مسعود پسندیده عضو شورای شهر سبزوار:

گویا فرماندار سبزوار نماینده دولت نیست / لغو کنسرت ها در دقیقه نود کاملا عمدی و هدفدار است / عدم پاسخگویی مسئولان ، توهین به مردم است

امروز باز هم یک کنسرت موسیقی دیگر آن هم برای خواننده ای کاملا موجه و شناخته شده که همواره شاهد اجراهای زنده او در برنامه های تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هستیم، در شهر سبزوار لغو شد تا کارنامه مدیریتی مسئولان شهرستان و استان خراسان رضوی بازهم با یک نمره منفی دیگر، در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش به زیر مرز مردودی سقوط کند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، چند ماه قبل در کمال ناباوری کنسرت موسیقی محمد دستمزدی خواننده دارای مجوز و بدون حاشیه سبزواری که تعدادی از آثارش تیتراژ سریال های تلویزیونی بوده است، درست یک روز مانده به اجرا با دستور دادستانی در سبزوار لغو شد و همه اعتراضات مردم هنردوست و رسانه های محلی برای جلوگیری از این لغو و یا حداقل برای دریافت پاسخی منطقی به جایی نرسید.
 
از آن زمان تا کنون برنامه های موسیقی در سبزوار همواره با مشکل و یا با لغو مواجه شده اند تا اینکه این بار کنسرت خواننده بعضی از معروف ترین آهنگ های وطن دوستانه چند سال اخیر که بارها و بارها از شبکه های تلویزیونی پخش شده اند، لغو شد تا معلوم شود یا دولت تدبیر و امید در عمل مقید به شعارهایش نیست و یا در سبزوار حکومت خود مختار دیگری مستقر است که خود را ملزم به اجرای خواسته های مردم و سیاست های دولت قانونی کشور نمی داند.
 
به هرحال لغو کنسرت دارای مجوز سالار عقیلی با همه تبلیغات انجام شده و هزینه هایی که تا کنون برای آن انجام گرفته بود، دوباره یک روز مانده به اجرا بدون اعلام هیچ دلیل منطقی ای در سبزوار لغو شد تا باعث نا امیدی و دلخوری بیش از پیش جوانان سبزواری و خسارت سنگین برنامه گذار بخش خصوصی شود که با امید به مجوزهای از قبل دریافت شده ، قدم در راه این کار هنری گذاشته بود.
 
در همین راستا مسعود پسندیده عضو شورای اسلامی شهر سبزوار طی تماسی تلفنی با خبرنگار اسرارنامه اعتراض شدید خود را به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، اعلام کرد و گفت: پس از چند مرتبه تکرار این حادثه تلخ دیگر بعضی چیزها به وضوح مشخص شده است و معلوم است که این طور لغو کنسرت های دارای مجوز در دقیقه نود، اقدامی کاملا جهت دار و عمدی است تا کسانی را که برای این  برنامه ها سرمایه گذاری می کنند، به خسارت سنگین دچار کرده و آن ها دیگر از ورود به چنین فعالیت هایی در آینده مأیوس شوند.
 
وی توضیح داد: اگر برگزاری کنسرت موسیقی یک خواننده، مشکل دارد، باید همان اول نهادهای مربوطه مجوز ندهند و اگر مجوز دادند و برنامه گذار شروع به سرمایه گذاری کرد و مردم بلیط ها را خریداری کردند، برای لغو کردن چنین برنامه ای دلیلی قانع کننده نیاز است، وگرنه توهین به مردم شریف سبزوار محسوب می شود.
 
پسندیده اظهار داشت: من به عنوان نماینده مردم سبزوار در شورای شهر واقعا خواهان پاسخگویی مسئولان هستم و معتقدم اینجا دقیقا همان جایی است که معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید توضیح بدهد که آیا دولت تدبیر و امید واقعا مصمم به حمایت از هنرمندان و کنسرت های موسیقی قانونی است، یا رئیس جمهور و وزیر فرهنگ فقط در این زمینه شعار می دهند؟
 
وی ادامه داد: اگر دولت روحانی واقعا مصمم به حمایت از کنسرت های دارای مجوز است، پس فرماندار سبزوار ظاهرا نماینده دولت نیست و در این جور مواقع قاطعیت کافی و توانایی اجرای سیاست های دولت متبوع را ندارد و در این شرایط می خواهم به جناب برادران پیشنهاد بدهم بیاید به همراه یکدیگر از سمت هایمان استعفا بدهیم.
 
پسندیده ادامه داد: حتی بنده نیز پس از مشاهده این وضعیت به فکر استعفا از شورای شهر افتادم، اما واقعیت اینجاست که بنده در این زمینه مسئولیتی ندارم که با بودن یا نبودنم در شورا چیزی به نفع برگزاری کنسرت های موسیقی تغییر کند، اما حداقل می توانم به عنوان نماینده مردم نسبت به عملکرد دولت در سبزوار اعتراض کرده و از مسئولان از جمله جناب فرماندار و آقای دادستان و ... پاسخی روشن را مطالبه نمایم.
 
وی افزود: جالب اینجاست که حتی از دفتر ائمه محترم جمعه هم درخواست دعوت نامه برای شرکت در این کنسرت شده است و حتی قرار بوده اولین آهنگی که در این کنسرت اجرا می شود، آهنگ معروفی باشد که سالار عقیلی برای امام رضا (ع) اجرا کرده است.
 
این عضو شورای شهر سبزوار ادامه داد: ظاهرا لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار توسط دادستان استان خراسان رضوی صورت گرفته است و حالا دادستان محترم خراسان رضوی هم باید به مردم سبزوار حداقل توضیح بدهد که دلیل اینکه برنامه ای را که ابتدا مجوز گرفته و هزینه زیادی برایش انجام شده و جوانان زیادی اقدام به تهیه بلیط این کنسرت کرده اند ، یک روز مانده به برگزاری لغو می کند؟آیا مردم سبزوار حق ندارند پاسخی در این زمینه بشنوند؟
 
وی افزود: ما در مملکتی زندگی می کنیم که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) خود را خدمتگزار مردم می دانستند و مقام معظم رهبری نیز همواره خود را مسئول و پاسخگوی مردم می دانند، بنابراین شورای فرهنگ عمومی استان یا دادستان یا هر نهاد دیگری که کنسرت ها را لغو می کند، کمترین وظیفه اش ارئه پاسخی منطقی به مردم است.
 
پسندیده گفت: بنده در یکی از جلسات قبلی شورا در نطق پیش از دستور خود از رئیس شورا درخواست کردم جلسه ای درباره لغو کنسرت های موسیقی سبزوار با حضور دادستان محترم برگزار شود و آقای کرامت هم موافقت کردند، اما هنوز این جلسه برگزار نشده است.لیکن در جلسه بعدی شورا مجدداً درخواست خود را مطرح خواهم کرد.
 
نظرت را بنویس
comments

Tina

سلام.من هم با صحبت ها و نظریات اقای پسندیده موافق هستم.و از وجود همچین شخص محترمی که با شجاعت و شهامت بسیار حرف هایشان را میزنن و هیچ ترس و دروغی در حرف هایشان دیده نمیشود بسیار خوشحال هستم.و خواهشمندم که دادستان به این لغو کنسرت ها که در دقیقه نود انجام میشود پاسخی قانع کننده بدهد

هجرت

از هر سه تا برنامه زنده تلویزیونی سالار عقیلی تو یکیش هست و اجرای زنده داره و توی تهران دائما کنسرت داره اون وقت توی سبزوار کنسرتشو لغو میکنن! دوستان الکی وقتتونو هدر نکنین اگر میخواین یه ذره بتونین از امکانات اولیه شهروندی و تفریحات سالم برخوردار بشین پاشید بلند شین هر طوور می تونین بند و بساط مهاجرتو جمع و جور کنید و بیاید پایتخت نشین بشید. یک زمانی برای کار و مسائیل اقتصادی به تهران مهاجرت میکردن الان برخورداری از امکانات فرهنگی هنری هم بهش اضافه شده. اگرم میخواین خیلی از امکانات فرهنگی و هنری برخوردار بشین کلا خاک این کشور رو ببوسین و مهاجرت کنین به خارج. ما نمیگیم فرار مغزها همین مهاجرت شهروندان معمولی هم توی این اوضاعی که اقایون اینقدر روی افزایش جمعیت حساسن، برای کشور خیلی مهمه و ضرر بزرگی محسوب میشه

حسین

سلام آقای پسندیده درست میگوید امامانمیدانیم پشت این حرفها چه نیتی است ،چه انتخابات چه دفاع از حقوق جوانان،خدابهتر میداند.انشاا... خیرباشد.

امير علي

كاملا مشخصه چه خبره: قدري تامل كنيد ميبينيد يك روزنامه با توهين هاي علني بعد از بارهاًلغو مجوز ميشود ولي صبح روز بعد باز هم روزنامه را در كيوسك ها نظاره گر هستيم .وزارت ارشاد لغو ميكند قوه قضاييه اجازه فعاليت ميدهد.خسته شديم.....

صادق ترين

هفته اينده نوبت نيشابوره!بايد منتظر بود وديد كه ايا در اين يك هفته مسوليني بازم بي كفايتي خودشون را به نمايش ميگذارند !يا اون برنامه ها اجرا ميشه!!!! درود به اشخاصي مثل اين عضو شورا كه با شهامت حرفشون را ميزنند.

امير

سلام اين يك مكانيزم دوساله است كه در خراسان حاكمه درست روزهاي نزديك به كنسرت اونم از طريق بالاترين مقام قضايي شهرستان واستان ،تهيه كننده بي نوا درد وغصه،دلواپسان ولغوكنندگان شادي،هنوز در طول اين لغوها هيچكس حتي حاضر به استعفا نشده از سرپرست اداره كل تا فرماندار و معاون هنري و وزير،متاسفم....

علی

با سلام از خواندن این خبر بسیار متاسف شدم به عنوان یک غیر سبزواری عرض می کنم که هیچکدام از افرادی که نام برده شده نمیشناسم. مشکل اصلی در ایم مملکت ..................... است . که مسبب تمام بدبختی های ماست .نه کس دیگر پس خشم خودتونو سر دیگران هدر ندهید .

ایمیل

آقای پسندیده همیشه عزیز و دوست داشتنی ........ شجاعت شما در بیان حقایق ستودنی است به مزدوران ........... توجه نکنید که هرجا متنی از شما میبینند سریع پیداشان میشود تا تخریب کنند چون با توجه به چرخش ......... به سمت کریمی قدوسی و پایداری ها و راستی ها جسور بودن شما منفعت طلبی و عافیت خواهی ......... را بیشتر نشان می دهد. ما شما را دوست داریم و ایمان داریم بر سر عهدتان با مردم ماندید و خواب غارت گران بیت المال را در شهرداری آشفته کردید.

Fer.elhamian@yahoo.com

سلام. میدونم شما هم مثل سایتهای دیگه نظرم رو میخونین و توی سایت در معرض دیده همه نمیذارین. مهم نیست. من حرفم رو میزنم. چند وقته که به بخشی از مردم و شعورشون، با لغو کنسرتها و بی توجهی به شکایت اونها، توهین میشه، مخصوصا در خراسان. نمیدونم چجوری میشه که یه عده ی قلیلی همیشه فکر میکنن شعور و فرهنگشون از یه اکثریتی بیشتره!!! لغو کنسرتها هم شاهدی هست بر این ادعا. اینه که باعث میشه بعضی به تعبیر همون عده دشمنان، بگن اینجا توی ایران دیکتاتوری حاکمه! این عده ی قلیل فکر نکنن دارن لطف میکنن به اسلام. اونها دارن با این کارها ریشه ی اسلام رو میخشکونن و علاقه ی جوونها رو نسبت به نظام اسلامی کمرنگ میکنن و بذر نفرت و تفرقه رو توی جامعه میپاشن. نمیدونم اینها خدمتگزار مردم هستن یا خدمتگزار عقاید شخصیشون و به عبارتی همون دیکتاتور!

یار مهربان

به بهانه لغو کنسرت ها با خبر شدیم که کنسرت اقای عقیلی بنا به دلایلی نامعلوم در شب گذشته لغو شد.کما اینکه در گذشته نیز سابقه لغو کنسرت وجود داشت که انهم دلیل مشخصی نداشت. انتقادی که به مدیریت شهری میتوان داشت این است کجای قصه است؟عضو محترم شورای شهر به لغو کنسرت اعتراض داشته اما بیان نداشتند که چه توضیحی برای لغو کنسرت دارند و فقط به ابراز تاسف داشتند و لازم بود که ایشان دلایل لغو کنسرت را همچون لغو کنسرت اطلاع رسانی داشتند.ایشان در سر بزنگاها هم چون رابین هود پیدا شده از اب گل آلود ماهی میگیرد.چطور کسی از ایشان بابت تپه دامغانی چیزی نمی پرسد ؟چرا ایشان درباره مناره مسجد افتخار پاسخگو نیست ؟کجاست گنج های سبزوار که سه سال و اندی از آن زمان میگذرد اما خبری از گنج نیست؟چرا درباره شاییی که در تپه دامغانی کشف شد و به مهد ارسال گردید چیزی نمیگخ؟چرا درباره یکصد میلیون تومانی که در تپه دامغانی هزینه شد خبری نیست/چرا درباره یکصدو هشتاد وپنج میلیونی که در دفتر سرمایه گذاری هزینه شد و به تعطلیلی منجر شد خبری نیست؟اقای پسندیده در سایه این لغو پنهان نشوید و جایگاه رای خودتان را با کیچه و لغو کنسرت ها که نتیجه برای جوانان بیکار ندارد قانونی جلوه ندهید؟به خون شهدی خانواده تان قسمت میدهم حقوق سالهایی را که به سر کلاس درس نرفتید را به بیت المال برگردانید تا وقایه اتاق شماره 15 علنی نشود؟

هنرمند

آقای پسندیده مطابق معمول آب را گل آلود دیده شروع به ماهیگیری فرمودندالبته این رفتار ایشان برای کسانی که اورا می شناسند طبیعی است چون به چیزی غیر از گرفتن رای نمی اندیشید. البته فرماندار هم بد نیست یه تکونی به خودش بده

بازم حرف بازم حرف بازم حرف اقای پسندیده خودت گفتی شما در این زمینه کاره ای نیستی و مسئولیتی نداری که بتونی در برگزاری کنسرت ها تاثیربذاری پس لطفا در زمینه هایی که مسئولیت داری بگو خودت چی کار کردی؟ مثل اینکه رئیس کمیته گردشگری شهرهستی پس بگو بدونیم چه کار اساسی کردی واسه میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار خوب تو زمینه هایی که به شما مربوط نیست صدات بلنده در زمینه های مربوط به خودت چرا چیزی نمیگی؟

سلام بياييد منطقي باشيم.مشکل لغو کنسرتها يک مشکل کشوري است و ربطي به فرماندار مظلوم و بيچاره ندارد. مشکل از نگاه و تفکر برخي حضرات است. و متاسفانه کساني که اين تفکر و نگاه کوته بينانه و تنگ نظرانه را دارند زورشان خيلي پر زور است. اما بايد بترسند از روزي که مردم از آنها روي برگردانند.

رضا آزاد

آقای پسندیده چرا همش دروغ میگویی و همه چیز را به گردن دادستان زحمت کش انداخت

سعيد

سلام خوابيد؟؟؟؟؟؟؟پس نامه لغو را كي زده؟!؟!؟!فرافكني نكن برادر عزيز.شايد هم شما.......؟؟؟.هستيد.خداميداند

گودآسیایی

دمت گرم

یعنی متاسفم واسه مسوولین سبزوار که یه غیر سبزواری ............ اینجور با شعور مردم بازی میکنه

درود بر پسندیده تنها فردی که در شورا به فکر مردم و جوانان این شهر هست و حرف دل ما رو میزنن به نظرم فقط جناب پسندیده هستن... مسئولین باید پاسخگو باشند چرا کنسرت خواننده ملی کشور لغو شد؟ اقای فرماندار لطفا پاسخگو باشید!!! اقای پسندیده شما هم به عنوان نماینده ما جوانان و مردم فهیم شهر سبزوار لطفا شما هم پیگیری های لازم را بفرمایید تا سر انجام تکلیف این موضوع روشن شود اگه قراره کنسرتی برگذار نشه خب برا چی موافقت میکنین بعد لغو میکنین؟

اقاي ژسنديده به فكر امور مربوط به گردشگري باش و اينكه به كرامت گفتم و جلسه اي همين منظور برگزار ميكنيم كشك است و توپ رابه زمين كرامت نداز به زمين حسنزاده بنداز

**

ما ساده اندیشیم که فکر میکنیم ایشون به فکر مردم هستند ایشون به فکر سال بعد و انتخابات شوراس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما