بهسازی جاده جغتای - سبزوار پروژه ای که مسئولان کم کاری می کنند، مردم خسارت می دهند

وبسایت پیام جغتای نوشت:
 
 بهسازی و تعریض جاده ارتباطی جغتای-سبزوار چند سالی است که شروع شده است و معلوم نیست تا چند سال دیگر هم مردم درد کشیده شهرستان جغتای باید پای وعده های مسولان بمانند.
 
در هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بهسازی و تعریض این محور به یکی از اساسی ترین وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها تبدیل می شود ولی به محض فروکش کردن تب انتخابات، آش همان آش و کاسه همان کاسه می شود.
 
البته در این بین باید شانس با مردم یار باشد تا تب انتخابات کار را به جایی نبرد که یکی از چهره های انتخاباتی عجولانه وارد عمل شده و وضع این جاده را از وضعیت اولیه اش هم بدتر کند و بعد از انتخابات وعده هایش فراموش شده و جاده را به امان خدا رها سازد، وضعیتی که در حال حاضر برای بخشی از این محور در نزدیکی روستای بیدخور و در حوزه استحفاظی شهرستان جوین  به مسافت حدود ۱ کیلومتر رخ داده است.
 
این بخش همانطور که در پیگیری های قبلی پیام جغتای بیان شده بود بعد از کندن آسفالت اولیه و انجام خاک برداری و انفجارات، به حال خودش رها شده است.
 
در همین راستا ظهر امروز غلامرضا توسلیان رییس اداره راه و ترابری شهرستان جوین در گفت و گو با پیام جغتای در اظهار نظری عجیب و کمی هم تاسف بار از وضعیت این بخش ابراز بی اطلاعی کرده و مدعی شد که اداره راه جوین در قبال این وضعیت مسولیتی ندارد چرا که اجرای پروژه بهسازی به عهده پیمانکاری است که از طرف اداره کل استان خراسان رضوی در یک مناقصه عمومی برای اجرای آن برنده شده است.
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه برای فرستادن حتی یک گریدر به منظور تیغ کشی سطحی جاده هم از طرف حراست این اداره در مضایقه قرار داریم و اجازه هیچ دخل و تصرفی در آن را نداریم.
 
توسلیان بعد از تشریح وضعیت این قطعه از راه ارتباطی جغتای-سبزوار توسط خبرنگار پیام جغتای قول داد تا برای روز شنبه یا یکشنبه با ارسال یک دستگاه گریدر وضعیت این بخش از محور مواصلاتی جغتای-سبزوار را بهسازی کند.
 
در ادامه خبرنگار پیام جغتای طی تماسی که با مهندس امیر دانایی مشاور این پروژه داشت با ادعایی جالب توجه مواجه شد که حاکی از تیغ کشی و آب پاشی هر هفته ای این بخش بود ولی تماس های مردمی و مشاهدات عینی خبرنگار اعزامی پیام جغتای به این محل با این ادعا منافات دارد چرا که وجود چاله ها و موجهای سطح جاده نمی توانند طی یک هفته ایجاد بشوند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ادامه این پروژه به علت نبود بودجه های لازم متوقف شده است و پیگیری ها برای جذب اعتبارات برای این بخش ادامه دارد.
 
در پایان این سوال مطرح می شود که: چرا مسولان بدون پیش بینی های لازم دست به تخریب بخشی از یک راه ارتباطی ( که حکم شاهراه حیاتی را برای شهرستان جغتای دارد) می زنند و بعد به علت عدم آینده نگری و جذب اعتبارات لازم به حال خودش رها میکند و کاسه چه کنم چه کنم دست میگیرند؟ آیا قانون به حدی دست و پای اداره راه و ترابری جوین را بسته است که حتی اکیپ راهداری آن حق بازدید و گزارش از وضع این قطعه را ندارند؟ و سوال آخر این که بر حسب چه منطقی مردم که خود صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند باید هزینه ندانم کاری و کوته بینی مسولان را بدهند؟
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما