چرا دولت قانون جامع ایثارگری را اجرا نمی کند؟ / لزوم تبدیل وضعیت شغلی فرزندان شاهد و ایثارگران

 در جهت تبدیل وضعیت شغلی عده ای از فرزندان معظم شهدا و ایثارگران بر آن شدیم تا در حمایت از این موضوع مطالبی را به نمایندگان محترم شهرستان جناب آقایان مقصودی و سبحانی با قلم اینجانب گوشزد نمائیم تا پیگیر های لازم در این خصوص از سوی این دو منتخب مردم صورت پذیرد. 
 
در هیاهوهای مباحث سیاسی و... در فضاهای مجازی که در شهرستان برای آینده سبزوار صورت می پذیرد، جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران با اولویت دادن قانون  خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران سعی در حل مشکلات ایثارگران داشته تا بتوانند کمکی نیز به سیاستهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت خدمت رسانی به خانوادهای شهدا کرده باشند.
 
واما بعد
 
بعد از آنکه قانون جامع ایثارگری در مجلس به تصویب رسید انتظار می رفت دولت و نهاد های زیر مجموعه به رفع مشکلات ایثارگران به بهترین وجه ممکن بپردازند.لاکن این پروژه فقط در مدت اندکی جامع عمل پوشیده شد. یکی از این قوانین تبدیل وضعیت شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر بود.
 
با روی کار آمدن دولت نهم و دهم قانون تبدیل وضعیت شغلی فرزندان شاهد وایثارگر تا سال 90-91با شتاب خوبی پیش می رفت اما از سال 92به بعد این قانون به رغم گزینش شدن افراد ایثارگر شاغل  در دولت قبل با دستور معاون اول رئیس جمهور مسکوت ماند.
 
سوال اینجاست که مگر نه آنکه هر دولت موظف به اجرای تعهدات دولت قبل است؟ پس چرا آقای جهانگیری به محض روی کار آمدن این قانون را معلق کرد؟ با وجود اینکه ما می بینیم رئیس دولت ارادت قلبی خاصی به ایثارگران دارد و دستورات ویژه برای رفع امورات  خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می دهند. اما با این وجود  فرزندان شاهد و ایثارگر زیادی تبدیل وضعیت نشده اند و دیگر آنکه مگر نه اینکه این موضوع به قانون تبدیل شرده پس، چرا این قانون توسط دولت اجرا نمی گردد؟
 
نمایندگان محترم شهرستان آقایان مقصودی و سبحانی دادن یک نامه و اعلام نتیجه به دفترجهت اطلاع، جواب ایثارگران نیست. کما اینکه این اتفاق بارها در دوران قبل صورت گرفت و عزیزان ایثارگر جوابی دریافت نکردند. بی شک بردن این مشکلات در کمیسیون های خاص شهدا و ایثارگران در مجلس و مطرح کردن این معضل در صحن علنی  و نطق های خود در مجلس راهکار اصلی این مشکل است.
 
سید جلال کرابی
 
برای مطالعه نوشته های بیشتر به قلم این نویسنده، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
نظرت را بنویس
comments

با سلام و تشکر از آقای کرابی برای پیگیریهای مکررشان که خواسته ما را در خصوص تغییر وضعیت شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر بیلن کرده اند. امیدواریم هر چه سریعتر این قانون برای تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر اعمال شود.

با سلام و تشکر از آقای کرابی برای پیگیریهای مکررشان که خواسته ما را در خصوص تغییر وضعیت شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر بیلن کرده اند. امیدواریم هر چه سریعتر این قانون برای تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر اعمال شود.

پوررحمانی

ضمن تشکر از آقای کرابی در خصوص دغدغه ایشان نسبت به نگرانی های پیش روی خانواده بزرگ ایثارگران باید اذعان شود که مسائل حل نشده و مسکوت مانده در باب وضعیت ایثارگران می تواند اسباب معضلات و ناخوشی هایی باشد که گریبانگیر این قشر داغدیده خواهد شد.امیدوارم مسائل حزبی و سیاسی نمایندگان محترم ، این عزیزان نشسته در کرسی حق خواهی ، به قدری نباشد که این یادگاران دفاع مقدس فراموش شوند.

آقای جلال کرابی تو خودت 15 ساله کارمند بنیادی وفرزندشهیدیک. قدمی که به نفع فرزندان شاهد وایثارگر برداشته ای بگو الکی ژست نگیر واین مسائل رو نگو؛کل اگرطبیب بودی .........

میترا

باسلام خدمت شما تاجایی که من اطلاع دارم وگفته های خانواده های شهداست ایشون یکی ازکسانی است که سرسختانه پیگیرمسایل است قدم زیادبرداشته شده ولی اگربه ثمرنرسیده چون تصمیم گیرنده ایشون نبوده اندالان این گامی بزرگ برای رسیدن به حق کلیه فرزندان ایثارگرمیباشدامیداست باهمراهی خودفرزندان به باربنشیند

مزینانی

جناب آقای مقصودی شما بعنوان نماینده اول سبزوار وکسی که رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی هستید نقش بسیار فعالی در رسیدن به این مقصود را دارید.و میتوانید هماهنگ کننده نمایندگان باشید.آقای سبحانی نیز در این راه باید آقای سبحانی را کمک کنند.ضمن اینکه باید از نویسنده این قلم که انگشت بر یکی از درد های ایثرگران گذاشت تشکر کرد.

ناشناس

تبدیل وضعیت خانواده های شهداوجانبازان وایثارگران یک وظیفه است که متاسفانه دولت فعلی توجهی به این مسئله ننموده است که نمونه ان رامیتوانیم دردانشگاه علوم پزشکی سبزواردراین دوران ببینیم.

میترا

درود بر آقای کرابی که خواسته های ما فرزندان شهدا وجانبازان را در خصوص تبدیل وضعیت بیان کردند

امیر

آقای کرابی ممنون از پیگیری شما..این حرف دل همه فرزندان شاهد و ایثارگر هست.امیدواریم نمایندگان محترم سبزوار هم پیگیر مطالبات به حق ایثارگران شهرشون باشند.

ناشناس

اجرای این قانون برای خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان یکی از آرمانهاست که متاسفانه توسط نهادهای دولتی اجرا نمیشود.امیدوارم این قانون با حمایت دونماینده شهرستانمان و همکارانشانودر مجلس اتفاقدبیفتد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما