پیام تسلیت محمدرضا محسنی ثانی در پی درگذشت دکتر میرزا احمد کرابی قرآن پژوه برجسته سبزواری

در پی درگذشت مرحوم دکتر میرزا احمد کرابی از معلمان پیشکسوت قرآن کریم و از اساتید برجسته دانشگاهی سبزوار، محمدرضا محسنی ثانی نماینده سابق مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی پیام تسلیتی به شرح زیر را جهت انتشار در اختیار تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه قرار داده است:

انالله وانا الیه راجعون
 
برای معلم قرآن تمام موجودات حتی ماهیان دریا، طلب آمرزش می کنند. -پیامبر اکرم(ص)-
 
ارتحال استاد گرانقدر دکتر میرزا احمد کرابی مدرس پیشکسوت دانشگاه و قرآن پژوه برجسته سبزواری که سال های زیادی از عمر پربرکت خود را صرف تحقیق، آموزش و خدمت به قرآن کریم و جامعه دانشگاهی نمود، حقیقتاً ضایعه ای بزرگ برای مردم متدین دیار سربداران است.
 
آن استاد زاهد و عارف مسلک و حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و حتی دیگر کتب ادیان الهی همواره در کمال ساده زیستی، سخت کوشی، خضوع و خوشرویی و علاقه به آموختن و تدریس قرآن کریم تا واپسین سال های عمر زیست و انصافاً حق بزرگی بر گردن جامعه دانشگاهی و قرآنی دارالمومنین سبزوار دارد چرا که در طول سالیان تدریس علوم ادبی و عرفانی، با عمل به علم خود، همواره اخلاق محوری و دیانت را سرمشق دانشجویانش قرار می داد و در مجالس وعظ خود، تقوا و حب اهل بیت اندرز همیشگیش بود.
 
 برای بنده نیز افتخار بزرگی است که توفیق شاگردی ایشان را در مقطعی از زندگی ام داشته و به همین واسطه تا همیشه خود را قدردان زحمات آن معلم فقید می دانم.
 
اینک اگرچه حقیقت مرگ به عنوان تقدیری حتمی و انکار ناپذیر در زندگی همه ابنای بشر، این بار روح مرحوم کرابی را به جوار رحمت حق کوچانیده است، اما مطمئناً یاد و خاطره و ثمرات معنوی سال ها مجاهدت قرآنی ایشان، تا همیشه زنده باقی خواهد ماند و دعای خیر مردم دارالمومنین سبزوار تا ملکوت اعلی بدرقه راه آن استاد فقید خواهد بود.
 
بدین وسیله از درگاه احدیت برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت بی‌کران الهی و برای خانواده داغدار و شاگردان و جامعه قرآنی سبزوار صبر و اجر اخروی را مسئلت می نمایم.
 
محمدرضا محسنی ثانی
 
گفتنی است دکتر میرزا احمد کرابی میرزا احمد کرابی در آبان‌ماه سال ۱۳۱۷ در روستای کراب از توابع شهرستان سبزوار در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاهش، به تهران عزیمت و مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات فارسی در سال ۱۳۴۰ از دانشسرای عالی تهران دریافت کرد.
 
وی برای خدمت در آموزش و پرورش به خرمشهر اعزام شد و مدتی در این دیار به دبیری پرداخت. کرابی در سال ۱۳۶۹ برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در سال ۱۳۷۳ دکترای ادبیات فارسی خود را دریافت کرد.
 
وی، همچنین در دو دوره و به مدت ۱۰ سال رییس مرکز تربیت معلم سبزوار بود. استادیاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و عضو بودن در هیئت مؤسس دانشگاه علمی ـ کاربردی شماره دو سبزوار از دیگر سوابق اجرایی دکتر کرابی به شمار می‌رود.
 
کتاب مشهور وی تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی است که این رساله اقتباسات و تلمیحات آیات و احادیث را به خوبی نشان می‌دهد.
 
دکتر کرابی در 18 آبان 95 بر اثر بیماری کلیوی در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت و پیکر او برای تشییع و تدفین به زادگاهش سبزوار منتقل شد.
 
نام ومعرفی دکتر میرزا احمد کرابی در دو فهرست چهره های برجسته علمی و دانشگاهی سبزوار بزرگ (کلیک کنید)  و فهرست شخصیت های مذهبی سبزوار بزرگ (کلیک کنید) که مدتی است توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما