ثبت رکورد 100 مقاله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پایگاه اسکوپوس

ثبت رکورد 100 مقاله دانشگاه در پایگاه اسکوپوس برای اولین بار
دکتر محمدزاده معاون تحقیقات و فناوری  گفت : خوشبختانه با توجه به اینکه هنوز حدود دو ماه به پایان سال میلادی باقی مانده است، برای اولین بار تعداد مقالات محققین دانشگاه که در نمایه نامه اسکوپوس ایندکس می شوند به 100 عدد رسیده است.
 
وی افزود :  پیش بینی می شود تا پایان سال میلادی تعداد مقالات ارائه شده به 120 برسد. این در حالی است که تعداد مقالات دانشگاه در سال 2012 بیست مورد بود و طی سال های اخیر دانشگاه رشد قابل توجهی در تولیدات علمی با کیفیت داشته است.
 
گفتنی است ؛ با نگاهی دقیق تر به نمودار ذیل روند رو به رشد مقالات ایندکس شده در پایگاه اسکوپوس را می توان مشاهده کرد.
 
منبع: وبسایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
 
 
لازم به ذکر است، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است؛ یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند. از این رو می‌توان دریافت هر مقاله در این مجموعه، تاکنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که این خود شاخصی برای تعیین کیفیت مقاله می‏شود.
 
همچنین مؤثرترین کشورها، نشریات، مؤسسات علمی، آثار و دانشمندان از این طریق مشخص می‏شوند.
 
اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزویر (ناشر هلندی) راه اندازی شد. این پایگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقیب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قریب 50 سال پیشرو نمایه­های استنادی در جهان بود.  این پایگاه روزانه آپدیت می‏شود. (منبع)
نظرت را بنویس
comments

از اقای معاون تحقیقات دانشگاه، هزینه کردهارو هم بپرسین که چقدر پیشرفت داشته و اینکه بعد این همه هزینه الان دانشگاه سبزوار بین کل دانشگاه های کشور چه رتبه ای داره!! اینا حرکات تبلیغاتی اقایونه.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما