تربیت هشت هزار حافظ احادیث رضوی با برگزاری مسابقه کتابخوانی در سبزوار

 مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سبزوار عنوان کرد: در دو سال گذشته با برگزاری مسابقه چهل‌چراغ(چهل حدیث رضوی) بیش از هشت هزار نفر در سطح شهرستان سبزوار و روستاهای اطراف، حافظ احادیث رضوی شدند.
 
علیرضا رادمان، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه سومین دوره جشنواره چهل چراغ ۳ با موضوع ۴۰ حدیث رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوع احادیث مسابقه امسال برگرفته از سبک زندگی اسلامی، آئین شهروندی و اصول اعتقادی است.
 
رادمان با بیان اینکه با برگزاری این مسابقه در دو سال گذشته، بیش از هشت هزار نفر در سطح شهرستان سبزوار و روستاهای اطراف حافظ احادیث رضوی شدند، اظهار کرد: این جشنواره، یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های معنوی و عمومی کشور است که شرکت در آن نیازی به تخصص خاصی ندارند و مخاطبان در تمامی مقاطع سنی می‌توانند در آن شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه ثبت‌نام این مسابقه از دهه کرامت آغاز شده و تا دهه آخر صفر، زمان شهادت حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون در هفته وحدت و اختتامیه این جشنواره، دهه فجر در سبزوار برگزار خواهد شد.
 
نویسنده کتاب چهل حدیث رضوی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم برای امسال ششهزار شرکت کننده داشته باشیم که به همین منظور شش هزار جلد کتاب چاپ شده و به صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به تهیه فایل دیجیتال این کتاب ابراز کرد: نسخه صوتی و تصویری این ۴۰ حدیث رضوی نیز آماده شده است که به زودی اطلاع‌رسانی شده و از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فرهنگی توزیع خواهد شد.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری سبزوار با ابراز اینکه تمام هزینه‌های این مسابقه فرهنگی و دینی از طریق مردم و کمک بعضی ادارات تأمین می‌شود، بیان کرد: دوره گذشته این مسابقه به غیر از سبزوار در ۵۹ روستای شهرستان و به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
 
وی علت نامگذاری چهل چراغ را تعیین ۴۰ حدیث رضوی رضوی بیان کردند و گفت: انسانی که چراغ داشته باشد، می‌تواند در تاریکی به راه درست برود و از خطا و لغزش پیشگیری کند ولی بدون بهره بردن از چراغ امکان لغزش و خطا در تاریکی و ظلمات وجود دارد.
 
رادمان بیان کرد: احادیث ائمه اطهار(س) چراغ راه هدایت انسان‌ها هستند و در این زمان که تهاجم فرهنگی دشمن بسیاری را به بیراهه کشانده بهره بردن و استفاده از احادیث ائمه اطهار(س) برای تعیین راه درست، یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما