حضور گروه هنری آداب سبزوار در جشنواره فرهنگ رضوی یاسوج

هنرمندان گروه آداب سبزوار در جشنواره نمایشهای آیینی تعزیه و پرده خوانی فرهنگ رضوی یاسوج حضوریافتند و نمایش آیینی «خال گردن» را در 4 شب متوالی، 8 مرتبه اجرا کردند.
 
ابوالفضل طبسی هنرمند با سابقه تئاتر سبزوار و کارگردان نمایش آیینی «خال گردن» در این زمینه به خبرنگار اسرارنامه گفت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) هر ساله همزمان با دهه کرامت با مضامین مختلف فرهنگی هنری در اقساء نقاط کشور برگزار می گردد و در این بین میزبانی جشنواره نمایش های آیینی تعزیه و پرده خوانی در فرهنگ رضوی همه ساله برعهده شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد است.
 
این هنرمند افزود: گروه هنری آداب سبزوار با هدف ترویج، اشاعه و احیاء فرهنگ عامه خراسان بالاخص دیار سربداران با نمایش آیینی خال گردن منتخب شرکت  در این جشنواره گردید و اعضای ا ین گروه از 17 الی 21 مرداد ماه در یاسوج حضور پیدا کردند.
 
این گروه با 8 اجرا در 4 شب در شهرستان یاسوج هنرنمایی کرد که مورد توجه ویژه تماشاگران واقع گردید.
 
لازم به یادآوریست گروه هنری آداب سبزوار سال گذشته با نمایش آیینی چولی چغل در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور داشت.
 
همچنین این گروه در صورت حمایت نهادهای فرهنگی هنری شهرستان با دو اثر در جشنواره بین المللی تئاتر لبنان که 19 آگوست در استان نبطیه و بیروت برگزار می گردد حضور پیدا خواهد کرد که گروه آداب در افتتاحیه این جشنواره به عنوان سفیر فرهنگی ایران و سربداران با پیام صلح و دوستی خواهد بود.
 
جشنواره بین المللی تئاتر لبنان از 29 مرداد تا 6 شهریور ماه در کشور لبنان با حضور کشورهای اسپانیا، آرژانتین،مراکش، عراق،مصرو... دیگر کشورهای عربی برگزار خواهد شد.
 
 
نظرت را بنویس
comments

طبیعتگرد

خیلی ممنون
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما