با همت یک خانواده نیک اندیش سبزواری:

خانه ای برای قرآن در توحید شهر سبزوار

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین خانه قرآن در شهرک توحید سبزوار با هدف ترویج علوم قرآنی در این شهرستان، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.
 
فاطمه شریفی، مسئول خانه قرآن کوثر شهرک توحید سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه در این خانه قرآن در طول هفته دو روز برای کودکان زیر هفت سال کلاس آموزشی روخوانی و روانخوانی کلام الله مجید برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مرکز قرآنی از اواخر ماه مبارک رمضان سال جاری فعالیت غیررسمی خودش را با آموزش قرآن به تعدادی از کودکان آغاز کرده است.
 
وی با بیان اینکه به تازگی مجوز فعالیت رسمی را نیز از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: در محل جدید این مرکز قرآنی واقع در بلوک پنج شهرک توحید سبزوار با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت، با توجه به وسعت مکان به بزرگسالان نیز آموزش داده می‌شود و کلاس‌های حفظ ویژه این رده سنی از روزهای پایانی مهرماه شروع خواهد شد.
 
این مربی قرآن با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این مکان شخصی تأمین می‌شود، عنوان کرد: هیج نهاد و سازمان دولتی تاکنون برای راه‌اندازی این خانه قرآن کمکی نکرده است.
 
وی افزود: تفاوت آموزش قرآن در اینجا با مدرسه در یادگیری حروف است که از روی کتاب استاد احمدرضا محسنی انجام می‌شود و در حال حاضر برای آموزش به کودکان از جزء ۳۰ شروع کرده و به سوره «همزه» رسیدیم.
 
مربی دارالقران یاسین با تأکید بر اینکه در آموزش قرآن به روش اشاره، مفهوم کلمات همراه با شعر و داستان به کودکان آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: از ویژگی‌های دیگر این نوع آموزش، یادگیری قرآن به روش عربی است.
 
شریفی ادامه داد: آموزش احکام اسلامی به همراه داستان زندگی پیامبران و بیان داستان‌های قرآنی از دیگر مطالب آموزشی به کودکان در این کلاس‌ها به شمار می‌رود.
 
مسئول خانه قرآن کوثر شهرک توحید سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر روخوانی و روانخوانی، حفظ و علوم قرآنی در این مرکز آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: این مرکز قرآنی تاکنون توانسته است در طی سه‌ماه حروف قرآنی را به کودکان آموزش دهد.
 
وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این خانه قرآن برای ماه‌های آینده برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، آموزش تجوید، ترتیل، قرائت، حفظ قرآن، تفسیر، اذان، تواشیح و مداحی، کارگاه مطالعه، فعالیت‌های گروهی و خلاقانه و ... است. 
 
منبع: ایکنا
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما