آزمون سومین دوره جشنواره چهل چراغ در سبزوار برگزار می شود

مسئول کانون های فرهنگی و  هنری مساجد سبزوار گفت: آزمون سومین دوره جشنواره چهل چراغ امروز جمعه در سبزوار و تعدادی دیگر از شهرها و روستاهای غرب خراسان رضوی برگزار می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علیرضا رادمان در گفتگویی با خبرنگار اسرارنامه گفت: سومین دوره جشنواره چهل چراغ از ولادت امام رضا (ع) با توزیع کتاب های چهل حدیث آن امام همام در میان علاقه مندان آغاز شده و در روزهای جمعه و شنبه 15 و 16 بهمن ماه آزمون این جشنواره در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن برگزار می شود.
 
وی افزود: این آزمون ساعت 15 روز جمعه در محل جایگاه نمازجمعه و تعدادی دیگر از نقاط شهر سبزوار و روستاها و بخش های غرب خراسان رضوی برگزار می شود و شرکت در امتحان حتی برای کسانی که از قبل ثبت نام نکرده اند نیز آزاد است و برخی دیگر از روستاها و مراکز بخش ها نیز در روز شنبه آزمون خود را برگزار می کنند.
 
دبیراجرایی جشنواره چهل چراغ البته توضیح داد: سئوالات آزمون ها متفاوت طراحی شده به گونه ای که 5 مدل پرسشنامه طراحی شده است که در حوزه های مختلف امتحانی اجرا می شود و بنابراین تداخل سئوالی پیش نمی آید.
 
وی با بیان اینکه ادعا می کنیم این یکی از عام ترین جشنواره هایی است که در کل کشور برگزار می شود، اظهار داشت: همه از هر سطح سواد و سن و شغل و صنفی می توانند در این جشنواره شرکت کنند. 
 
رادمان افزود: دلیل اینکه افراد را حتی بدون ثبت نام قبلی سر جلسه آزمون می پذیریم این است که سعی کرده ایم، در برگزاری چنین جشنواره هایی که با هدف آشنا سازی مردم با سیره و زندگی ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) برگزار می شود، در عین حال که نظم ساختاری مشخصی را در اجرای جشنواره رعایت می کنیم، اما موانع را برای حضور و بهره مند شدن عموم علاقه مندان به حداقل برسانیم. لیکن طبیعتاً کسانی که با آمادگی بیشتری شرکت کنند و از قبل با مطالعه کتاب های چهل چراغ اطلاعات خود را از محتوای آزمون  افزایش داده باشند، شانس بیشتری برای موفقیت دارند.
 
وی پیش بینی کرد: بالغ بر 4000 نفر در شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب در آزمون جشنواره چهل چراغ شرکت کنندن.
 
رادمان درباره محتوای کتاب های چهل چراغ که شامل احادیث رضوی می شود، نیز گفت: سعی کردیم احادیثی را برای کتاب های چهل چراغ انتخاب کنیم که بیشتر به سبک زندگی اسلامی پرداخته و کوتاه و کاربردی بودند.
 
دبیراجرایی جشنواره چهل چراغ سپس درباره برندگان این جشنواره و جوایزشان توضیح داد: حداقل 40 هدیه پیش بینی کرده ایم به اسم چهل چراغ که شامل کمک هزینه سفر کربلا و سفر مشهد و هدایای دیگری نظیر لوازم منزل نیز خواهد بود.
 
وی همچنین گفت: برای جوایز و کل برگزاری جشنواره اسپانسر خاصی نداریم و بخشی از بودجه را از کانون های مساجد گذاشته ایم و چاپ کتاب ها را نیز شهرداری قبول کرده است و امیدواریم به تعهدات خود عمل کند و در بعضی موارد نیز مردم به خاطر ارادتی که به ائمه اطهار به ویژه حضرت امام رضا(ع) دارند، در تأمین هزینه های این جشنواره با ما مشارکت می کنند.
 
گفتنی است جشنواره چهل چراغ از 3 سال قبل با طرحی ابتکاری که در کانون های فرهنگی مساجد سبزوار پایه گذاری شد و سپس به شکل یک جشنواره کشوری درآمد. در حال حاضر جشنواره چهل چراغ دارای دو دبیرخانه در مشهد و سبزوار است.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما