شهردار سبزوار در دیدار با هيئت فرانسوي از دانشگاه سوربن پاریس: سبزوار ملک بیداری ایران زمین است

 
شهردار سبزوار با پرفسورSerge Zeteaoui مدیر مرکز مطالعات و آموزش های پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه ( پاریس ۱۳) و پرفسور  Elizabeth Lavillauroy  ديدار و گفتگو كرد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، در اين ديدار كه در محل دانشگاه حكيم سبزواري برگزار شد، شهردار سبزوار با تاكيد بر اينكه سبزوار شهري گردشگر پذيرو ملك بيداري ايران زمين است، گفت: شهر سبزوار در مسير تردد سالانه ۲۰ ميليون مسافران و زائران بارگاه رضوي قرار گرفته و با دارا بودن بيش از ۲۰۰ اثر ثبتي در فهرست آثار ملي از موقعيت ويژه اي در حوزه گردشگري برخوردار است.
 
او با بيان اينكه سبزواري شهري است در مسير جاده ابريشم و در دل تاريخ، افزود: شهرداري طرح هاي بزرگ و ارزشمندي را بدين منظور در دو حوزه توسعه شهري و احيا بافت تاريخي تعريف كرده است.
 
كوشكي ادامه داد: با توجه به پتانسيل هاي موجود در شهر سبزوار در زمينه هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، مذهبي، علمي و… مجموعه اقدامات در دست اقدام چشم انداز اين شهر در آينده به عنوان شهري گردشگرپذير، سرآمد و زيبا تبديل خواهد شد.
 
كوشكي همچنين به برخي اقدامات شهرداري در خصوص توجه به ميراث فرهنگي اين كهن شهر اشاره كرد و گفت: احداث موزه شهر، خريد كاروانسراي معمارزاده و حمايت هاي بي دريغ شهرداري در تپه دامغاني در سال گذشته نشان از توجه و اهميت شهرداري به اعتلاي هرچه بيشتر در زمينه گزدشگري و فرهنگي اين شهر است.
 
پرفسورSerge Zeteaoui مدیر مرکز مطالعات و آموزش های پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه هم در اين ديدار ضمن تقدير از مهمان نوازي شهروندان فهيم سبزواري، از اقدامات شهرداري سبزوار در حوزه گردشگري اين كهن شهر تشكر كرد.
 
وي يكي از اهداف اين هيئت فرانسوي به سبزوار را آشنا شدن با سبزوار، اقلیم، فرهنگ غنی این شهر و بازدید از طرح های گردشگرپذيري اين شهر بيان كرد.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما