رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی:غیبت هندبال خراسان رضوی در لیگ برتر

شهرستان سبزوار و نماینده‌های مجلس این شهرستان پیگیر حضور تیمشان در لیگ برتر هندبال هستند

رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی:
غیبت هندبال خراسان رضوی در لیگ برتر/ حکایت نبود اسپانسر و زمین اختصاصی گریبان‌گیر هندبال شد
 
رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی گفت: به دلیل نبود اسپانسر هندبال خراسان رضوی در لیگ برتر هندبال حضور نخواهد داشت البته اگر اسپانسری اعلام آمادگی کند تیم هندبال سبزوار برای کسب سهمیه لیگ برتر معرفی می‌شود.
 
جواد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: متاسفانه کمبودهای زیادی در هیئت هندبال وجود دارد به‌عنوان مثال هنوز نتوانسته‎‌ایم از سرمایه انسانی که در این رشته ورزشی در خراسان رضوی داریم، استفاده کنیم به‌همین دلیل در تلاشیم تا از بهترین‌های هندبال استان به‌عنوان سه شاخص علم، عمل و تجربه استفاده کنیم.
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات هیئت هندبال کمبود منابع مالی است البته این موضوع در تمام رشته‌ها صدق می‌کند و نبود منابع سبب می‌شود نتوانیم به تیم‌هایمان منابع خوبی تغذیه کنیم.
 
زارعی درباره حضور تیم‌های خراسانی در لیگ برتر هندبال عنوان کرد: هرچند هنوز لیگ هندبال به خوبی در کشور سروسامان نگرفته اما پیگیر هستیم تا حداقل یک تیم از استان خراسان رضوی در لیگ امسال حضور پیدا کند و درصدد برنامه‌ریزی برای حضور تیم بانوان و آقایان  استان در لیگ سال آینده هستیم.
 
رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر اسپانسر برای هیئت هندبال نداریم اما در این عرصه ورود پیدا کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با جذب اسپانسر از تیم‌های هندبال و بازیکنان این رشته ورزشی حمایت کنیم.
 
وی افزود: کمیته‌های مختلفی در هیئت تشکیل شده است ضمن اینکه با فعال‌کردن کمیته آموزش، به‌دنبال فعال‌کردن این رشته در بین مربیان و بازیکنان هستیم و در این راستا نیز با شهرداری و آموزش و پرورش به توافقاتی رسیده‌ایم به‌طوری که با همراهی شهرداری و آموزش و پرورش پایگاه‌های آموزش و استعدادیابی هندبال دایر خواهیم کرد البته در حوزه استعداد یابی و آموزش‌های نوین نیاز به برنامه‌ای بلند مدت داریم.
 
زارعی با بیان اینکه هیئت هندبال نیاز به زمان دارد گفت: هیئت هندبال مشهد هیچوقت به عنوان یک پایگاه فعال نبوده است به همین دلیل به‌زودی رئیس هیئت هندبال مشهد معرفی می‌شود تا ‌مشهد نیز همانند دیگر شهرستان‌ها مستقل عمل کند.
 
رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر هندبال بانوان با وجود ظرفیتی که بانوان استان ‌دارند فعال نیست و به‌همین منظور در برنامه‌ای به‌دنبال فعال‌سازی هندبال بانوان هستیم ‌و تمام برنامه‌هایی که برای آقایان برگزار کنیم برای بانوان نیز اجرا خواهیم کرد و یکی از اولویت‌های ما برای سال آینده حضور تیم بانوان در لیگ برتر است.
 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران در رشته هندبال کمبود سالن است به طوری‌که تنها یک سالن اختصاصی در استان خراسان رضوی داریم البته از آنجایی که شهرداری مشهد به دنبال زیرساخت‌ها و افزایش سالن‌های تخصصی است با نظر مساعد شورای شهر مشهد و نمایندگان مجلس استان امیدواریم بتوانیم سالن اختصاصی هندبال در استان داشته باشیم.
 
زارعی بیان کرد: البته احداث سالن تخصصی هندبال نیاز به مسائل مادی و مالی دارد  و زمان‌بر است اما امیدواریم در آینده شاهد زمین‌های تخصصی هندبال در سطح استان خراسان‌رضوی باشیم.
 
رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی افزود:  متاسفانه بانک اطلاعات جامعی از ورزشکاران هندبالیت استان در دست نیست  از این رو به دنبال جمع آوری بانک اطلاعاتی داوران، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای  هندبال هستیم.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر هشت شهرستان خراسان‌رضوی هیئت هندبال ندارند اما هفته آینده نخستین گردهمایی روسای هیئت شهرستان‌ها برگزار می‌شود و در تمامی شهرستان‌ها هیئت هندبال فعال می‌شود چراکه معتقدم باید هندبال را در شهرستان‌ها سر پا نگه داریم.
 
زارعی درباره حضور تیم‌های هندبال استان در لیگ عنوان کرد: برای حضور تیم بانوان در لیگ امسال تمام تلاشمان را کردیم اما متاسفانه نتوانستیم اسپانسری جذب کنیم اگر اسپانسر مالی داشته باشد، می‌توانیم همانند دیگر استان‌ها در لیگ کسب سهمیه کنیم.لیگ هندبال استان از اواخر مهرماه شروع به‌کار می‌کند و هر زمان سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کند تیم‌های ما نیز آمادگی حضور در لیگ هندبال کشور را دارند.
 
رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی با بیان اینکه شاید از شهرستان سبزوار یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم، گفت: شهرستان سبزوار و نماینده‌های مجلس این شهرستان پیگیر حضور تیمشان در لیگ برتر هستند و در صورتی که مشکلات مالی حل شود تیم سبزوار در لیگ شرکت می‌کند.
 
وی درباره برنامه‌های هیئت هندبال خاطرنشان کرد: تا پایان سال نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی هندبال نوجوانان و نونهالان شهرستان‌های خراسان‌رضوی را برگزار خواهیم کرد همچنین با همکاری آموزش و پرورش مسابقات لیگ نواحی و شهرستان‌ها را برگزار می‌کنیم و کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف مربیگری و داوری هندبال و اجرای طرح آمایش  قهرمانان را در دستور کار داریم.
 
زارعی با بیان اینکه در حال حاضر 7 نوجوان هندبالیست خراسانی در تیم ملی هندبال هستند، گفت: به‌دنبال این موضوع هستیم که ازلحاظ کمی و کیفی بازیکنان ملی پوش نوجوان را تحت پوشش قرار دهیمضمن اینکه در تیم ملی بزرگسالان علاوه بر چند بازیکن، فخار مربی تیم ملی نیز از هندبالیست‌های خراسان رضوی است البته این تعداد ملی‌پوش کفایت نمی‌کند و به دنبال انتخاب نفرات بیشتری در تیم‌های ملی هندبال کشورمان هستیم.
 
منبع: خبرگزاری تسنیم
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما