عکسی قدیمی از کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار

سال گذشته در چنین روزهایی(نیمه های مهر94) پخش شدن خبر تخریب احتمالی کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار واقع در باغ ملی این شهر، غوغایی در میان فعالان فرهنگی و رسانه های محلی غرب خراسان رضوی بر پا کرد که صدایش به گوش رسانه ها و مسئولان کشوری هم رسید و سرانجام با مخالفت های شدید مردم و همکاری رسانه ها و کمپین های متعددی که تشکیل شده بود، جلوی آن رویداد نامبارک گرفته شد.

آن روزها یکی از کسانی که بیشترین تلاش ها را برای حفظ کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار انجام داد و به نوعی پرچمدار حمایت از این مرکز فرهنگی بود، موسی الرضا دانایی یکی از شهروندان فرهیخته و هنرمند سبزواری بود. کسی که همواره دغدغه کتاب و فرهنگ و هنر را داشته و دارد.

اکنون حدود یک سال است که تب و تاب تخریب احتمالی کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باغ ملی سبزوار فروکش کرده و شهروندان دیار سربداران خیالشان راحت شده است که در پی آن اعتراضات غیرخشونت آمیز و حرکت متحدانه ای که به راه انداختند، دیگر قرار نیست هیچ کتابخانه ای در این شهر تخریب شود و به محل پارکینگ، یا احداث تأسیسات بیمارستانی و اداری و ... مورد نیاز دستگاه های مختلف دولتی تبدیل گردد.

با این حال موسی الرضا دانایی همچنان در اندیشه فعالیت های کانون و کتابخانه ای است که چندین نسل از مردان و زنان بزرگسال امروزی وکودکان و نوجوانان دیروزی دیار سربداران با آن خاطره دارند و بخشی از سالم ترین و سازنده ترین اوقات دوران کودکیشان را در آن سپری کرده اند.

کانون و کتابخانه ای که البته فعالیتشان فقط در یک نقطه از شهر متمرکز نبود و برای نشر دانش و آگاهی با کمک یک دستگاه مینی بوس کتاب ها را به دورترین نقاط روستایی شهرستان هم می رساندند تا در حد امکان فرصت های برابری برای رشد در اختیار کودکان شهری و روستایی قرار گیرد.

در همین راستا دانایی فر به تازگی در صفحه اینستاگرام خود عکسی قدیمی از  کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سبزوار را منتشر کرده است که ظاهرا تاریخ عکس مربوط به سال های 60 تا 69 بوده و در یکی از نقاط روستایی شهرستان گرفته شده است.

انتشار این عکس که در زیر مشاهده خواهید کرد، باعث شده بسیاری از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام دانایی فر با ارسال لایک یا نظرات مختلف نسبت به این پست زیبا و خاطره انگیز واکنش نشان بدهند و تجدید خاطره ای بکنند.

 

نظرت را بنویس
comments

چرا نظر ها را نمی گذارید ؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما