هزینه 40 میلیارد ریال ظرفیت بسته‌بندی سالانه 10 تن گوشت قرمز، 10 تن گوشت مرغ و پنج تن گوشت ماهی را دارد که برای 40 نفر ایجاد شغل کرد. 
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار خاطرنشان کرد: حدود 240 کارخانه و کارگاه صنعتی با ظرفیت اشتغال 6000 نفر در شهرستان سبزوار فعال هستند و از این تعداد حدود 75 واحد صنعتی در شهرک‌های شماره یک و دو این شهرستان فعالیت می‌کنند.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما