رئیس دانشگاه حکیم سبزواری:

ایجاد موزه فلسفه و تاریخ علم مسلمانان در آرامگاه حکیم سبزواری

نام حکیم سبزواری در تاریخ فلسفه جهان جاودانه است 
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در همایش نکوداشت حکیم سبزورای با اشاره به اینکه نام حکیم سبزواری  در تاریخ فلسفه جهان جاودانه است، گفت: شناساندن شخصیت های علمی و فلسفی شهرستان سبزوار یک ارزش اساسی است‌ و در واقع باید گفت هدف از برگزاری چنین همایش هایی احیای میراث چنین شخصیت های بزرگی در سطح شهرستان است‌.
 
دکتر جواد حدادنیا افزود: سالیان بسیاری است همگان این دیار را به نام نادره  شرق  شیخ سبزوار می شناسند و روزگاری است که آثار او بر تارک مراکز علمی و فلسفی بزرگ شرق و غرب می درخشد.
 
وی ادامه داد: حاجی در کتب و نوشتار خود حکمت و فلسفه ی ناب و متعالی اسلامی را به بشریت هدیه نموده است، آثاری که  هیجگاه در طی دورانی که از رحلت وی می گذرد؛ گرد کهنگی بر آن ننشسته است و مجموعه مباحث منطق و فلسفه که امروزه به نام شرح منظومه سبزواری  در حوزه های علمیه  تدریس می شو ، یکی از بهترین متون درسی در حکمت متعالیه به شمار می آید.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزورای ادامه داد: ما در دانشگاهی که به اسم این حکیم فرزانه مزین شده است، شاکریم که میراث دار اندیشه و علوم انسان والایی هستیم که روزگاری در این شهر می زیست و و کتاب نگاشت وحکمت و اخلاق و فلسفه تدریس نموده و  باید قدرشناسی او کوتاهی نکنیم شاید اگر آرامگاه او در هر جای دیگری در دنیا می‌بود بسیار بیشتر و بیشتر نامش را بلند می‌داشتند و یادش را گرامی و آثارش را می‌آموختند.
 
وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که  همایش نکوداشت حکیم سبزواری در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود و بنا داریم این همایش را در در سال های آینده به صورت ملی و بین المللی برگزار کنیم.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  با اشاره به اینکه طبق رایزنی های انجام شده ، قرار است آرامگاه حکیم سبزواری را در اختیار دانشگاه حکیم سبزواری قرار گیرد، یادآور شد: بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا مرکز تحقیقات علمی در این آرامگاه  دایر شود و آثار و مکتب حکیم سبزواری را به عنوان مکتب فلسفی شهرستان سبزوار نشر دهد.
 
دکتر حدادنیا افزود: ایجاد موزه فلسفه و تاریخ علم مسلمانان از دیگر برنامه هایی است که در آرامگاه حاجی سبزواری اجرا می شود.
نظرت را بنویس
comments

سعيد

مديران شهري اين قدر به اندازه احمدي نژاد به راحتي اب خوردن دروغ گفتن را اموخته اند.ياد گرفته اند كه و مي دانند كه مردم قدرت مطالبه گري ندارند.پس دروغ بگوييد.از سال 87 موزه طب قرار بود يك ساله افتتاح شود ولي هنوز هيچ خبري نيست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما