معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار:

نخستین جشنواره سرود مهد کودک های سبزوار برگزار می شود

رضا شجاع مقدم که از چهره های مستعد و پرتلاش و از مدیران اجرایی مجرب سبزوار در فعالیت های فرهنگی و هنری است، در نخستین ماه های حضورش در جایگاه معاونت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، در صدد در انداختن طرحی نو در امر پرورش کودکان دیار سربداران است که به مهدکودک های این شهر سپرده می شوند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از اولین ایده هایی که شجاع مقدم در این زمینه دنبال می کند، برگرفته از تجارب فعالیت های هنری او در دوران دانش آموزی است که در گروه های سرود مدارس خود عضویت داشت و شجاع می خواهد تجربه را در این سال ها که در زمره یکی از مسئولان فرهنگی شهرستان سبزوار است، در ارتباط با مهدهای کودک این شهر پیاده سازی نماید.
 
این نشانه گیری بسیار دقیق و هوشمندانه است زیرا تجربیات سال های نخست زندگی هر انسانی ماندگارترین تأثیرات را در شکل گیری شخصیت وی می گذارد و هرچه این تجربیات در سنین پایین تری اتفاق بیافتد تأثیرش افزایش می یابد.
 
بنابراین اگر کودکان سبزواری که همه روزه ساعاتی از زندگی خود را در مهدکودک های این شهرسپری می کنند، از همین ابتدا در محیط هایی امن و استاندارد، در مواجهه با آموزش های صحیح هنری از جمله در زمینه موسیقی قرار بگیرند، قطعا گامی اساسی در راستای استعداد یابی به موقع و حتی شکل دادن و پرورش اصولی و هدفمند استعدادهایشان برداشته شده است. وظیفه ای که بی شک یکی از متولیان اصلی آن در هر شهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
هرچند ایده برگزاری اولین جشنواره سرود مهد کودک های سبزوار مانند هر کار دیگری که قرار است برای اولین بار به اجرا در بیاید، دشوار به نظر می رسد، اما اجرایی کردن این ایده برای شجاع مقدم که پیش از این سابقه خوبی در مدیریت اجرایی همایش ها و جشنواره های مهمی نظیر نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری، نکوداشت ملی استاد حسین ماستیانی، مسابقات قرآنی زندان های خراسان بزرگ، جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به میزبانی سبزوار و ... دارد، و به خصوص در دوره ای که محمد علی آبادی درجایگاه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار مدعی حمایت از فعالیت های نوآورانه و زیرساختی در عرصه فرهنگ و هنر دیار سربداران است، نباید کاری غیرممکن باشد.
 
اما اینک باید چند ماه دیگر تا پایان سال جاری منتظر ماند و دید آیا این تجربیات شجاع مقدم و وعده حمایت علی آبادی از فعالیت های زیرساختی فرهنگی و هنری در سبزوار سرانجام منجر به نتیجه ای عملی و در خور شأن می شود و به برگزاری با کیفیت نخستین جشنواره سروده مهد کودک های سبزوار می انجامد، یا اینکه مانند بعضی وعده های بزرگ دیگر همچون برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی که اوایل سال جاری توسط شهرداری و شورای شهر اعلام شد و به ثمر نرسید، این مورد هم تنها در حد طرح شعار و تبلیغات مقطعی باقی می ماند یا به سرمنزل مقصود می رسد؟
 
البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که هرچند برگزاری جشنواره سرود برای کودکانی در سن مهدکودک به نظر کاری مفرح و آسان می آید، اما در واقع به خاطر دشواری هایی که کار تربیتی اصولی با کودکان دارد، به شرط اینکه با کیفیت مطلوبی اجرا شود این می تواند، یکی ازمأموریت ها و تجارب دشوار و متنوع شجاع مقدم و محمد علی آبادی و البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در سال های اخیر باشد.
 
اسرارنامه در ادامه به انتشار گزارش وبسایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری همایش جایگاه هنر در تربیت کودک می پردازد:
 
 
برگزاری جلسه هم اندیشی وهماهنگی همایش جایگاه هنردرتربیت کودک

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار جلسه هم اندیشی وهماهنگی همایش جایگاه هنردرتربیت کودک درسالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوارباحضورمعاون اداره ، کارشناس مهدکودک های اداره بهزیستی سبزوار باتفاق تنی چند ازمدیران مهد کودک ها و مسئول کانون هنرمندان ومسئول انجمن هنرهای تجسمی برگزارگردید.
 
دراین جلسه رضا شجاع مقدم معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوارازبرگزاری همایش هنردرتربیت کودک درمهرماه سالجاری خبرداد . 
 
شجاع مقدم با توجه به اینکه کودکان امروزبه عنوان نسل وب واینترنت شناخته می شوند اظهارداشت : یکی ازراههای دورکردن توجه کودکان ازدنیای مجازی ، وب ، تلفن همراه ، تبلت و اینترنت ودورکردن آنها از مضرات روحی و جسمی وعاطفی دنیای مجازی ، آشنایی و انس والفت آنها با دنیای هنر می باشد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی مربی های هنری که درمهد کودک ها فعالیت می کنند بایستی کارت صلاحیت هنری و مربی گری داشته باشند افزود: هیچ یک ازمهد کودک ها نبایستی ازنوازندگان غیرمجازکه صلاحیت آنها توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار تأیید نشده است استفاده کنند .
 
شجاع مقدم ازبرگزاری جشنواره سرود مهد کودک های سبزواردرسال جاری خبرداد وگفت : این جشنواره با رویکرد استفاده ازاشعارآموزشی و مذهبی با هدف آشنایی هرچه بیشترکودکان این دیار با شعائرمذهبی برگزارمی شود و اشعار وسرودهای انقلابی با محتوای آموزشی با همکاری انجمن موسیقی ، اساتید وشعرای بنام دیارمان جهت تحویل به مهد کودک ها برای استفاده در کلاس های آموزشی آنها تهیه و تولید می شود .
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما