اعتراض شدید نماینده مجلس به عملکرد ضعیف فرماندار سبزوار / احمد برادران متهم به ضعف مدیریت و سیاسی کاری

از ساعاتی قبل نامه ای سرگشاده از قول حسین مقصودی نماینده سبزوار درمجلس شورای اسلامی در گروه ها و برخی کانال های تلگرامی متعلق به سبزواری ها منتشر  شده است که متن آن حاوی انتقاداتی تند نسبت به عملکرد احمد برادران فرماندار سبزوار در دو سال و نیم گذشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه اگرچه بهانه اصلی انتقاد حسین مقصودی به عملکرد فرمانداری سبزوار، وقوع حادثه اخیر قنات روستای کسکن است که به کشته و مفقود شدن 5 نفر از همشهریان سبزواری منجر شد اما، از آنجایی که در نامه نماینده سبزوار به طور صریح سیاسی کاری و درگیری های حزبی و باندی فرمانداری مورد اشاره قرار گرفته، می توان پی برد انتقادات به عمکلرد احمد برادران شامل موارد بسیار گسترده تری می شود.
 
به اعتقاد بسیاری از ناظران احمد برادران که از اوایل سال 93 به عنوان فرماندار دولت تدبیر و امید در سبزوار منصوب شده است، عملکرد چندان ویژه و متناسبی با نیازها و توانمندی های دیار سربداران نداشته و شاید یکی  از مهمترین انتقاداتی که به عملکرد فرماندار کنونی سبزوار وارد می آید و در نامه حسین مقصودی نیز به آن اشاره شده است، گرفتار شدن در دام سیاسی کاری و ترجیح دادن منافع حزبی و جناحی به امور واقعی توسعه سبزوار باشد.
 
در همین دوران حضور احمد برادران برخی از مهمترین رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سبزوار به وقوع پیوسته که مدیریت عالی شهرستان نتوانسته کارنامه موفقیت آمیزی در این مسائل از خود برجای بگذارد. به طور مثال در موضوع درگذشت استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب که به دلیل کهولت سن و بیماری شدید از ماه ها قبل قابل پیش بینی و برنامه ریزی بود، باز هم شاهد غافلگیری مدیریت شهری سبزوار بودیم که بحران ناشی از این غافلگیری به حدی بالا گرفت که تا 3 روز پس از درگذشت پدر شعر انقلاب هنوز مسئولان نتوانسته بودند مکان دقیق تدفین را مشخص کنند و در نهایت پس از چند مرتبه تغییر، مکانی نامناسب و محدود و غیر قابل توسعه در طولانی مدت را در محل پارک جانبازان برگزیدند. که اگر بنا به انتخاب چنین محل پیش پا افتاده وآماده ای بود اصلا نباید تصمیم گیری تا 3 روز پس از وفات استاد سبزواری به طول می انجامید. همچنین موزه شعر انقلاب که قرار بود به بهانه تدفین استاد حمید سبزواری در این شهر تأسیس شود هنوز بلاتکلیف باقی مانده است.
 
نمونه ای دیگری از ضعف عملکرد را که منتقدان به فرمانداری سبزوارنسبت می دهند شامل سکوت و بی توجهی مدیریت عالی شهرستان به رویدادها و مناسبت های مهم فرهنگی دیار سربداران نظیر روزهای تولد، درگذشت یا بزرگداشت مشاهیری نظیر حکیم حاج ملاهادی سبزواری، دکتر علی شریعتی، استاد محمود دولت آبادی، ابوالفضل بیهقی و ... می شود. و گاه عملکرد ضعیف و یا سکوت و بی توجهی کامل فرمانداری نسبت به بعضی از این مناسبت های مهم مانند 10 مرداد سالروز تولد آقای رمان ایران استاد محمود دولت آبادی یا 2 آذر سالروز تولد دکتر شریعتی به حدی است که عملا بین دوران مدیریت فرماندار دولت اعتدال گرای روحانی با فرمانداران دولت اصولگرای گذشته هیچ تفاوتی مشاهده نمی شود.
 
تسلیم شدن سریع فرمانداری بدون هیچ دفاعی از حق هنرمندان و مردم در زمینه مسائلی چون لغو ناگهانی کنسرت های دارای مجوز موسیقی که در ماه های اخیر درباره محمد دستمزدی و سالار عقیلی دو هنرمند موجه و مردمی اتفاق افتاد نیز از دیگر موارد ضعف عملکرد فرماندار منتسب به دولت تدبیر و امید در سبزوار است.
 
در زمینه مسائل سیاسی نیز در ایام انتخابات مجلس دهم در اسفند 94 عده ای به عملکرد فرمانداری سبزوار انتقاداتی داشتند.همچنین گفته می شود در همین دوره در عزل ونصب مدیران ادارات نیز نگاه سیاسی بر نگاه شایسته سالاری غلبه پیدا کرده است و نیز برخی از ادارات با مدیریت هایی ضعیف ویا برای طولانی مدت در سطح سرپرستی اداره شده است.
 
نمونه ای دیگر از ضعف عملکرد فرمانداری شهرستان را می توان در جریان برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت عمران وتوسعه سبزوار مشاهده  کرد که ابتدا قرار بود سبزوار جزء 20 شهر اول کشور باشد که این شرکت را راه اندازی می کند و هیئت موسسین این شرکت در فرمانداری و بادعوت فرمانداری تشکیل شد و مدیریت برگزاری جلسه مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره نیز زیر نظر فرمانداری و با حضور معاون فرماندار بود، اما پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن آرا، در اقدامی عجیب خود برگزارکنندگان به نتایج انتخابات و صحت برگزاری آن معترض شدند که از این رفتار به عنوان خودزنی تعبیر می شود و بدین ترتیب اکنون بیش از دو ماه است که آغاز فعالیت های عادی این شرکت معلق مانده و بهره برداری سبزوار از وجود چنین شرکتی که گفته می شد قرار است از رانت های دولتی به صورت قانونی برخوردار شود، به تأخیر افتاده است!
 
در زمینه مسائل اقتصادی نیز درحالی که دائما خبر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در برخی پروژه های مهم صنعتی در تعدادی از شهرستان های مشابه سبزوار درخراسان رضوی و دیگر شهرهای کشور در رسانه ها مطرح می شود، سبزوار در این مدت نتوانسته نمونه عینی و چشمگیری از سرمایه گذاری های جدید صنعتی یاتکمیل سرمایه گذاری های پیشین را شاهد باشد. حتی برخی پروژه های مهم اقتصادی شهرستان نظیر دستک راه آهن سلطان آباد - سبزوار یا منطقه ویژه اقتصادی و ... در برزخی از بلاتکلیفی به سر برده اند.
 
اینک اما صرف نظر از همه انتقادات فوق، اسرارنامه متن نامه سرگشاده حسین مقصودی که با تمرکز بر موضوع حادثه قنات روستای کسکن نوشته شده را منتشر می کند. البته چنان که گفته شد برخی واژگان مندرج در این نامه حکایت از انتقاداتی عمیق تر و طولانی مدت تر نسبت به عملکرد فرماندار سبزوار دارد که می تواند مسائل بیشتری از حادثه دردناک قنات کسکن را در بر بگیرد:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای برادران معاون استاندار و فرماندار محترم سبزوار 
 
ماحصل سیاسی کاری و درگیری های جناحی و باندی در دیار مظلوم سبزوار همان وضعیتی است که برای آن پنج عزیز گرفتار در قعر چند صد متری زمین رخ داد.حادثه ای که نشان داد چقدر مجموعه مدیریتی شهرستان در مواقع بحران می تواند گرهی از کار فرو بسته خلق بگشاید.
 
بارها و بارها اقشار مختلف مردم سبزوار با هر گرایش سیاسی حتی همفکران حضرتعالی ،از ضعف مدیریت و نگاه سیاسی شما گله و شکایت کرده اند ؛اما اینجانب که نگاهم ،نگاه تعامل و همکاری و هم افزایی با همه طیف های سیاسی است، بنا را بر دوستی و مودت با شما گذاشته و عیب پوشی کرده ام.حال به عنوان سخنگوی کمیسیون شوراها و امنیت داخلی کشور به شما به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان می گویم، که مدیریت ابتر و ناکارآمد شما باعث شده است،که چند شبانه روز خانواده های گرفتار و ماتم زده نتوانند خبری از قربانیان خویش داشته باشند.
 
وقتی وقت و انرژی شما و دوستانتان صرف بازی های سیاسی و حذف نیروهای شایسته از بدنه مدیریتی شهرستان می شود؛ چه انتظاری می توان در روزهای سخت و بحرانی از شما داشت.ناخدای دریای آرام بودن از هر نورسیده ای ساخته است، مردان مرد در طوفانها و بحران ها شناخته می شوند.
 
خوش بود گر محک تجربه آید به میان....... تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.با وضعیتی که شما و دوستانتان در سبزوار ایجاد کرده اید باید منتظر زلزله های شدیدتری باشید و افراد بی شماری را در ته این چاه های مخوف اجتماعی به نظاره بنشینید.مشکلات میزان و ثامن الحجج و زمین های شهرک اندیشه و چه و چه همچون این چاه تاریک و دهشتناک دهن باز کرده ،تاعده بیشتری را به کام خود بکشاند.
 
بحران هایی چون بیکاری و طلاق و اعتیاد در سبزوار ،همچون زلزله ای منتظر است تا در فرصتی مناسب گسل های اجتماعی را فعال کند و کام همگان را تلخ نماید، اما دریغ از درخواست یک جلسه و هم اندیشی با نماینده ای که عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امنیت داخلی کشور است.آنقدر غرق سیاسی کاری و باندبازی کثیف شده اید، که نماینده اول سبزوار باید شما را در آسانسور مجلس اتفاقی ببیند و اکراه دارید پایتان را در دفتربنده بگذارید.
 
اگر ذره ای به آینده سبزوار و سبزواری ها علاقمند بودید باید بعد از ناتوانی در این حادثه از سمت خود استعفا می دادید.کاش به جای شرکت در جلساتی که در آن فقط به راه های مختلف فلج کردن رقبا می پردازید و طرح و برنامه می دهید،جلسه ای برای نجات جان انسانها تشکیل می دادید.
 
در پایان از شهردار محترم و نیروی های خدوم آتش نشانی و مدیر عامل زحمتکش آن تشکر می نمایم ،که بدون یک ریال بودجه دولتی شبانه روز درحال تلاش و مجاهدت هستند و از خانواده های قربانیان حادثه قنات ،به عنوان نماینده سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی عذرخواهی می کنم و برای آنها طلب صبر و شکیبایی دارم وهمچنین برای درگذشتگان احتمالی حادثه ، بخشش و غفران الهی را مسئلت می نمایم.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
حسین مقصودی نماینده مردم فهیم سبزوار بزرگ
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی
 
نظرت را بنویس
comments

سعيد

دوستان عزيز سلام انچه در نظرات امده بد اظهار نظرهاي مغرضانه بود اما بايد بدانيم اقاي فرماندار به عنوان نماينده دولت است.وظيفه نماينده دولت ايجادتعاملات لازم در پيشبرد اهداف سند توسعه سبزوار است.سند توسعه بايد با همكاري و همفكري تمامي پتانسيل هاي شهرستان انجان گيرد.ايشان با اقداماتي كه در زمان انتخابات با گزينش نيروهاي اصلاح طلب افراطي علاوه بر ان كه نسبت به نيروهاي ارزشي بي اعتنايي كرد به صورت حزبي عمل نمود و به سمت حذف نيروهاي جوان از عرصه انتخابات گرفت.در حالي كه شهردار در زمان شهردار شدن قول داد كه خودشان و سيستم اداره را به سمت فعاليت سياسي نبرد اما ورود ايشان در شوراي كذايي انتخابات نشان از ورود افراطيون را داشت .چون افراطيون ماجراي اتفاقات استان شدن سبزوار را برنامه ريزي و هدايت مي كردند .فرماندار بعد از انتخابات هيچ گونه تبريكي به نماينده پيروز انتخابات نداد و خود را در مقابل مقصودي كه نه ،بلكه در مقابل راي مردم و شعور مردم گذاشت و تا كنون بي اعتنايي زيادي به مردم داشته است.بي اعتنايي به نماينده مردم در حقيقت توهين به شعور و آگاهي مردم است.ايشان در مقابل مردم ايستاده است.ايشان از با اقاي سبحاني فقط در ارتباط است در حالي كه بايد و جزو وظايف ايشان است كه با هر دوي نماينده ها همكاري داشته باشد.بايد از تمام ظرفيت هاي سبزوار در راستاي ارتقاي منطقه استفاده ببردوراستي يادمان رت كه فرماندار زاده اسفراين مي باشند و دلسوز منطقه هم نخواهد بود جوري كه يك نيروي بومي دلسوز است.اگر ايشان دلسوز است هندبال سبزوار در حال جذب از سوي فولاد نيشابور است و مدي مجوعه پي گير جلسه با فرماندار است اما مئفق نشده است.دوستان كمي دون تعصب قضاوت كنيم چه بخواهيم و نخواهيم مقصودي نماينده مردم با راي 104000هزاري .بايد از ايشان كار بخواهيم.مقصودي لطف دارن كه از ايشان انتقاد مي كنند اگر ايشان نمي تواند كار كند كار را به كاردان واگذار نمايد.

واقعا بايد به اين موقعيت شناسي و عقل سياسي جناب مقصودي آفرين گفت. در موقعيتي که حادثه و مصيبتي اتفاق افتاده و همه بايد دست به دست هم بدهند و حادثه را مديريت کنند جناب نماينده بيانيه صادر مي کند. معلوم است که او به فکر حل مشکل و بحران نيست بلکه او بدنبال بهانه و موقعيت مناسبي مي گشته که عليه کسي حرف بزند و چه بهانه اي بهتر از اين. اين طور افتاد نه موقعيت شناسي دارند و نه صبر. آنها بسيار عجول هستند. مقصودي نمي توانست کمي صبر کند تا اين مشکل بر طرف شود و بعد بيانيه بدهد؟ آيا بيانيه دادن آن هم در چنين موقعيتي که همه بايد (از نماينده و فرماندار و بقيه) به فکر حل مشکل باشند، درست است؟

ارمان

دقیقا همینطور است

شهروند سبزواری

بنظر من هر کسی که واقعا نیتش اینه که سبزوار رشدوپیشرفت کنه خدا همیشه کمک یارش باشه و ایشاله خدا سلامتی و قوت بهش بده؛ حالا هر کی میخواد باشه راستش ما که ازین سیاست چیزی سر در نیووردیم زنده باد سبزوار و سبزواری جماعت به امید پیشرفت شهر با فرهنگ و با اصالت و عزیزم سبزوار

ایمان

آقای مقصودی من خیلی وقته شناختمت. مردم هم کم کم آشنا میشن باهات، یادمه زمانی که شهردار بودی به کمک آتشنشانی احتیاج پیدا کردم، نردبونشون 20 دقیقه باز نمیشد. بعد هم کسی بلد نبود ازش بالا بره. حالا دم از مدیریت بحران میزنی. باش برادر تا صبح دولت تو هم بدمد

س تا حالا کی و کجا دیده که نماینده ای هر چند هم که مخالف مسولان شهرش باشه علنی علیه انها بیانیه رسمی و مکتوب بده.تو ۲۹۰ نماینده مجلس نماینده ما نوبرش را اورده. واقعا نماینده ما به کجا میره و ایا مسولام ما اینطور می خواهند شهر پیشرفت کنه!!!!!!!

رضا

جناب مقصودی شما در زمینه حادثه کسکن چه کردید؟ شما در زمان مدیریت شهری خود در سبزوار در مورد مشکلاتی که لیست کردید چه کردید؟ شما در آن زمان و اکنون که نماینده هستید در مورد مشکلات قنات ها و فاضلاب شهر چه کردید؟ آیا با انتشار این نامه دیگر تمام مشکلات ما حل شد؟ آیا اگر به جای جناب برادران کسی دیگر فرماندار بود یا باشد ما دیگر مشکلی نداریم؟ شما نماینده این شهر هستید متاسفم برای شما و این رویه ای که در پیش گرفتید.ما هم مزه اتحاد و سازندگی رو چشیدیم. شهر من تنهاتر از دیروز....

فرهاد حالا معلوم شد سيبل بعدي مقصودي آقاي فرماندار است. خدا عاقبت مان را به خير کند. معلوم نيست با اين گونه عمل کردن به کجا مي خواهيم برسيم. اما قطعا سبزوار با اين گونه حرکات و سکنات پيشرفت نمي کند. منظورم اين است که راه پيشرفت سبزوار اين نيست. اي کاش کسي بود که از دوره مديريت مقصودي در شهرداري سوال مي کرد. ما و مردم هنوز سوالات و ابهامات زيادي درباره آن دوره دارند. آيا کسي است بپرسد؟ و آيا مقصودي توضيح خواهد داد؟

یکی از مردم

آقا فرهاد از کدوم مردم در مقابل مقصودی حرف میزنی؟ دچار توهم شدی؟ یک بار که مقصودی با همین جور ابهاماتی که شما ادعا می کنید واسه دوران شهرداریش دادگاهی شد و در دادگاه های رسمی تبرئه شد و هیچ پرونده فسادی علیهش اثبات نشد و تونست به راحتی در انتخابات مجلس شرکت کنه و تایید صلاحیت بگیره، بار دومم که در دادگاه مردم سربلند شد و با رای 6 رقمی رکورد زد بنابراین اگه چشاتونو وا کنید وخودتونو مساوی باهمه مردم ندونیدمیبینید که اکثر مردم پشت مقصودی هستن مقصودی اتفاقا داره خیلی خوب و جوندار عمل میکنه ادم خنثی و ناتوانی نیست و ازهمین اول جنمشو نشون داده

سلام شما بايد اين قسمت را بولد مي کرديد: "بحران هایی چون بیکاری و طلاق و اعتیاد در سبزوار ،همچون زلزله ای منتظر است تا در فرصتی مناسب گسل های اجتماعی را فعال کند و کام همگان را تلخ نماید، اما دریغ از درخواست یک جلسه و هم اندیشی با نماینده ای که عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امنیت داخلی کشور است.آنقدر غرق سیاسی کاری و باندبازی کثیف شده اید، که نماینده اول سبزوار باید شما را در آسانسور مجلس اتفاقی ببیند و اکراه دارید پایتان را در دفتربنده بگذارید." حالا مي فهميم که درد جناب مقصودي چيست؟ اين که چرا با و جلسه نگذاشته اند و چرا براي عرض ارادت به دفترش نرفته اند؟ اين هم از نماينده کوتاه انديش ما که اين هم هم مدعي است. تازه مي فهميم مشکل جناب مقصودي مشکل شخصيتي است؟ درباره نحوه نمايندگي جناب مقصودي حرف زياد است که به موقعش شايد گفته شود. هر چه هست شايد نيت او خوب باشد اما روشن است که نحوه نمايندگي و حرکات و سکنات او نه تنها اثر مطلوب و دستاوردي براي منطقه سبزوار نداشته است بلکه تخريب ها و مشکلات را بيشتر کرده و به اختلافات دامن زده است. بگذريم از اين که به موقعش از نحوه نمايندگي او و اين همه تبليغاتي که از جلساتش و اين ور و آن ور رفتنش و اين همه صحبت کردنش سوال خواهيم کرد. جناب مقصودي تنها نيت خوب کافي نيست بايد بداني چگونه عمل کني؟ کجا حرفي را بزني و چگونه بزني و چطور بزني؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما