لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار صدای وزیر کشور را هم در آورد / فردی که کنسرتش در سبزوار لغو شد در همه شهرها کنسرت می دهد

کنسرتی که می توانست جمعه شب پانزدهم مرداد 95 به آرامی در یکی از تالارهای شهر سبزوار با ظرفیت نهایتاً 500 نفر به آرامی برگزار شود و دل جوانان این شهر را برای وجود تفریحات قانونی سالم و متنوع شاد کند، حالا حدود یک هفته است که به یکی از خبرهای جنجالی رسانه های داخلی و بعضی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور تبدیل شده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه شاید دادستان محترم خراسان رضوی وقتی که دو روز مانده به اجرای کنسرت سالار عقیلی دستور لغو این کنسرت را صادر کرد، یا گمان نمی کرد که این اتفاق در یک شهر متوسط غیر مرکز استان، چنین دامنه گسترده ای از اعتراضات را در فضای رسانه ای و محافل هنری و فرهنگی کشور به دنبال بیاورد و یا اگر هم تصور این حواشی را داشت، واقعا گمان می کرد تصمیمی صحیح و مطابق با مصالح نظام و اسلام اتخاذ کرده است!
 
اما در این چند روز بحث لغو کنسرت سبزوار و اعتراضات مختلف مردم، رسانه ها و مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری به حدی ادامه یافته که صدای اعتراض وزیر کشور را هم در آورده و نشان داده است که لغو کنسرت های موسیقی واقعا خواسته همه مردم و همه مسئولان دولتی نیست و احتمالا خواسته یک گروه اقلیتی است که تلاش دارند آرمان ها و عقاید خود را به سایرین تحمیل کنند. بنابراین مقام محترم دادستان خراسان رضوی که یقیناً دلسوز و خیرخواه نظام جمهوری اسلامی است، می بایست هنگام تصمیم گیری های اینچنینی، به خواست و نظر همه اقشار مردم توجه کند تا خدای نکرده به صورت ناخواسته به ایجاد تقابل میان بعضی گروه های مردم و کدورت و دلسردی و حس غریبگی در بخشی از جوانان نسبت به نظام  جمهوری اسلامی کمک نکند.
 
زیرا جوانانی که به خاطر سخت گیری های افراطی یک گروه اقلیت، خود را همواره از دستیابی به تفریحاتی سالم نظیر کنسرت موسیقی یک خواننده مجاز تلویزیونی به عنوان یک خواسته  مشروع و قانونی در شهر خود ناکام می بینند، طبیعی است که به تدریج دچار حس سرخوردگی و بیگانگی و فاصله از ساختارهای کنونی کشور شوند.
 
این روزها بین برخی ازمردم سبزوار دائما این حرف مطرح می شود که اگر مشهد پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 است، چرا از این ظرفیت های ارزشمند فقط لغو کنسرت های قانونی نصیب دیگر شهرهای خراسان رضوی شده است؟ و بقیه امکانات و اعتبارات و ... همه به صورت متمرکز در مشهد و چند شهر اقماری اطراف مشهد هزینه می شود تا فاصله برخورداری های مختلف این کلانشهر کشور روز به روز از دیگر شهرهای استان بیشتر شود، و سهم جوانانی که درشهرهای دورتر از مرکز استان نظیر سبزوار، بردسکن، گناباد و ... زندگی می کنند فقط بیکاری و بی تفریحی و لاجرم گرفتار شدن در برخی ناهنجاری های اجتماعی است؟
 
اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل اظهارات امروز عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران می پردازد که به نکات جالبی درباره غیرقانونی و نادرست بودن لغو کنسرت های موسیقی در خراسان رضوی اشاره کرده است:
 
وزیر کشور مطرح کرد:
 نظر وزیر کشور در باره لغو مجوز برخی از کنسرت ها وزیر کشور: کنسرت هایی که مجوز آن ها لغو می شود به یک درصد هم نمی رسد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رحمانی فضلی در نشست با خبرنگاران به موضوع کنسرت ها که سوال یکی از خبرنگاران بود اشاره کرد و افزود: لغو کنسرت ها فقط در استان خراسان زیاد است و علت آن تفسیر خاصی است که از برگزاری کنسرت ها در آنجا می شود و در این خصوص نیز سوال کردیم که نگاه حکومتی نیست.
 
او گفت: در آخرین مورد که در سبزوار بود بنده دیروز به رئیس قوه قضائیه نامه ای نوشتم که جنبه های قانونی و حقوقی موضوع را برای ما تعیین تکلیف کند چون همین فردی که کنسرتش در سبزوار لغو شد در همه شهرها کنسرت می دهد.
 
وزیر کشور افزود: البته متولی صدور مجوز کنسرت ها از نظر محتوا با وزارت ارشاد است و از نظر انتظامات، امنیت و ترافیک با نیروی انتظامی است و قوه قضائیه نیز در هر امری احساس کند جرمی اتفاق می افتد یا شائبه ای در امنیت عمومی پیش بیاید می تواند جلوگیری کند اما اینکه نیت خوانی کنید و آن را یک اصل قرار دهید مناسب نیست.
 
رحمانی فضلی در ادامه گفت: البته در هر شهرستان و استان متولی آن مشخص است که مسئول امنیت کشور وزیر کشور و شورای امنیتی است که بنده مسئول آن هستم، در استانها استاندار و شورای تامین است و در شهرستانها نیز شورای محلی و فرماندار است که اگر احساس شود ممکن است ناامنی پیش بیاید باید نامه ای به شورا و یا فرماندار بنویسند تا موضوع در شورا بررسی شود اما اگر قرار است بلیت فروخته شود و سپس کنسرت لغو شود مناسب نیست.
 

 

نظرت را بنویس
comments

بهمن آباد خبر

سلام واقعا هر دم از این باغ بری می رسد این گونه رفتارها دون شأن سبزوار است چه خوب بود کسی حال و روز جوانان سبزوار را درک می کرد به نظرم در اینگونه موارد که به نسل جوان مربوط می شود باید احتیاط بیشتری صورت بگیرد تصمیم به لغو کنسرتی که برایش برنامه ریزی صورت گرفته و خواننده موجهی می خواهد برای جوانان بخواند نمی تواند قانع کننده باشد انعکاس این نارضایتی بر کسی پوشیده نیست مگر آن که بگوییم خواسته ی مردم متدین سبزوار بوده! ؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما