حضور زندانیان سبزوار در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: زندانیان در بند با بهره‌گیری از رافت اسلامی جهت بهره‌مندی از برکات مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) که در آن از همه اقشار جامعه حضور دارند، شرکت می‌کنند.
 
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، زندانیان در بند با بهره‌گیری از رافت اسلامی جهت بهره‌مندی از برکات مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) که در آن از همه اقشار جامعه حضور دارند، شرکت می‌کنند.
 
از ویژگی‌های زیبای این هیئت مذهبی این است که مسئولان زندان در کنار زندانیان و مردم عادی به همراه کودکان به عزاداری مشغول شده‌اند و تشخیص اینکه کدامیک زندانی دنیا است و کدامیک آزاد از بند است در این جمع  مشکل شده و نمی‌توان بدون اینکه شناختی داشته باشید تشخیص دهید.
 
لذا وقتی همه زنجیرها به عشق امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) و یارانشان بالا می‌رود همه را یکدست مشاهده می‌کنید و برای همه از جان و دل دعا و آرزوی قبولی عزاداری می‌کنید.
 
یکی دیگر از نکات جالب این عزاداری حضور رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شوری اسلامی است.
 
حسین کیوانلو، مسئول زندان سبزوار در گفت‌وگو  با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بیان اینکه این مراسم از اول محرم تا پایان دهه اول هر شب در کنار زندان سبزوار در حال برگزاری است، ابراز کرد: این برنامه دینی با استقبال بسیار خوب زندانیان و مردم عادی هر شب در کنار زندان با عزاداری و مداحی برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کسانی که در این محوطه با مردم عزاداری می‌کنند از افرادی خاص هستند که از مزیت‌های بند باز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: همزمان با این مراسم تا کنون ۱۰ گوسفند توسط نذر کنندگان به نیت امام حسین(ع) در این محل قربانی شده است.
 
وی افزود: هر روز صبح در این ایام مراسم دعای زیارت عاشورا داخل زندان به همراه پرسنل مربوطه برگزار می‌شود و مراسم ویژه عزاداری برای زندانیانی که امکان بیرون آمدن وجود ندارد و بانوان در داخل زندان با دعوت از روحانیون و مداحان برگزار می‌شود.
 
منبع: خبرگزاری ایکنا
 
گزارش: علی اکبر ملکی
نظرت را بنویس
comments

آفرین ودروود برشما،این یعنی کار فرهنگی خدا خیرتون بده
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما