وضعیت بارندگی استان خراسان رضوی در نیمه دوم سال 95

افزایش 45 درصدی بارندگی در خراسان رضوی
 
مشهد- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی در استان، به دنبال بارش های خوب زمستانی در سال زراعی جاری، تاکنون نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.
 
سیدجواد رسولی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه تا دوم اسفند امسال 113میلی متر بارندگی در خراسان رضوی به ثبت رسیده که این رقم نسبت به دوره آماری بلندمدت نیز 15 درصد افزایش دارد.
 
وی میانگین بارندگی استان خراسان رضوی طی دوره آماری را 99 میلی متر عنوان کرد.
 
وی با اشاره به افزایش 96 درصدی میانگین بارش در مشهد نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مشهد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 145 میلی متر بارندگی داشته که نسبت به دوره آماری بلندمدت 36 درصد افزایش دارد.
 
وی بیان کرد: در پاییز امسال میانگین بارندگی در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی وضعیت خوبی را نداشته و نسبت به دوره آماری کاهش چشمگیری داشت که خوشبختانه با بارشهای خوب زمستانی به ویژه در هفته اخیر، این کمبود جبران شد.
 
رسولی، بیشترین رشد میزان بارش در استان خراسان رضوی را به ترتیب مربوط به شهرستان های تایباد، خواف و تربت جام عنوان کرد.
 
به گفته وی، میزان بارندگی سال زراعی جاری در تایباد با ثبت 167 میلی متر، 118 درصد نسبت به دوره آماری رشد داشته است.
 
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمترین میزان بارندگی در این مدت به ترتیب در شهرستان های سبزوار، کلات و درگز گزارش شده است.
 
وی گفت: میزان بارش ها در سبزوار در سال زراعی جاری تاکنون از 75 میلی متر تجاوز نکرده که این رقم نسبت به دوره آماری 19 درصد کاهش دارد.
 
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 208 میلی متر است.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما