افتتاح موزه پدر شعر انقلاب در سبزوار به تأخیر افتاد!

افتتاح موزه «استاد حمید سبزواری» به تعویق افتاد
 
 
در حالی که قرار بود همزمان با چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری موزه‌ای از وسایل و هدایا و جوایز و تقدیر نامه‌های این شاعر در شهر سبزوار برپا و افتتاح شود اما افتتاح موزه بنا به دلایلی به تعویق افتاد.
 
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در حالی که قرار بود همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب موزه‌ای در شهر سبزوار افتتاح شود، این موضوع به تعویق افتاد.
 
بر اساس این گزارش، طبق اعلام خانواده ممتحنی خبری مبنی بر انتقال کتابخانه زنده‌یاد حمید سبزواری به زادگاهش و راه‌اندازی موزه‌ای به نام «پدر شعر انقلاب» منتشر شد و خانواده بنا به وعده قبل؛ اقدام به انتقال برخی جوایز و تقدیرنامه‌ها و هدایا به سبزوار کردند تا در موزه‌ای به نام استاد سبزواری در معرض دید عموم نهاده شود اما این مهم محقق نشد.
 
پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد ساختمان مدنظر در سبزوار ظاهرا به دلیل فضای شیشه‌ای محیط مناسبی برای این انتقال نبوده و خانواده ممتحنی اعلام کردند که فعلا مکان مناسبی مهیا نشده است.
 
البته چند محل و ساختمان پیشنهاد شده اما ساختمان شهرداری در جوار مزار این شاعر به لحاظ امنیتی و فضای شیشه‌ای برای حفاظت از این اموال مناسب شناخته نشد بر این مبنا افتتاح موزه به تعویق افتاد تا مکان مناسبی تدارک دیده شود.
 
با توجه به موارد مذکور تمامی وسایل، هدایا و کتاب‌های کتابخانه که به سبوزار منتقل شده بود تا یافتن مکان مناسب نزد خانواده مرحوم سبزواری خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

ر س

روحش شاد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما