دعوت انستیتو ملی تحقیقات مواد ژاپن از عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری

دعوت انستیتو ملی تحقیقات مواد ژاپن از عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد  
 
در ادامه موفقیت ها و تحرکات علمی دانشگاه حکیم سبزواری یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور، دکتر حمیدرضا اویسی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد موفق شده است به بزرگترین و برجسته ترین مرکز تحقیقاتی در کشور ژاپن با عنوان انستیتو ملی تحقیقات مواد ژاپن NIMS، وارد شود. این انستیتو تحقیقاتی در شهر تسوکوبا  (Tsukuba Science City) و به فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر توکیو قرار گرفته است.در این انستیتو تحقیقاتی(NIMS) کمپانی ها و شرکت های بزرگ جهانی نظیر TOYOTAو HONDA دارای مراکز تحقیقاتی بوده و بودجه تحقیقاتی سالانه آن ۲۴٫۸ بیلیون ین در سال است.
 
دکترحمیدرضا اویسی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه حکیم سبزواری درگفتگو با روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، با اشاره به اینکه همکاری های علمی بین المللی باعث افزایش توانمندی های اعضای هیات علمی دانشگاه ها و غنای علمی کشورخواهدشد،گفت: در دوره دکتری به مدت ۲ سال در این انستیتو تحقیقاتی حضور داشته و پروژه دکتری خود را در این مرکز در زمینه فیلم های نیمه هادی لایه نازک نانوساختار جهت کاربرد در صفحات نمایشگر به اتمام رساندم.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: همکاری ها و تبادلات علمی بنده با این مرکز در طی سال های گذشته کماکان ادامه داشته تا اینکه در تابستان امسال و با توجه به لطف و عنایت و همکاری ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر حدادنیا و معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه موفق شدم بار دیگر تحقیقات خود را در این مرکز و با همکاری پروفسور Yamauchi دنبال کنم. در حال حاضر در چندین پروژه تحقیقاتی مشترک با صنعت ژاپن در زمینه مواد پشرفته و الکترونیکی مشارکت دارم که انشاءالله نتایج آن در مجلات معتبر جهانی چاپ خواهد شد.
 
گفتنی است این عضو برجسته هیات علمی دانشگاه دارای مقالات علمی بین المللی بسیار معتبر بوده که به عنوان نمونه ۲ مقاله در مجله AngendteChemie با ضریب تاثیر ۱۲ به چاپ رسانده است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما