پروانه بهره برداری نخستین خانه بوم گردی غرب خراسان رضوی در دهکده توریستی زعفرانیه سبزوار صادر شد

صدور پروانه بهره برداری نخستین خانه بوم‌گردی غرب خراسان رضوی صادر شد
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: پروانه بهره برداری نخستین اقامتگاه بوم گردی غرب خراسان رضوی با بیمه مسئولیت مدنی در  دهکده توریستی زعفرانیه سبزوار صادر شد.
 
محمود رضا سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان با بیان این مطلب اظهار کرد: پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه در تاریخ 12 دی‌ماه 95 صادر و این مکان  در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: این اقامتگاه در 35  کیلومتری شرق شهر سبزوار و در جنوب محور مواصلاتی تهران-مشهد  قرار دارد و در حال حاضر با چهار اتاق ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارد.
 
 سلیمانی کوشکی افزود: در مرحله بعدی توسعه این اقامتگاه تعداد 30 اتاق دیگر، رستوران، سفره خانه سنتی، سالن اجتماعات، پارکینگ اختصاصی، نمایشگاه صنایع دستی و کمپینگ اجرا خواهد شد.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار عنوان کرد:  طرح بوم گردی روستای زعفرانیه از توابع بخش مرکزی سبزوار به عنوان الگو در غرب استان رضوی با سرمایه یک میلیارد ریال توسط دهیاری و شورای اسلامی اجرا شد.
 
سلیمانی افزود: چهار اقامتگاه  بوم گردی دیگر در روستاهای طبس، مزینان، استاج و خلیل اباد شهرستان در شهرستان‌های جغتای با  انجام تشریفات اداری و استحکام بخشی بناست در ردیف بهره‌برداری قرار دارند.
 
قدمت روستای زعفرانیه، حداقل به بیش از پنج قرن گذشته مربوط است و آب‌انبار، کاروانسرای شاه عباسی، یخدان و قلعه قدیمی روستا، ضمن نشان‌دادن قدمت کهن، بر رونق این روستا، در گذشته‌های دور دلالت دارند.
 
این روستا، از قدیم در مسیر ارتباطی شهرهای سبزوار- نیشابور- مشهد قرار داشته و کاروانسرای شاه عباسی آن معروف و قدمت این کاروانسرا به دوره صفویه برمی‌گردد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما