یک مدافع حرم قلابی پس از چند ماه جولان دادن دستگیر شد!

از خاطره گویی های پر آب و تاب ابوحر در دانشگاه حکیم سبزواری تا دستگیری!/ چرا عرصه سیمرغ جولانگه مگسان شده است؟

رسانه های خبری کشور روز گذشته از دستگیری یک مدافع حرم قلابی به عنوان ابوحُر خبر دادند (منبع1) ، (منبع2) که در کمال تعجب برای یک مدت نسبتا طولانی با پوشیدن لباس های شبیه مدافعان حرم و عکس گرفتن در برخی موقعیت های مشابه و خاطره گویی های دروغین و اغراق آمیز توانسته بود برای مدتی دل تعدادی از افراد ساده لوح را به دست آورد و برخی از مردم را فریب دهد و سخنرانی هایی در شهرهای مختلف داشته باشد و دکان و دستگاهی از این طریق به راه بیاندازد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه نکته تأسف برانگیزتر اینجاست که این مدافع حرم قلابی در ماه های اخیر یک مرتبه هم در سبزوار و با نهایت تأسف در شب میلاد امام حسین (ع) در مراسمی با عنوان «از حرم تا بهشت» در دانشگاه حکیم سبزواری به سخنرانی پرداخته است! که گزارش آن به صورت مفصل توسط یکی از سایت های محلی سبزوار در همان تاریخ منتشر شده و امروز همان گزارش ظاهرا یکی از مهمترین اسنادی است که در رسانه های کشور از خاطره گویی های دروغین ابوحر در حال انتشار است.

حالا مسئله مهم اینجاست که وقتی دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق کشور، در سال های اخیر حتی یک مرتبه هم میزبان سخنرانی بعضی از فرزندان فرهیخته و نام آور دیار سربداران از جمله  استاد محمود دولت آبادی با آن همه آثار فاخر ادبی و شهرت و محبوبیت جهانی نبوده است، چگونه جولانگاه چنین افراد کلاه بردار و شیادی می شود که از تریبون این دانشگاه به عنوان یک نهاد معتبر دولتی که طبیعتا باید جایگاه فاخرترین برنامه های وزین و دست اول علمی و فرهنگی باشد، برای مقاصد پلید خود استفاده کنند و به خاطر سخنرانی در محیط های دانشگاهی اعتبار بیشتری هم برای خود کسب کنند؟

مسئله دیگر اینجاست که وقتی در شهرستان سبزوار برنامه های فرهنگی و هنری مثبتی نظیر برگزاری کنسرت موسیقی یک خواننده معروف و موجه در میان اعتراض شمار زیادی از مردم و رسانه های ملی ومحلی به بهانه های دلواپسانه و نیت خوانی هایی از احتمال وقوع جرم در برنامه ای که هنوز برگزار نشده، لغو می شود و هیچ انعطافی هم در این گونه موارد نشان داده نمی شود، آیا واقعا جای تأسف نیست که چگونه یک فرد شیاد و کلاهبردار آن هم با این عنوان ارزشمند مذهبی و در چنین مناسبت مهمی (شب میلاد امام سوم شیعیان) امکان آن را پیدا می کند که در یکی از بهترین سالن ها و جایگاه های شهر سبزوار تریبونی برای مقاصد شوم خود در اختیار بگیرد؟

به عملکرد مسئولان شهرستان و استان در این زمینه چه نمره ای می توان داد؟

به راستی وقتی مشاهده می شود که کنسرت موسیقی سالار عقیلی و محمد دستمزدی و ... به عنوان هنرمندانی موجه و محترم و معروف در سبزوار لغو می شود و برای بزرگانی نظیر استاد محمود دولت آبادی نه یک مراسم بزرگداشت، بلکه حتی یک ساعت جلسه نقد و بررسی آثار با حضور خودش برگزار نمی شود، و از طرف دیگر مطرب هایی نظیر ح.ف از همین شهر با انتشار کلیپ هایشان شهرت گسترده ای در سطح کشور پیدا می کنند و کلاه بردارانی حرفه ای نظیر ابوحر در بزرگترین دانشگاه این شهر مجال سخنرانی پیدا می کنند! و بنا به گزارش یکی از سایت های محلی اشک و آه و ناله مردم را هم در می آورند، باید از خود بپرسیم چرا و چگونه عرصه سیمرغ جولانگه مگسان شد؟ و بی راه نیست اگر در پاسخ همین سئوال به یاد آن ضرب المثل معروف ایرانی بیافتیم که می گوید: در حوضی که ماهی نیست، قورباغه سپهسالار است...

آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان سبزوار به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر و دانشگاه های این شهر اولویت ها و ظرفیت های اصلی دیار سربداران را شناسایی کنند و اجازه بدهند سالن های همایش ها و برنامه های این شهر به جای اختصاص یافتن به شیادان و کلاهبرداران، به برنامه های مثبت فرهنگی نظیر کنسرت های موسیقی و یا سخنرانی وهمایش هایی برای تجلیل و بزرگداشت و یا دست کم نقد و بررسی آثار فرزندان شایسته این دیار اختصاص یابد؟

البته پر واضح است که مدافعان واقعی حرم شماری از غیورترین جوانان این سرزمین هستند که با بذل جان خود به دفاع از ارزش های اسلامی بر می خیزند و طبیعتا وجود افراد شیاد و کلاه برداری نظیر ابوحر، و نیز اشتباهات مسئولان استان ها و شهرستان های مختلف کشور در عدم تشخیص و تصمیم گیری مناسب مسئله دیگری است که نباید به پای کلیه بزرگمردانی نوشته شود که حقیقتا اهل ایثار و اخلاص و بندگی هستند. در این مطلب هم موضوعی که سبب گلایه اسرارنامه شده ، این است که چرا اگر مسئولان شهرستان و استان خراسان رضوی در مواجهه با برنامه هایی نظیر یک کنسرت موسیقی  دارای مجوز که درهمه کشور برگزار می شود، اینقدر دوراندیشی می کنند و دلواپس جرایم احتمالی هستند، در چنین مواقعی چنین غفلت ها و به قول معروف گاف های بزرگی می دهند که یک فرد کلاهبردار بتواند با عناوین مذهبی احساسات شماری از مردم و جوانان را برای یک مدت طولانی به سخره بگیرد؟

اسرارنامه در ادامه سپس به انتشار متن گزارش روزنامه شهروند می پردازد ضمن اعلام خبر دستگیری ابوحر، گزارش یکی از سایت های محلی سبزوار را درباره مراسم سخنرانی این مدافع حرم قلابی نقل  قول کرده می پردازد. البته در متن مطلب پیش رو به جهت احترام به همکارانمان در رسانه های محلی سبزوار، هر جا نام این سایت محلی درج شده ، به صورت نقطه چین در آمده است:
 

خاطرات مجعول «ابوحُر»
 
«ابو حُر» و سه تن از اعضای یک شبکه کلاهبرداری برای اعزام افراد به سوریه و عراق دستگیر شدند
 
فرشید غضنفرپور| سوم شعبان امسال مقارن با میلاد حضرت امام حسین(ع) دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار یک میهمان ویژه داشت. میهمانی که بنا به نوشته یک سایت محلی با اشک و آه و حسرت حاضران در سالن روی صحنه آمد. از خاطرات نبرد با داعش و گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه گفت و دل‌های پاک جوانان حاضر در جشن را بُرد به کاظمین و دمشق و نجف و کربلا و نبردهای گردان کتائب امام علی(ع). «ابوحُر» افسانه‌ای و سه نفر از اعضای گروهش حالا به جرم کلاهبرداری و جعل عنوان در بازداشت به سر می‌برند.
 
قاضی حیدری، معاون دادستان مشهد روز دوشنبه به «روزنامه خراسان» گفته است: این افراد با یاوه‌گویی‌هایی که سعی می‌کردند نام خاطره‌گویی بر آن بگذارند از عواطف و احساسات پاک جوانان سوءاستفاده می‌کرده‌اند.
 
«ابوحُر» با آن ریش‌های بلند و فرنچ نظامی و گردن ستبر خاطرات زیادی از عقب راندن تکفیری‌ها و حمله به خط مقدم داعش در عراق برای جوانان تعریف کرده بود.
 
یک وب‌سایت محلی در شهرستان سبزوار گزارشی از مراسمی با حضور «ابوحُر» روی خروجی خود قرار داد که بیش از هر متن دیگری می‌تواند حال و هوای مراسم را توصیف کند.
 
........... در گزارشی که ٢١ اردیبهشت‌ماه‌ سال ‌جاری منتشر کرده، شرح مراسمی را داده که در شب میلاد امام حسین(ع) در تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شده است.
 
مراسمی مانند ده‌ها و صدها مراسم دیگر که در اغلب شهرها و حتی روستاهای کشور برگزار می‌شود با یک تفاوت ویژه؛ تفاوتی که احتمالا آن روزها مسئولان برگزار‌کننده از شوقش در پوستشان هم نمی‌گنجیده‌اند.آنها «ابوحُر» ملقب به «کیان ایرانی» را به‌عنوان میهمان مراسم دعوت کرده‌اند!
 
گزارش‌نویس ............که خودش هم تحت‌تأثیر فضای سالن قرار گرفته، می‌نویسد: «حضار در انتظار کسی بودند که رعب و وحشت را در دل داعشی‌ها انداخته بود، اما آنها با دیدنش اشک شوق و بوی صمیمیت را با خود همراه می‌کردند.»
 
به نوشته این وب‌سایت که شرح یکی از خاطره‌گویی‌های ابوحر را آورده است «ابوحر، بدون معرفی و جلب توجه، در کنار دیگر مخاطبان نشست. از ابتدا با دیالوگ‌های مجری و همراه با صدای دیگران فریاد یا زینب سر می‌داد. تمام نفس‌ها حبس شده بود. با معرفی و درخواست مجری، پس از تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم (دامرودی، شمس‌آبادی) روی صحنه آمد. دست تک‌تک بزرگان را به رسم ادب بوسید و با حرکتی نظامی به حضار احترام گذاشت.»
 
سرپرست مجتمع قضائی مشهد درباره جرایم این گروه اظهار کرده است: ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام رصد سایت‌ها و فضاهای مجازی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران اقدام به ثبت‌نام برای اعزام به سوریه و عراق می‌کند.
 
قاضی حیدری در ادامه از اقدام به کلاهبرداری و اخاذی توسط گردانندگان این سایت از جوانانی خبر داده که تحت‌تأثیر خاطره‌گویی‌های آنان برای ثبت‌نام پیشقدم شده‌اند.
 
به گفته سرپرست مجتمع قضائی مشهد، این افراد با پوشیدن لباس‌هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره‌گویی‌های دروغین از صحنه‌های جنگ در کشورهای همسایه اعتماد جوانان را به خود جلب کرده‌اند. خبر بازداشت ابوحُر روز گذشته نیز مجددا توسط خبرگزاری تسنیم و باشگاه خبرنگاران جوان تأیید شد.
 
ارتباط با ابوعزراییل
 
ابوحُر چنانکه احتمالا خودش ادعا کرده کُنیه‌اش را از ابوعزراییل گرفته است. ابوعزراییل نام یکی از مدافعان حرم عراقی است که شهرت زیادی در رسانه‌های ایران دارد. درعین‌حال کلیپی در سایت آپارات وجود دارد که نشان می‌دهد ابوعزراییل اتیکِت «ابوحُر» را روی بازوی جوانی شبیه به فرد بازداشتی می‌چسباند.
 
در کلیپ دیگری که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده ابوحُر در کنار یک جوان عراقی او را به‌عنوان جوان‌ترین سرباز کتائب امام علی(ع) معرفی می‌کند. در این کلیپ مشخص است که ابوحُر عربی نمی‌داند و مصاحبتش با جوان عراقی با واسطه یک مترجم که ظاهرا فیلمبردار هم هست، انجام می‌شود.
 
در‌مجموع با جست‌وجوی ساده‌ای درباره کلمه ابوحُر و ابوعزرايیل درمی‌یابیم که کلیپ‌های متعددی در زمینه همراهی و مصاحبت این دو وجود دارد؛ موضوع مبهم دیگری که احتمالا روزهای آینده اخبار شفاف‌تری درباره آن منتشر خواهد شد. یکی از این کلیپ‌ها ابوحُر را کیان ایرانی و ابوعزراییل را مختار عراقی معرفی می‌کند که در کنار یکدیگر به نبرد با داعش مشغول هستند.
 
وب‌سایت ............... درباره فضای معرفی ابوحُر به جوانان سبزواری نوشته است: «ابوحُر یکی از‌‌ جوان‌هایی است که با عشق به ولایت و برای پاسد‌‌‌اری از حرم‌های مقد‌‌‌س امامان معصوم علیهم‌السلام به عراق رفته و د‌‌‌ر شهر بیجی هم‌رزم ابوعزراییل شد‌‌‌ه است. ابوعزراییل پس از آشنایی با «حسین»، جوان رشید‌‌‌ و د‌‌‌لاور مشهد‌‌‌ی لقب «ابوحُر» را به او می‌د‌‌‌هد‌‌‌ و این‌چنین می‌شود‌‌‌ که ابوحُر به یکی از همرزمان نزد‌‌‌یک قهرمان حَشد الشعبی تبد‌‌‌یل می‌شود‌‌‌.»
 
محمدصالح جوکار، نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی به «شهروند» درباره اتهام ابوحُر مبنی بر اعزام جوانان به عراق و سوریه و کلاهبرداری و اخاذی از آنان می‌گوید: این‌که افرادی برای اعزام خصوصی داوطلب شوند، نمی‌تواند حقیقت داشته باشد؛ زیرا مراکزی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، مربوط به نهادها و ارگان‌های رسمی هستند؛ ضمن این‌که براساس اعلام نیازی که دولت سوریه در موضوعی خاص می‌کند، ثبت‌نام و اعزام برای تخصص‌های مربوطه انجام می‌شود.
 
این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی درباره برگزاری مراسم و دعوت از مدافعان حرم جهت سخنرانی و خاطره‌گویی نیز تصریح می‌کند: این مراسم به صورت خودجوش و مردمی در سراسر کشور انجام می‌شود و تنها مراسمی که زیر نظر مستقیم سپاه برگزار می‌شود، کنگره سرداران و شهدای استان است که براساس یک کار پژوهشی و توسط یک شورا انجام می‌شود. او می‌گوید این‌طور نیست که هر کسی بتواند به عراق یا سوریه برود و اعزام به این کشورها برای مبارزه با نیروهای تکفیری براساس نیاز به تخصص مورد نظر انجام می‌شود.
 
سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه تهران بزرگ بهمن‌‌ماه ‌سال گذشته درباره شرایط اعزام مدافعان حرم به عراق و سوریه گفته بود: نواحی بسیج تهران بزرگ ثبت‌نام داوطلبان برای انجام فعالیت‌های مستشاری در سوریه را انجام می‌دهند؛ اما از میان افرادی که آموزش می‌بینند، فقط تعداد اندکی به این کشور اعزام می‌شوند که این اشتیاق هم نشان‌دهنده آمادگی عاشقان به ولایت و انقلاب اسلامی است.
 
در عین ‌حال قاضی حیدری در گفت‌وگو با روزنامه خراسان به کشف اسناد و احکام جعلی از ابوحُر و یارانش اشاره کرده و گفته است: استعلام از سپاه پاسداران مشخص کرد كه این افراد به هیچ عنوان به آن سوی مرز به‌عنوان مستشار نظامی اعزام نشده‌اند، آنها از سندهای مجعول استفاده می‌کرده‌اند.
 
چنانچه دادستانی وعده داده مجازات سختی در انتظار این گروه است. قاضی حیدری گفته است که به هیچ عنوان در برابر چنین جرايمی اغماض نمی‌کنیم، متهمان در بازداشت هستند و افرادی هم که از آنان شکایت دارند، می‌توانند به مجتمع قضائی مشهد مراجعه کنند.
 
ابوحُر هر چند حالا با اتهامات سنگینی از سوی سپاه و دادستانی مشهد مواجه است، اما تا همین چند روز پیش اوضاع و احوال متفاوتی داشت. روزگارش در ستایش‌ها و بدرقه‌های بی‌دریغ سپری می‌شد. با صدایی شبیه صدای هنرپیشه‌های سینما برای جوانان از حال و هوای مدافعان حرم سخن می‌گفت و در پاسخش چنانکه .......... روایت کرده «شور، شوق، اشک، بغض، آرزوی شهادت، حسرت، بهت همراه مخاطبانی بود که صدای ابوحُر را می‌شنیدند و برای سلامتی او و تمام مدافعین، با صلوات‌های مکرر و یاحسین گویان، صحنه را برای دیدن و بوسیدن صورتش رها می‌کردند.»
 
 
نظرت را بنویس
comments

سیدجلالناشناس کرابی

در حال خواندن مطلب بودم یک عکس نظر من را جلب کرد و آن عکس مسوولین سبزواری که در همه جا عکس یادگاری می گیرند تا در انظار مردم باشندتا....واقعا اینکار درست نیست .ضمنا اینکه الان باید از جناب دکتر حدادنیا پرسید شما اکنون جواب دهید.

آقای دکتر حدادنیا چرا سکوت کرده است؟ ایشان باید پاسخ روشنی به افکار عمومی بدهد که چطور این مدافع حرم قلابی را به دانشگاه دعوت کرده است؟ فرماندار سبزوار هم که کماکان خواب خواب خواب......

لعل بهادر

خدایا دمت گرم که چطور این تزویر گران رو رسوا میکنی فکر کنم آه حسین خسروجردی بود که چطور با آبروش بازی کردن

چه ربطی داره اخه!!!

😁😁😁 نماینده شهر نماینده ولی فقه دردانشگاه حکیم دکتر کوشکی

واقعا اين جمله درستي است: عرصه سيمرغ جولانگان مگسان شده است.

خخخخخخخخخخخخ
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما