دفاع فرماندار سبزوار از عملکرد خود در مقابل انتقادات تند نماینده مجلس

به دنبال انتشار نامه اعتراضی شدیدالحن و سرگشاده حسین مقصودی یکی از نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی علیه عملکرد ضعیف فرماندار سبزوار در حادثه قنات روستای کسکن و نیز اتهام کلی تر سیاسی کاری و دنبال کردن منافع حزبی و باندی که در این نامه به احمد برادران نسبت داده شده بود (منبع)، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز ضمن مصاحبه ای با وبسایت سبزوارنیوز به دفاع از عملکرد خود پرداخته و به اظهارات مقصودی به شرح زیر پاسخ داده است:
 
اگر نامه نماینده مجلس خطاب به اینجانب صحت داشته باشد پیگیری های لازم انجام می شود
 
سبزوار نیوز / معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اگر نامه نماینده مجلس خطاب به اینجانب صحت داشته باشد پیگیری های لازم انجام می شود .
 
احمد برادران در گفت وگو با سبزوار نیوز با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده مفقودین حادثه ریزش قنات کسکن، اظهار کرد: یکی از ظرفیت های منطقه و محلی شهرستان سبزوار قنوات است که به عنوان یک برند و امتیاز محسوب می شود.
 
وی افزود: یکی از مشکلات موجود در سبزوار در حوزه قنوات لایروبی به شیوه های سنتی است که در چند روز گذشته نیز تعدادی مقنی بدون هماهنگی با ادارات مربوطه اقدام به لایروبی قنات کسکن کردند و در اثر ریزش قنات 4 نفر مفقود شدند.
 
وی ادامه داد: 27 مهر 6 نفر از مقنی ها تا عمق 160 متری در مسیر قنات مشغول به کار بوده اند که متاسفانه آب پشت راه بسته شده قنات رها می شود و باعث مدفون شدن 4 نفر از مقنیان زیر گل و لای می شود.
 
برادران تاکید کرد: 2 مقنی نجات یافته بلافاصله پس از بالا آمدن با نیروهای آتش نشانی و امدادی تماس می گیرند.
 
وی با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه دستور پیگری حادثه به تمام دستگاه های مرتبط داده شد، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری، جلسه ای دیگر با حضور دادستان، اعضای مدیریت بحران و مقنی های باتجربه روستا در محل حادثه برگزار شد و راهکار های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
 
برادران با بیان اینکه محدودیت ما در محل حادثه افزایش 3 برابری دبی آب است؛ خاطرنشان کرد: با وجود سختی و ریسک بسیار زیاد، یکی از نیروهای آتش نشانی برای پیدا کردن اثری از مفقود شدگان به داخل قنات رفت اما متاسفانه اثری مشاهده نکرد.
 
وی افزود: در نتیجه تصمیم گرفته شد که حجم آب از بالا دست چاه های کار شده کم شود تا از این طریق مفقود شدگان پیدا شوند.
 
برادران با اشاره به اینکه دو نفر از اهالی روستا نیز خود سر وارد قنات شده اند، یادآور شد: این افراد با اصرار بسیار و با وجود ممانعت نیروهای پلیس وارد قنات شده اند که یکی از آنها به جمع مفقود شدگان پیوست و دیگری موفق شد خود را به بیرون از قنات برساند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه حفاری و پمپاژ موجود در شهرستان دارای محدويت خاصی برای اجرای این عملیات بود پیگیری شد و دستگاه حفاری و پمپاژ آب از شهر دیگری به شهرستان منتقل شد و هم اینک عملیات حفاری در محل حادثه آغاز شده است.
 
برادران افزود: پس از اتمام عملیات حفاری پمپاژ آب انجام می شود و آب قنات به سمت زمین های روستا هدایت می شود تا از این طریق حجم آب قنات کاهش یابد و بتوان مفقودشده ها را پیدا کرد.
 
** اگر نامه نماینده مجلس خطاب به اینجانب صحت داشته باشد پیگیری های لازم انجام می شود
 
فرماندار سبزوار در خصوص نامه سرگشاده حسین مقصودی یکی از نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: تا کنون نامه ایشان بطور رسمی اعلام نشده و فقط در فضای مجازی منتشر شده است.
 
براداران یادآور شد: درصورت صحت این مطالب و تایید ایشان حق پیگیری و دفاع برای اینجانب محفوظ است.
 
وی با بیان اینکه اگر این نامه از سوی نماینده مجلس تایید شود بسیار جای تاسف و تعجب دارد، تصریح کرد: حداقل انتظار ما از آقای مقصودی این بود که طی تماس و یا نامه ای اگر راهکار، پیشنهاد و یا تجربه ای در این زمینه دارند به مار ارائه دهند و بجای تشویش اذهان عمومی به رفع این مشکل کمک کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان درحال حاضر بیشتر از حد توان خود در این زمینه فعالیت کرده اند و انتظار می رفت نماینده مجلس این زحمات را ببینند و پس از این همه تلاش ابراز محبت ایشان را نظاره گر باشیم که اینگونه نشد.
 
برادران ادامه داد: تلاش ما در شهرستان ایجاد همدلی و همزبانی است که با تکیه بر این 2 اصل می توان در جهت توسعه شهرستان گام برداشت.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت های مالی که امروز با آن مواجه هستیم باید تلاش کنیم از ظرفیت نمایندگان در این زمینه استفاده کنیم و به توسعه و آبادانی شهر کمک کنیم.
 
پایان/
*   *    *
 
متن کامل نامه انتقادی حسین مقصودی را هم اکنون در آدرس زیر مطالعه کنید:
اعتراض شدید نماینده مجلس به عملکرد ضعیف فرماندار سبزوار / احمد برادران متهم به ضعف مدیریت و سیاسی کاری
نظرت را بنویس
comments

کاش یک روزی از مسببین و مقصرین این حادثه هم بازخواست شود. گفته شده در این حادثه کسی مقصر نبوده است... آیا این حرف منطقی است؟ پنج انسان بی گناه و نان آور خانواده کشته شده اند. مگر میشود دستگاههای متولی از خود رفع مسئولیت نمایند؟ بالاخره بحث لایروبی قنوات متولی مشخص دارد. جواب خانواده های این عزیزان را چه کسی در دنیا و آخرت خواهد داد؟؟.... یقینا این نظر منتشر نخواهد شد ولی مسئولین بدانند خون این عزیزان و آه و ناله خانواده های داغدار گریبان آنها را خواهد گرفت.

آقای برادران و نمایندگان محترم. عزل و تعلیق مسئولین ذیربط حداقل کاری است که میتوانید بکنید.

آقای برادران باز هم خیلی شیک و مجلسی دروغ گفت... این مقنی ها بدون هماهنگی اقدام به لایروبی نکرده اند. بلکه شاید آن دو نفر بعدی بدون هماهنگی و خودسرانه رفته باشند که البته قصدشان کمک به همکارانشان بوده. آقای فرماندار مردم سبزوار را چه فرض کرده اید؟ چرا از دستگاههای متولی لایروبی قنات ها توضیح نمی خواهید. عزل فوری آنها کمترین کاری بود که میتوانستید انجام دهید. با این حرف ها با روح و روان مردم بازی نکنید.

آنچه در این گیر ودار مغفول مانده عدم برخورد اولیه با مسببین این حادثه است. هر جای دیگر بود یا مسئولین مربوطه عزل می شدند یا خودشان استعفا می دادند. پنج انسان بیگناه زیر خروارها خاک مدفون شده اند شما بحث سیاسی و باندی می کنید؟

آقای برادران عاجزانه و ملتمسانه از شما خواهش می کنیم فرمانداری را به اهلش واگذار کنید. تکلیف شرعی هم همین است. به خدا شما به درد فرمانداری نمی خورید. دنبال لابی گری نزد سبحانی فر و دیگران برای ماندن نباشید. خودتان هم راحت می شوید. باور بفرمایید.

یار مهربان

سلام به محضر تمامی سیاسیون در شهری که تامی فضاها بسته به رابطه و حزب و گروه بستگی دارد فرماندار محترم با تمام قول هایی که داد برای برگزاری نشست های مطبوعاتی و اصحاب رسانه و ملاقات های عمومی که گرفتن یک وقت نیاز به فرصت و زمان حداقل یک ساله دارد در حالی که موسسه قدمایشان برای فعالیت های خویش به سر چهارراه بده و حدود دو ساعت نگه می دارد .چرا ایشان برای موسسه ای که هنوز مجوز لازمه را ندارد این گونه برای موسسه وقت گذاشته در حالی که دفتر ایشان هیچ وقتی برای ارباب رجوع نداده است.ایشان برای موسسه که مجوز فعالیت در حوزه گردشگری ندارد مجوز برگزاری تور داده و ارم فرمانداری در زیز بنر های تبلیغاتی امده است.اجرای برنامه شب سکوت و کویر با کلی حاشیه و امکانات ضعیف و عدم برقرای نظم و امنیت در ان شب خودشان را تبرئه نموده است.چرا نماینده سیاسی دولت این گونه وارد بازی های سیاسی افراطیون اصلاح طلب میگردد.افراطین اصلاح طلب با تصاحب سمت هایی در شهرداری و فرمانداری و سیمان و داروسازی و دیگر مراکز دولتی اقدام بهتیم گردانی و چرخش نیرو نموده اند و این گونه فرماندار سیاسی . نماینده دولت را به بازی گرفته اند.فرماندار عزیز سبزوار دو نماینده دارد و شما وظیفه دارید که با نمایند گان شهر فعالیت نمائید و از پتانسیل ها ی انان حداکثر استفاده را در راستای خدمت به شهروندان بهره گیری نماید.چرا شما وارد مصلحت اندیشی شده اید و وارد بازی اصلاح طلبان تند رو شده اید؟کمی با حوصله و تدبیر لازم حرکت کنید. یار مهربان

متاسفم برات جناب فرماندار... ،عوض عذرخواهی ازمردم وخانواده های داغدار،بازهم سیاسی بازی وخط ونشون واسه نماینده ومسولینی که جزباندت نیستن میکشی. آقای فرماندار تو نماینده دولت هستی ولی نماینده مجلس ازدل مردم وبارای حداکثری نماینده مردم شده پس او دلسوزمردم است وتو دلسوزباندو حزب و.. خودت هستی.

آقای برادران . نمک روی زخم خانواده های مصیبت دیده نپاشید. این بندگان خدا مگر می شود بدون هماهنگی با ادارات این کار را کرده باشند؟ چرا از جهاد کشاورزی و سایر ارگان های ذیربط توضیح نمی خواهید؟ حالا که دست این عزیزان از دنیا کوتاه شده میگویید بدون هماهنگی رفته اند؟ مردم و خانواده های اینها را می پیچانید،جواب خدا را چه خواهید داد؟؟؟ خواسته اکید مردم این است: برخورد جدی و قاطع با نهاد های ذیربط از سوی مقام محترم قضایی.

سلام بخوانيد و بسوزيد: مصوبات 157 مین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر نیشابور مصوبات یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر نیشابور مورخ 1395/07/27 1-در ارتباط با اختصاص مبلغی جهت برگزاری نمایشگاه ملی کتاب؛ موضوع در جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد و با اختصاص مبلغ یک میلیارد (1000،000،000) ریال توسط شهرداری نیشابور به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر رویداد عظیم نمایشگاه ملی کتاب در نیشابور موافقت گردید. ________ حالا مي فهميم که چرا سبزوار عقب مي افتد. نيشابور در تدارک نمايشگاه کتاب استاني است و مسئولان ما دارند عليه همديگر بيانيه مي دهند. واقعا خجالت بکشند و واقعا تاسف آور است.

سبزوار بزرگ

مشکل اصلی اینجاست که مسوولین نیشابور عموما بومی هستند و مسوولین سبزوار عموما غیربومی و دنبال منافع شخصی و حزبی جهت استفاده از سبزوار به عنوان سکوی پرتاب به مرکز استان یا پایتخت!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما