ریاست سبحانی فر در گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه چه دستاوردی برای سبزوار دارد؟

رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم شهرستان های سبزواربزرگ مدتی است در روابط پارلمانی ایران و روسیه حضور پر رنگی دارد و اخیرا نیز به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با یکی از مقامات روسی دیدار و گفتگو داشته است که مشروح خبر و گزارش تصویری آن در خبرگزاری  های ایرنا و تسنیم منتشر شده است. (منبع1) ، (منبع2)
 
یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه در همین رابطه مطلب زیر را برای انتشار در این مجله ارسال کرده است:
 
حضور پر رنگ آقاي سبحاني در اجلاس مشترک اقتصادي و تجاري ايران و روسيه چه دستاوردي براي سبزوار داشت؟
 
آقاي سبحاني چند سال است که مسئول انجمن دوستي و رئيس گروه پارلماني ايران و روسيه است، جا دارد که بپرسيم آقاي سبحاني تا حالا از جايگاه حقوقي اش براي کاري براي سبزوار کرده است؟
 
اي کاش در اين سال ها با پيگيري ها و رايزني هاي آقاي سبحاني ما شاهد جذب سرمايه گذاري روس ها در شهرستان بوديم. آيا نمي توانست از اين فرصت استفاده مي کرد و روسها در چند طرح بزرگ سبزوار سرمايه گذاري مي کردند؟ البته هنوز هم دير نشده است. روابط ايران و روسيه گرم شده است و به سمت روابط راهبردي پيش مي رود. چقدر خوب است که با پيگيري و رايزني هاي آقاي سبحاني شاهد سرمايه گذاري هاي روسها در طرح هايي مانند نيروگاه سبزوار، منطقه ويژه اقتصادي، ساخت هتل، محل دائمي نمايشگاه ها، حوزه هاي گردشگري، صنايع غذايي و تبديلي و غيره باشيم.
 
با توجه به روند رو به رشد سبزوار، شهرستان تا چهار پنج سال آينده حتما حداقل يک هتل پنج ستاره نياز دارد. و يا منطقه ويژه اقتصادي بايد رونق بگيرد. و يا اگر بخواهيم استان شويم، نيروگاه براي تامين احتياجات استان ضروري است و يا منطقه سبزوار با ظرفيت هايي که در زمينه هاي کشاورزي و دامي دارد حيف است که چند برند ملي در حوزه هاي غذايي نداشته باشد.
 
اگر راه آهن شمال جنوب ساخته شود و ايران به حوزه 400 ميليونی آسياي ميانه متصل شود و يا اگر جاده ابرشيم عملي شود سبزوار در همه اين زمينه ها مي تواند نقش مهمي داشته باشد. بنابراين جذب سرمايه گذاري روسها در شهرستان چيز دور از دسترسي نيست به ويژه که نماينده مان در اين حوزه مسئوليت دارد. همه اين طرح ها را مي شود با مشارکت بخش خصوصي دو کشور به سرانجام رساند.  اين فرصت بي نظيري است نبايد اين فرصت ها را از دست بدهيم. 
 
نظرت را بنویس
comments

شکوه

شلغم آباد را آیاد اسمش را شنیده اید ما ایرانی ها شلغم را با باد شکم می شناسیم که دفع کننده عفونت های داخلیست برای همین از قدیم در ادامه شلغم باد شکم می آوردند اما من ماندنم که این همه سفر به روسیه از جیب و سرمایه و اعتبار ما سبزواریها حداقل به اندازه شلغم منفعت داشته باشید که آقای سبحانی در مصاحبه های سفر خارجه خودش دم از بستن قرارداد نیروگاه بندرعباس با روسیه را می دهد اما غافل از نیروگاه سبزوار می باشد که یازده سال بلاتکلیف رها شده است

سلام نماینده ها بروند و از شهرهای مجاور یاد بگیرند مثلا فیروزه سرمایه گذارهای کره ای را اورده و نیشابوری ها چینی و کره ای و حال سبزوار باید برود بگوید رشد صنعت ما 5 برابر شده کدام 5 برابر واقع گرا باشید نه ارمانگرا هر چند ارمانگرایی برای رسیده به واقعیت های پیش رو لازم است که ماسفانه مسئولین ما هیچ کدام نیستند و فقط شعار می دهند آمار سبزوار که منتشر بشه مشخص میشه چقد جون بیکار راهی دیار غربت شدند و مسئولان ما یادشان هم نمی آید.

مخاطب

برکناری معلم و مدیر نمونه استان در طی روزهای گذشته باخبر شدیم علی رغم گذشت سه ماه از آغاز سال تحصیلی جدید و برخلاف عرف آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی در غیاب مدیر مدرسه ابلاغ جدید به جای وی می آید.آنچه در روز چهارشنبه در آموزش و پرورش اتفاق افتاد شاهد بودبم تعدادی از والدین با تجمع در مقابل اداره خواستار بازگشت مدیر مدرسه غفوری بودند.با هدایت والدین و ارعاب آنها ان روز تمام شد و مدیری که در ماه های گذشته به عنوان مدیر نمونه استان معرفی می گردد ،به یک باره کنار گذاشته میشود و ایشان در مسافرت و بی اطلاع از تعیین مدیر جدید مدرسه غفوری است.چه چیزی باعث شده که آقای بینش ابلاغ جدید مدیر مدرسه را در غیاب معلم نمونه استان بزند!؟این گونه ابلاغ ها ما را یاد آقای محمود احمدی نژاد می اندازد .وزیر امور خارجه در سفر به کشورهای افریقایی بودند که ابلاغ وزیر جدید اعلام شد.آن زمان همین به اصطلاح اصلاح طلبان احمدی نژاد را نکوهش کرده و دیکتاتور خواندند.حالا چه کسی باید به آقایان اداره آموزش و پرورش واژه دیکتاتور را بگوید.بنده می گویم .شما از احمدی نژاد هم مستبد تر هستید.چرا که اگر کسی برخلاف نظر شما عمل کند ،دیگر او را نخواهید شناخت.آقای رضا قنبری مقدم،به عنوان معلم نمونه استان،در مسافرت بوده که ابلاغ زده اید.چقدر خودخواهی؟اگر به خودتان رحم نمی کنید لااقل به بچه های مروم رحم کنید و دست از لجاجت های کودکانه که شاید در دوران کودکی سرکوفت خورده اید حالا سر باز کرده است.تعلیم و تربیت را با باندبازی های ابلهانه به لجن کشیده اید.وظیفه ی معلم تربیت نسل های آینده است نه این که چکمه ی سیاست را بپوشد و بر گرده مروم پا بگذارد.مگر سوگند نامه های شروع به کار را از یاد برده اید؟مگر در تربیت الفبای سباست آمده است که این گونه پاچه های خود را بالا زده و به جای درس و مشق چوب حراج به تمام دیانت خود زده اید.؟پس عبارت"معلمی شغل انبیاست"کجاست!؟چرا سرتان را هم چون کبک در برف نیامده کروه اید و شمشیر را از رو بسته اید و اعلان جنگ با هم کیش و هم مساک و هم رزم خود کرده اید؟آبروی اگر معلمکی هم اگر باشد شما برده اید؟شما در پیشگاه خدا که اگر اعتقادی داشته باشید ،آبروی معلمی را بردید.می دانید و می دانیم که در این زمان باید یک مساله اخلاقی در مدیر لاشد تا در تواسط سال ابلاغ مجدد بزنید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما