علی انارکی:

علت سقوط هواپیمای آزیتا در سبزوار پرواز در ارتفاع بیش از حد مجاز بود/ بدنه هواپیما 100 میلیون تومان خسارت دیده است / هواپیما از امنیت خوبی برخوردار بود و خلبان جان سالم به در برد

ساعتی پس از انتشار خبر سقوط هواپیمای آزیتا در فرودگاه سبزوار خبرنگار اسرارنامه با علی انارکی سازنده این هواپیمای فوق سبک پرداخت.

علی انارکی دراین گفتگوی کوتاه تلفنی به خبرنگار اسرارنامه گفت: علت سقوط هواپیمای آزیتا ارتفاع گرفتن بیش ازحد بود به طوری که خلبان حداکثر مجاز بود در این پرواز آزمایشی تا 20 متر ارتفاع حرکت کند اما تا حدود 200 متر ارتفاع گرفت.

وی افزود: با این ارتفاع و این شدت سقوطی که هواپیما با سرعت حدود 300 کیلومتر در ساعت داشته است، هر هواپیمای دیگری آتش می گرفت و یا پودر می شد، اما خوشبختانه در هواپیمای آزیتا امنیت بدنه طوری برنامه ریزی شده است که خلبان آسیب جدی ندید و فقط به دلیل شدت سقوط در لحظات اولیه دچار سرگیجه و شوک بود.

انارکی در ادامه گفت: خوشبختانه قسمت های اصلی هواپیما سالم است و فقط بدنه آن آسب دیده است.

وی برآورد اولیه ازخسارت وارد شده را حدود 100میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با وجود این حادثه خوشحالیم که امنیت بدنه هواپیما در حدی بوده است که خسارت جانی به خلبان وارد نکرد و بعد از این حادثه باز هم سعی خواهیم کرد این پروژه را ادامه دهیم زیرا برای ما مشخص شد که خود هواپیما مشکلی ندارد و ادعاهای ما مبنی بر توان حرکت، توان ارتفاع گیری و برخورداری از امنیت کابین در جریان این حادثه ثابت شد.

گفتنی است هرچند انارکی در این گفتگو از خوب بودن حال خلبان و فقط دچار شدن وی به سرگیجه و شوک بعد از حادثه خبر داده است، اما علی اصغر روشن رئیس فرودگاه سبزوار در مصاحبه ای که امروز با ایرنا داشته از مجروح شدن خلبان خبر داده ولی گفته است که شرایط وی وخیم نیست.

 

نظرت را بنویس
comments

محمود

اين ازمايشات قبلا توسط انسانهاى ديگرى صورت گرفته وبراى نتيجه گيرى حتى افرادى هم جان خود را از دست داده اند به همين لحاظ كه صحبت جان انسانهاست بهتر است ازمون صحيح وخطا را فراموش كنيد .با اينهمه معتقدم سرگرمى شخصى خوبى موفق باشيد

علی

خوب جناب انارکی به نظر شما ارتفاع 200 متری از زمین خیلی زیاد بوده؟!!! شما میگید هواپیما خسارت جدی ندیده و تو 300 کیلو متر فقط بدنه صدمه دیده!!! خوب با این وزن سنگین و ضخیم بودن بدنه هواپیما مشخصه که تو سرعت 500 کیلومتر هم پودر نمیشه !! شما وزن هواپیما رو بالا بردید.و هواپیما نمی تونه تکاف کنه و تو کلیپهای شما هم مشخصه هواپیماتون اصلا ثبات پروازی نداره و مدام چپ و راست میشه .انشالله موفق باشید. در هر حال سعی کنید تک روی نکنید از افراد مجرب هم کمک بگیرید.

3

بايد كمك كرد اين تيز هوشان شهرمان در ازمايش بعدي موفق شوند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما