نماینده مردم سبزوار در مجلس:

۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه سبزوار اختصاص یافت/پیشرفت ۸۰ درصدی کارخانه فولاد

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در دو هفته اخیر با توجه به جلساتی که برگزار شد حدود ۶ میلیارد تومان در بودجه امسال برای پروژه ورزشگاه سبزوار پیش بینی کردیم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، رمضانعلی سبحانی‌فر ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با اشاره به استادیوم 15 هزار نفری سبزوار اظهار داشت: حدود 11 سال از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد که تاکنون کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر با توجه به جلساتی که برگزار شد حدود 6 میلیارد تومان در بودجه امسال برای این پروژه پیش بینی کردیم.
 
سبحانی فر ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده دستور تامین اعتبار 10 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه اخذ شده که بتوانیم پیمانکار را بر سر پروژه آوریم و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار از این دو محل شاهد پیشرفت سریع این پروژه باشیم.
 
وی افزود: با عزمی که ایجاد شده و توجهی که به بحث اعتبارات و اسناد خزانه می‌شود، امیدواریم در یک سال آینده این استادیوم به وضعیتی برسد که قابل استفاده باشد.
 
سبحانی فر با اشاره به کارخانه فولاد و پیشرفت 80 درصدی آن نیز یادآور شد: این پروژه که از سال 85 متوقف شده بود امروز پس از سه سال پیگیری مستمر از 15 درصد پیشرفت فیزیکی به 80 درصد پیشرفت رسیده که یکی از مهمترین عوامل توقف این کارخانه، نبود زیرساخت‌های لازم بود.
 
منتخب مردم سبزوار در مجلس دهم با بیان اینکه امروز این زیرساخت‌ها فراهم شده و یا در آستانه فراهم شدن است اظهار داشت: خط گاز یکی از مشکلات این پروژه بود که حدود 8 ماه است اقدامات برای رساندن خط گاز 30 اینچ به کارخانه در دستور کار قرار دارد و امروز کار در مرحله لوله گذاری است.
 
سبحانی فر با تاکید بر اینکه این خط لوله در 2 ماه آینده آماده گازرسانی می‌شود عنوان کرد: مشکل آب و برق نیز رفع شده و برق کارخانه از پست 132 تامین می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری آزمون جذب نیروی کارخانه فولاد افزود: پیشرفت این پروژه در مرحله‌ای است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
 
سبحانی فر با اشاره به حجم زیاد تصادفات جاده‌ای نیز گفت: تصادفات جاده‌ای به عوامل مختلفی مانند کیفیت خودروها، آموزش رانندگان و استانداردهای جاده‌ای بستگی دارد که با کنترل تمام عوامل با یکدیگر باید مشکلات را برطرف کرد.
 
وی با بیان اینکه بهترین راه کاهش آمار تصادفات افزایش شبکه ریلی در کشور است اظهار داشت: بیشترین حجم ترددهای باری و مسافربری در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از طریق حمل و نقل ریلی است و در کشور ما هم باید در جهت توسعه راه‌های ریلی اقداماتی صورت پذیرد.
 
سبحانی فر ادامه داد: این امر در دستور کار دولت قرار گرفته و بودجه معینی هم برای این کار گذاشته شده و با توجه به اینکه توسعه راه‌های ریلی زمانبر است ولی این امر هدف گذاری شده است.
 
وی افزود: توسعه خطوط ریلی در کشور علاوه بر کاهش آمار تصادفات و افزایش امنیت، سرعت بالا و استفاده بهینه از سوخت را نیز به دنبال دارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب مجدد ایجاد شهرک صنعتی داورزن اظهار داشت: مجوز تاسیس این شهرک در سال 92  اخذ شد و به تصویب هیئت دولت رسید و در سال 93 با حضور کارشناسان فنی از 24 ارگان کشوری، محل اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت و استعلامات لازم آن اخذ شد.
 
سبحانی‌فر با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه شهرک صنعتی داورزن در سال گذشته با حضور رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی کشور، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد موانعی ایجاد کردند که محل انتخاب شده برای ساخت شهرک صنعتی مناسب نیست و همین امر سبب شد تا وقفه ای در اجرای طرح ایجاد شود؛ که امسال کارشناسی مجددی از محل اجرای پروژه به لحاظ مسائل اجتماعی و رغبت سرمایه گذاران انجام شد.
 
وی اضافه کرد: تابلو شهرک صنعتی داورزن در محل اجرای پروژه نصب شده و هم اکنون پیگیر اخذ اعتبارات ملی از محل بودجه سازمان شهرک‌های هستیم که به محض تخصیص اعتبار، طی چند ماه آینده مقدمات اجرای پروژه در داورزن انجام می‌شود.
نظرت را بنویس
comments

ارمان

درود برنماینده پرتلاش شهرمان جناب سبحانی فربه امید ابادانی شهرمان و با تلاش مضاعف هردو نماینده جناب سبحانی فر و جناب مقصودی

ببینمدکتر محسنی نیست این دو تا نماینده چقدر توان دارن وزرا رو بیارن سبزوار

این خبر رو دوهفته پیش مقصودی داد که .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما