اتمام عملیات نصب فولاد سبزوار تا پایان آذر 95

عملیات نصب فولاد سبزوار، پایان آذر تمام می شود
 
مجری طرح فولاد سبزوار گفت: واحد احیای مستقیم فولاد سبزوار به پیشرفت بیش از 78 درصدی رسیده و تا پایان آذر ماه عملیات نصب آن به اتمام می رسد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، سعید نظام دوست در جریان بازدید سرزده مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو از طرح فولاد سبزوار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، 80 درصد فعالیت های ساختمانی (سیویل)، 90 درصد نسوزکاری و 75 درصد پایپینگ (لوله کشی) واحد احیا به اتمام رسیده است.
 
همچنین، 70 درصد تجهیزات و اسکلت فلزی این واحد نصب شده و تا پایان آذرماه عملیات نصب به پایان می رسد. نظام دوست پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری این طرح به مرحله بهره برداری برسد.
 
وی ادامه داد: در بخش تامین تجهیزات واحد احیا، 80 درصد تامین شده و 20 درصد تامین تجهیزات در حال تامین است. از تجهیزات مورد نظر، 65 درصد سهم داخلی و 35 درصد سهم خارجی است. این در حالیست که در ابتدا قرار بود سهم داخلی و خارجی تامین تجهیزات به ترتیب 55 و 45 درصد باشد.
 
طرح فولاد سبزوار یکی از طرح های استانی فولاد با ظرفیت 800 هزار تن (و قابل افزایش تا یک میلیون تن) آهن اسفنجی است که در منطقه جوین شهرستان سبزوار واقع است.
 
رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این بازدید به اهمیت موضوع تامین مالی طرح اشاره و اظهار امیدواری کرد که با تلاش های در حال انجام، واحد احیای مستقیم طرح فولاد سبزوار سریع تر به بهره برداری برسد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما