رتبه بندی سایت های خبری تحلیلی سبزوار در الکسا / موفق ترین سایت های سبزوار در جذب مخاطب کدام ها هستند؟

در سال های اخیر با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان نظیر تلگرام که امکان تشکیل گروه ها و کانال های خبری را بدون صرف هیچ هزینه ای و با روش هایی آسان در اختیار همه کاربران خود قرار می دهند، شاید هزاران کانال خبری در محیط تلگرام شکل گرفته باشد که برخی از آن ها با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان خود مواجه شده اند. به طوری که به نظر می رسد امروزه اکثر مردم خبرها و گزارش های هر رویدادی را ابتدا از فضای فضای مجازی به خصوص از محیط تلگرام که یکی از پر طرفدار ترین نرم افزارهای پیام رسان کنونی در ایران است، کسب می کنند.

با این وجود هنوز وبسایت های خبری جایگاه با اهمیت خود را حفظ کرده اند زیرا امکان آرشیو سازی مطالب و دستیابی راحت و سریع به مطالب آرشیوی، امکان جستجوی مطالب در گوگل و نیز پایداری بیشتر و طولانی مدت تر وبسایت های اینترنتی نسبت به شبکه های مجازی و نرم افزارهای پیام رسان، همچنان اعتباری خاص به وبسایت ها می بخشد.زیرا هر لحظه ممکن است برنامه هایی نظیر تلگرام به سرنوشتی نظیر آنچه برای وایبر و فیسبوک پیش آمد، دچار شوند و ناگهان با فیلتر شدن یا قطع دسترسی و یا با کاهش خود به خودی محبوبیت میان کاربرانشان، به کنار گذاشته شوند و برنامه های جدیدی جای آن ها را بگیرد. مسئله ای که معمولاً درباره وبسایت های اینترنتی به این آسانی و به این سرعت اتفاق نمی افتد.

اما با وجود همه مزیت هایی که همچنان وبسایت های اینترنتی نسبت به محیط هایی نظیر تلگرام برای کار خبری دارند، در ماه های اخیر وبسایت های خبری شهرستان سبزوار دچار رکود شدیدی در فعالیت های خود شده اند. به طوری که برخی وبسایت های قدیمی نظیر سبزوارآنلاین بیش از یک سال است که دیگر هیچ فعالیتی نداشته اند و برخی دیگر از وبسایت ها نیز که همچنان فعالند، میزان فعالیتشان نسبت به گذشته خودشان، بسیار پایین آمده و از نگاه مخاطبانشان دیگر آن رونق سابق را ندارند.

تعدد وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار و البته ماهیت متفاوت آن ها با یکدیگر تا همین یکی دو سال قبل به عنوان یکی از امتیازات مثبت فضای فرهنگی غرب خراسان رضوی محسوب می شد. و اینک باید دید این وضعیت رکود سایت های خبری سبزوار که روزی نبض تپنده اطلاع رسانی غرب خراسان رضوی در دستشان بود، تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

یکی از روش های رایجی که معمولا برای بررسی موفقیت سایت ها در جذب مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد، رتبه بندی هایی است که توسط وبسایت الکسا (alexa.com) انجام می شود.

اسرارنامه تا چند ماه قبل به صورت هفتگی به بررسی وضعیت وبسایت های خبری سبزوار در الکسا می پرداخت. اکنون اگر بعد از چند ماه دوباره نگاهی به وضعیت سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در alexa بیاندازیم، پی خواهیم برد که اکثر سایت های شهرستان نسبت به چند ماه قبل افت شدیدی در رتبه های خود داشته اند و برخی از آن ها به طور کل فاقد رتبه شده اند.

اسرارنامه در ادامه جدول جدیدترین بررسی رتبه سایت های خبری تحلیلی سبزوار بر اساس الکسا را که همین امروز انجام شده است، منتشر می کند:

گفتنی است در این بررسی تنها سایت هایی مد نظر قرار گرفته اند که در ماه های اخیر حداقل چند روز فعال بوده و مطالب جدیدی را منتشر کرده اند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده وضعیت آمار سایت های سبزوار در بررسی قبلی که در تاریخ 7خرداد 95د  انجام شده بود، روی اینجا کلیک کنید.
 
لازم به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.
 
نظرت را بنویس
comments

جلال

اونایی که میگن با اومدن تلگرام دوره سایتها دیگه گذشته بگن چرا خودشون همین الان اومدن توی این سایت و دارن این مطلبو میخونن و نظر میفرستن؟

حالا شما فکر کن من خبرنگارم یا خود مدیر اسرارنامه ام ولی بدون این از ضعف منطق شماست که در بحثی که شخصیت افراد توش اهمیت نداره و خودتم به صورت ناشناس اومدی وارد بحث شدی میخوای، هویت طرف مقابلتو افشا کنی گذشته از این حرف ها منم میدونم که الان کانالهای تلگرامی خیلی روی بورسن ولی مطمئن باش این وضعیت موقته واون کارایی که درسایهای اینترنتی هست در کانالهای تلگرامی نیست درمطلب سایت اسرارنامه هم به این نکته اشاره شده ولی هنوز همه سایتهای سابق هستن ودارن کارمیکنن

نيما

كشتي مارو، هرچند وقت هي الكسا رو ميزنين!!! اين كه نشد خبر!!! مثلا ميخواين بگين ما خوبيم؟ بجاش يكم جدي تر دنبال خبر و پيگيري مطالبات مردم باشين

نقد

خوب آقا نیما مگه مجبوری بیای بخونی شما که این خبرارو نمیپسندی نخون بذار اونایی که میپسندن بخونن خوبی اسرارنامه اتفاقا همیشه به همینجور مطالب متنوع بوده

ممکنه که تلگرام فیلتر بشه ولی بعد فیلتر تلگرام مردم به سایتها روی نمی آورند! بلکه به تکنولوژی دیگری کوچ می کنند!

مردم همین الانم از سایتها رو برنگردوندن که بخوان بعد از تلگرام دوباره به سایتا رو بیارن یا به یک تکنولوژی دیگه اینا هرکدوم جای خودشونو دارن من شخصا هروقت مطلبی رو درتلگرام میخونم که میخوام درباره اش اطمیمان حاصل کنم میام توی سایتهای معتبر خبری جستجو میکنم تلگرام و فیسبوک و این قبیل تکنولوزی ها کامل کننده کار سایت ها هستن به عبارتی دیگه درکنارشون هستن نه به جای اونا

علی

سلام دیگر موقع سایت ها گذشته مردم به گروهها و کانالها مراجعه می کنند

سبزواری

الان بی زحمت شما یک موضوع دلخواهو حالا هرچی دوست داشتی توی گوگل سرچ کن ببین یک دونه کانال تلگرامی برات میاره. هرچی بیاره سایت های اینترنتی هستن همین اسم سبزوارو سرچ کن همه سایتای خبری سبزوار میان ولی یک دونه کانال تلگرامی نمیاد

Amir

سایت ها از اعتبار بیشتری برخوردارند.. کانالهای تلگرامی هم یه زمان میرسه مثل فیس بوک از رده خارج بشه

این دوستمون درست می گه شما به همین خبرت نگاه کن تا الان 50 تا بازدید داشته فقط!!! در صورتی که الان من یه کانال خیلی مبتدیانه بزنم بالای این تعداد خبرهام بازدید داره!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما