رئیس مجمع نمایندگان استان:

لغو کنسرت ها در خراسان رضوی قانونی نیست و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند

سبزوار- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه موضوع لغو کنسرت ها در دستور کار مجمع نمایندگان خراسان رضوی قرار دارد گفت: لغو کنسرت ها در این استان قانونی نیست و مسئولان مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند.
 
حسین مقصودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کنسرت هایی که تاکنون در این استان لغو شده دارای مجوزهای قانونی بوده و لغو آنها خلاف قانون و دستورالعمل ها و آیین نامه هاست.
 
وی اظهار کرد: تاکنون پیگیری های بسیار از سوی برخی مسئولان و مجمع نمایندگان استان برای حل شدن موضوع لغو این کنسرت ها انجام شده است. 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع لغو کنسرت ها تبدیل به خوراک رسانه ای برای برخی رسانه های غربی می شود، ادامه داد: بر اساس بررسی های به عمل آمده نوع کنسرت هایی که تاکنون در این استان لغو شده سنتی و دارای منزلت و جایگاه اجتماعی نزد مردم بوده است.
 
وی گفت: برگزاری کنسرت ها سبب افزایش شور و نشاط اجتماعی و جلوگیری از بروز فساد در جامعه می شود و علاوه بر آن موسیقی سنتی نماد هویت ایرانی و اسلامی ماست و در این نوع موسیقی شاهد هیچ اقدام خلاف شرع و قانون نیستیم.
 
مقصودی افزود: در استان همجوار ما کنسرت های موسیقی مختلف در حال برگزاری است اما در استان خراسان رضوی که دارای قدمت تاریخی در عرصه هنر و فرهنگ اسلامی و ایرانی است این مراسم که مورد تایید مراجع فرهنگی کشور نیز هست لغو می شود.
 
وی اظهار کرد: افراد برگزار کننده کنسرت ها در سایه مجوز قانونی صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه هزینه های بسیار متقبل می شوند.
 
وی گفت: موضوع لغو کنسرت ها از طریق مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور و دیگر مسئولان مربوطه در حال بررسی است.
 
اجرای کنسرت سالار عقیلی که برای روز جمعه هفته گذشته در سبزوار برنامه ریزی شده بود لغو شد. 
 
 
نظرت را بنویس
comments

ای جانت و بگردم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما