سه دست آورد با ارزش دیگر برای سرزمین سربداران : فرودگاهی / دانشگاهی / صنعتی

 وبسایت یکی از نمایندگان سبزوار به تازگی خبر از تحقق چند دست آورد با ارزش و غرورانگیز در زمینه عمران و آبادانی خطه پرافتخار سربداران داده است.
وبسایت دکتر محسنی ثانی که صبح امروز بعد از یک وقفه کوتاه و ایجاد برخی تغییرات داخلی مجدداً به روز رسانی شد ، به صورت تیتروار نوید تحقق چند دست آورد خوشحال کننده را برای تمامی مردمان خطه پرافتخار سربداران داد. سه خبرمسرت بخش مذکور عبارتند از :
برقراری قریب الوقوع پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی سبزوار
اخذ مجوز تأسیس دانشکده صنعتی در خطه سربداران
پیشرفت موثر در روند احداث مجتمع پالایشگاهی ستاره خراسان با وارد شدن وسایل مورد نیاز این مجتمع پالایشگاهی به ایران 
(منبع : سایت دکتر محسنی)

البته وبسایت مورد ذکر ارائه توضیحات بیشتر از این دست آوردهای افتخار آمیز را به روزهای آینده موکول کرده است.
براساس بررسی های اسرارنامه هریک از این دست آوردها می توانند سرآغاز دیگری بر احیا و توسعه پایدار خطه پرافختار سربداران باشند.به طوری که با برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه سبزوار علاوه بر افزایش چندبرابری وجهه این شهر تاریخی در کشورعزیزمان ، سوددهی اقتصادی فراوانی برای تمامی مردم حاصل خواهد شد.
دانشکده صنعتی نیز دست آورد پرافتخار دیگری است که با استقرار این دانشکده در سبزوار در کنار وجود فرودگاه بین المللی ، عبور آزاد راه حرم تا حرم ، عبور خط لوله ی 48 اینچ انتقال گاز ، عبور راه آهن درحال تأسیس ، احداث منطقه ویژه اقتصادی و ... زیرساخت با اهمیت دیگری برای پیشرفت صنعتی سبزوار و در نهایت توسعه همه جانبه این شهرحماسه ساز تاریخی فراهم می آید.
گفتنی است براساس اطلاعات برخی منابع آگاه ، دانشکده صنعتی موضوع مورد بحث و رقابت در چند شهرستان بزرگ خراسان رضوی بود که هریک احداث این دانشکده را حق خود می دانستند اما به نظر می رسد اکنون این افتخارهم مانند بسیاری دیگر از دست آوردها ، نصیب سبزواری ها، شده است تا اولین دانشکده صنعتی خراسان رضوی را به صورت دولتی در شهر خود دایر کنند.
مجتمع پتروشمی ستاره خراسان، طرح صنعتی بزرگ دیگری است که این روزها در سبزوار در حال اجراست.متأسفانه در مورد این مجتمع پتروشیمی تا کنون اطلاع رسانی صحیحی صورت نگرفته است اطلاعات اسرارنامه در این زمینه فقط به این اندازه محدود شده است که می داند هم اکنون وبسایت رسمی این مجتمع پالایشگاهی در سبزوار به آدرس اینترنتی http://www.skprco.com/?Ip=1743 با عنوان مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی ستاره خراسان (سهامی خاص) از مدت ها پیش افتتاح شده و مشغول به اطلاع رسانی است.
مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار بدین وسیله آمادگی خود را برای پوشش خبری هریک از دست آوردهای فوق الذکر در روزهای آینده اعلام می دارد.
به امید سبزواری سرافراز تر از همیشه ، خراسانی پیشرفته ، ایرانی توسعه یافته وجهانی آباد...
کد : 5715

نظرت را بنویس
comments

رضا

باسلام 1-چرا درابتدا دانشگاه صنعتي سبزوار بود كه تبديل شد به دانشكده 2- چرا مجوز دانشگاه را سازمان صنايع ومعادن خراسان صادر كرده در حاليكه بايد وزارت علوم و فناوري صادر ميكرد 3- فرق دانشگاههاي صنعتي كه توسط وزارت علوم مجوز صادر ميشود با دانشگاههايي كه صنايع ومعاون مجوز ميدهد چه ميباشد؟

امیدوارم درست باشه ولی دانشکده صنعتی و بین المللی شدن فرودگاه به این زودی ها خیلی محتمل به نظر نمیرسه

سرزمین سربداران

انشاالله ضمنا شهرستان میامی وشاهرود رو هم مد نظر داشته باشید میامی که مال خودمونه اما شاهرودی ها هم میتونن اگه واقعا از فرودگاه سبزوار پرواز به عتبات وحج باشه استفاده کنند سمنان که فرودگاهش بین المللی نیست اصلا فرودگاه داره؟ وخیلی شهرهای دیگه ضمنا شهرستان داورزن رو نوشتین فیروزه رو ننوشتین

مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار

نغمه خانم! با سلام وتشکر از شما ! از سرعت عمل بالای شما نیز سپاسگذاریم. تقریباً کمتر از نیم ساعت بعد از قرار دادن این پست نظرتان را ارسال کردید.این برای اسرارنامه جای خوشحالی است که مخاطبینی چنین سریع و وفادار دارد. این که بسیاری ازفرودگاه های کشور ونه فقط فرودگاه سبزوار در حال حاضر سوددهی اقتصادی ندارند شکی نیست. اما این که بخواهند برای جلوگیری از ضرر تعطیل بشوندخودش یک ضرر بزرگتر است. تصور کنید میلیاردها تومان هزینه که در این فرودگاه ها شده اگر تعطیل شوند آیا به سود مملکت است ؟ تازه اگر هم چنین اتفاقی بیافتد باز مطمئن باشید فرودگاه بین المللی سبزوار به کار خود ادامه خوهد داد. چرا که در کل خراسان رضوی به این بزرگی و پرجمعیتی فقط دو فرودگاه وجود دارد.فرودگاه مشهد وسبزوار .و دست برقضاهردوی این فرودگاه ها بین المللی هم هستند.به طوری که می توانند فقط از منظر انجام پروازهای خارجی به عطبات عالیات و سوریه ومکه مکرمه کلی سود دهی داشته باشند. چنانکه فرودگاه مشهد که هم اکنون این پروازها را دارد سوددهی خوبی هم دارد. فرودگاه سبزوار هم بنابه گفته ها از لحاظ قانونی مدت هاست که هیچ منعی برای پروازهای خارجی از جمله حج و عطبات عالیات ندارد. فقط یک مقدار دیگر همت مردم را می خواهد. همین مردمی که با سرمایه های خود این فرودگاه را ساختند حالا باید کمی بیشتر همت کنند و پروازهای حج و عطبات عالیات را برقرار نمایند.گویا مردم به خاطر ارزانتر بودن سفرهای زمینی ازسفرهای هوایی خودداری می کنند.اما به این توجه ندارند که در سفر زمینی بیش از 5 روز و درپاره ای از مواردتا یک هفته از وقتشان فقط در راه ها تلف می شود ووقتی به زیارتگاه ها می رسند خسته و کوفته اند و حال عبادت ندارند اما در سفر هوایی فقط چندساعت در مسیر رفت و برگشت وقتشان گرفته می شود و البته تعداد روزهای زیارتشان به اندازه سفرهای زمینی است اما با انرژی و حوصله بیشتر. خانم نغمه انشاالله به زودی فرودگاه بین المللی سبزوار هم احیا می شود وآنموقع با پوشش دادن به حدود بیش از 1 میلیون نفر مردمان شهرستان هاهی سبزوار ، نیشابور ، بردسکن ، کاشمر ، جوین ، خیلیل آباد ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ...از سوددهی خوبی هم برخوردار خواهد شد.

نغمه

چند وقت قبل تو اخبار شنیدم خیلی از فرودگاه های کشور که از نظر اقتصادی فایده ی چندانی ندارن و وجودشون هم لزومی نداره (به جز چند تا فرودگاه بین المللی که اسمشون رو هم برد ) بقیه قراره به کلی غیر فعال بشن. اون طور که گفت فرودگاه سبزوار رو هم شامل میشد. میشه در این باره توضیح بدید و بگید که عاقبت فرودگاه سبزوار واقعاً چی میشه؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما