متن نامه دادستانی برای لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار / باز هم هیچ توضیحی به مردم داده نشد!

ساعاتی قبل تعدادی از رسانه های کشور نامه دادستانی سبزوار را برای لغو کنسرت سالار عقیلی در این شهر منتشر کردند که بر اساس متن این نامه مشخص می شود، در واقع دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواهان لغو این کنسرت بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به هرحال هر نهادی که این برنامه هنری را که همه مجوزهای لازم برای آن اخذ شده بود و بلیط فروشی هم صورت پذیرفته بود، لغو کرده باشد، دو چیز در این رابطه حائز اهمیت است:
 
اول اینکه چرا دولت روحانی و نمایندگانش (استانداران و فرمانداران) در استان ها و شهرستان های مختلف کشور علی رغم همه شعارهایشان برای حمایت از برنامه های هنری، نمی توانند در این زمینه واقعاً موثر واقع شوند و حامی عملی هنرمندان باشند. آیا همه حرف هایشان فقط شعار است یا اینکه دولتمردان در عمل هیچ قدرتی ندارند و فقط مقام های تشریفاتی هستند؟ و دوم اینکه چرا وقتی کنسرت موسیقی هنرمندی به موجهی و شایستگی سالار عقیلی که ابتدا همه مجوزهای قانونی را هم دریافت کرده است، لغو می شود، هیچ توضیحی از سوی دادستان محترم شهرستان یا استان به مردم داده نمی شود؟
 
این در واقع یک توهین بزرگ و نشانه پشت کردن مسئولان به مردم است که گویا برخی مسئولان بر خلاف روح حقیقی نظام جمهوری اسلامی  ایران، مردم را لایق دانستن نمی دانند و معتقدند مردم فقط باید مستقیماً تابع و اجرا کننده خواسته های آنان باشند.
 
البته لغو کنسرت خوانندگان موجه ومطرح برای اولین بار نیست که در شهرهای مختلف کشور اتفاق می افتد و به طور مثال همین سه ماه قبل هم کنسرت کیهان کلهر در نیشابور لغو شد و پیگیری های مردم آن شهر هم برای برگزاری این کنسرت به جایی نرسید.
 
اما تفاوتی که بین لغو این دو کنسرت موسیقی  در سبزوار و نیشابور هست، این است که دادستان شهر نيشابور حداقل دلیلی برای تصمیم خود عنوان کرد و علت لغو كنسرت را به خاطر فرزندان شهدا و جانبازان اعلام كرده بود. هرچند بعداً معلوم شد این ادعای دادستان نیشابور صحت نداشته زیرا همان روزها کانون همبستگی فرزندان شاهد نیشابور بیانیه ای صادر کرد و گفت خانواده های شهدای این شهر هیچ مشکلی با برپایی کنسرت موسیقی نداشته و درخواست لغو آن را نداده اند و سپس از مسئولان خواسته بود از شأن و جایگاه خانواده های شهدا سواستفاده نکنند. (منبع) لیکن در سبزوار چه در رابطه با لغو کنسرت محمد دستمزدی در بهمن 94 و چه لغو کنسرت سالار عقیلی در مرداد 95 آن هم در حالی که هر دو همه مجوزهای لازم را از قبل داشتند، کوچکترین توضیحی به مردم داده نمی شود که چرا کنسرتی که تا یک روز مانده به زمان اجرا مجوز دارد و مردم اقدام به خرید بلیط می کنند، ناگهان لغو می شود؟ آیا این توهینی آشکار به مردم و هنرمندان و وقت و انرژی و برنامه ریزی های آنان نیست؟
 
به هرحال متن نامه دادستانی برای جلوگیری از اجرای کنسرت موسیقی سالار عقیلی در سبزوار که توسط برخی رسانه ها منتشر شده است، به خوبی نشان می دهد که گویا در شرایط فعلی حق مردم و هنرمندان جایی در تصمیم گیری های بعضی صاحب منصبان ندارند و در این بین آنچه البته به جایی نرسد، فریاد است...
 
خبر ایلنا درباره لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار و تصویر نامه دادستانی در این زمنیه به شرح زیر است:
 
کنسرت سالار عقیلی در شهر سبزوار لغو شد.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کنسرت سالار عقیلی که قرار بود 15 مرداد در سالن هلال احمر شهر سبزوار برگزار شود؛ توسط دادستانی لغو شد.
 
این کنسرت درحالی لغو شد که تمامی مجوزهای لازم وزارت ارشاد و دفتر موسیقی را دریافت کرده بود.
 
در گذشته جلوی برگزاری برخی کنسرت‌های سالار عقیلی در شهرستان‌ها گرفته شده بود .
 
به نظر می‌رسد همچنان وزارت ارشاد نتوانسته به یک هماهنگی میان نهادهای مسئول در برگزاری کنسرت برسد.
 
متن و تصویر نامه دادستانی شهر سبزوار به شرح زیر است:
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

ناشناس

اقای دادستان محترم خراسان رضوی در بیان علت لغو کنسرت اشاره به گلایه های مردم نموده اند پرسش این است که مگر کسانی که از لغو کنسرت گله مند وناراحت هستند در شمار مردم به حساب نمی ایند

آفرین چه نظر قشنگ و درستی ظاهرا از نظر این عزیزان بقیه ادم نیستن

ناشناس

چرا چرا چرا لغو کنسرت برای چندمین با در استان خرا سان امیدوارم حداقل دادستانی توضیح مستد ل ومنطقی داشته با شد

بیچاره مردم چه گرفتاری شدند. ایا این توهین به شعور مردم نیست؟ انگار مردم فقط برای رای دادن و راهپیمایی ها خوب و نازنینند.

سامان

نميدونم چرا به اين سريعي جلوي پديده و موسسات مال مردم خور در استان را نميگيره اين دادستان مركز!!؟؟ ازاين شهر ميرم ظرف همين چندروز.چطر كنسرت هاي ديگه لغونشد اين يكي اينقدر مشكل داشت؟؟؟!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما