توسعه فرودگاه خرم آباد با بودجه دولتی /

چرا مسئولان سبزواری اغلب سعی کرده اند هزینه توسعه باند فرودگاه را به پیکره نحیف شهرداری تحمیل کنند؟

توسعه‌ فرودگاه خرم‌آباد با حفظ پروازها انجام می‌شود
 
تین‌نیوز| مدیر فرودگاه خرم آباد با اعلام اینکه باند فرودگاه خرم‌آباد در سه فاز روکش شده و سطح ایمنی آن ارتقا می‌یابد، گفت: عملیات توسعه‌ فرودگاه خرم آباد همزمان‌ با حفظ پروازها انجام می‌شود.
 
اسفندیار‌کیانی‌ مدیرفرودگاه خرم آباد گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد از‌بهمن سال‌۹۲ شروع شده و شامل ۹ زیر پروژه است.
 
وی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه مربوط در سال ۹۳ و با اعلام اینکه حمایت وزارت‌خانه در توسعه فرودگاه تاثیر‌گذار بوده است، تصریح کرد: نقش توسعه فرودگاه خرم‌آباد در اشتغال زایی و نشاط مردم استان کاملا بارز است و با تکمیل آن برای مردم غرب استان پایگاه خدماتی مناسبی ایجاد خواهد شد.
 
عملیات توسعه‌ همزمان‌ با حفظ پروازها انجام می گیرد
وی با اعلام این که به‌زودی باند فرودگاه خرم‌آباد در سه فاز روکش شده و سطح ایمنی آن ارتقا می‌یابد، گفت: این طرح از ۱۲ تیرماه امسال به مدت سه ماه عملیاتی شده و پروازهای شرکت‌های هواپیمایی طی این زمان با محدودیت‌ می‌توانند در فرودگاه خرم‌آباد نشست و برخاست داشته باشند و هیچ پروازی لغو نخواهد شد. همه عوامل عملیاتی و انسانی مطابق مقررات آماده ارایه خدمات هوانوردی و فرودگاهی هستند.
 
کیانی ادامه داد: فاز نخست اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر شروع شده و در سه ماه حدود دو هزار و ۶۰۰ متر از باند عملیاتی می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی در صورت تمایل می‌توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی برقرار کنند.
 
وی ادامه داد: در فاز نخست یک هزار متر از باند سه هزار و ۶۰۰ متری فرودگاه طی ۲۰ روز روکش می‌شود و در این مدت دو هزار و ۶۰۰ متر از باند قابل استفاده است و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با محدودیت و انتقال پروازهای خود به صبح زود، از باند این فرودگاه بهره‌ ببرند. پیش از این طول باند این فرودگاه سه هزار و ۲۰۰ متر بوده که به تازگی حدود ۴۲۰ متر به طول آن اضافه شده است که در این پروژه روکش یکسانی بر کل این باند ایجاد می‌شود.
 
مدیرفرودگاه خرم آباد با بیان اینکه فاز دوم هم تا چند روز دیگر کیلک می‌خورد، توضیح داد: فاز دوم این عملیات به مدت ۴۵ روز مربوط به روکش یک هزار و ۶۰۰ متر باند وسط فرودگاه است که در این مدت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد لغو‌ خواهد شد. اما در فاز سوم آن نیز یک هزار متر باقی مانده باند فرودگاه روکش می‌شود و پروازهای این فرودگاه با محدودیت‌ همچون فاز یک برقرار خواهد بود.
 
کیانی هدف از اجرای ارتقای مقاومت و اصلاح روکش باند را جلوگیری از شن‌زدگی، آب‌زدگی و ارتقای ایمنی باند فرودگاه خرم‌آباد عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس اعلام آزمایشگاه زیر باند فرودگاه آب نفوذ کرده بود، گفت: بر همین اساس زه‌کشی در سراسر طول باند فرودگاه انجام شد. ضمن اینکه ارتفاع روکش باند در این عملیات ۱۳ تا ۱۸ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.
 
استاندارسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه بعد از ۲۵ سال
مدیر فرودگاه خرم‌آباد خبر داد که سیستم روشنایی باند پس از ۲۵ سال همزمان با اجرای این پروژه تعویض خواهد شد و گفت: همزمان با طرح توسعه و افزایش طول باند روشنایی باند را داریم و به سمت  سوق دادن فرودگاه به سمت استاندارها می‌رویم.
 
وی اضافه کرد: اعتبار طرح توسعه  فرودگاهی۵۳ میلیارد تومان است و صد درصد اعتبار آن از محل اعتبارات استانی است یعنی محل تامین اعتبار بیرون از وزارت راه و شرکت فرودگاه‌های کشور است.
 
کیانی عملیات اصلاح پارکینگ هواپیما، احداث ساختمان پاویون و توسعه ترمینال فرودگاه را دیگر طرح های توسعه‌ای درحال انجام خواند و گفت: از آنجا که پاویون فرودگاه خرم‌آباد متعلق به ۳۰ سال قبل بود و در طرح های توسعه مانع پروازی اعلام شده بود تصمیم گرفته شد پاویون جدیدی در ۱۵۰۰ متر احداث شود که اسکله و سقف آن زده شده و در مرحله دیوارچینی است.
 
وی با اعلام اینکه توسعه ترمینال فرودگاه نیز دیگر پروژه مهم ما است، ادامه داد: احداث ساختمان هواشناسی فرودگاه در محل جدید نیز بعد از ۵۰ سال در حال انجام است.
 
*    *    *

قابل توجه مسئولين سبزوارى كه عليرغم پيش بينى توسعه باند فرودگاه سبزوار در برنامه سازمان هواپيمايى كشورى، به جاى دنبال كردن اختصاص بودجه و اعتبارات دولتى،  اغلب به دنبال تحميل آن به پيكره نحيف شهردارى بوده اند و ....

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما