مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی:

فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه استاندارد در زمینه پوشش پروازهای اضطراری شرق کشور است

یک نماینده مجلس: لغو تحریم هواپیمایی از دستاوردهای برجام است
 
سبزوار- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریمهای هواپیمایی از مهمترین دستاوردهای برجام است زیرا در سالهای گذشته ناوگان هواپیمایی ایران با مشکلات زیادی در تامین قطعه و هواپیما رو به رو بود.
 
رمضانعلی سبحانی فر روز شنبه در مراسم معرفی رئیس جدید فرودگاه سبزوار افزود: موضوع استفاده از پروازها یک مسئله اجتماعی و اقتصادی است و ربطی به تحریمها نداشت اما بخاطر سیاستهای نادرست در گذشته به عنوان یکی از عناصر تحریم هسته ای مورد توجه کشورها بود. 
 
وی ادامه داد: یکی از سیاستهای درست دولت یازدهم که مورد حمایت مجلس نیز می باشد خرید 130 فروند هواپیمای جدید و عقد قرار داد برای خرید و تامین قطعات هواپیماها بود که در این زمینه گامهای خوبی برداشته شده است. 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول مدت تحریم شاهد برخی حوادث ناگوار برای پروازهای داخلی بودیم اما شکسته شدن تحریمها در طول یک سال گذشته سبب شد امروز ناوگان هواپیمایی ایران با تحولات خوبی در حوزه نوسازی، بهسازی و تامین قطعات رو به رو باشد. 
 
وی همچنین به تصویب ممنوعیت خرید هواپیمای بوئینگ توسط ایران از سوی کنگره آمریکا اشاره و بیان کرد: این موضوع که آمریکاییها نسبت به اجرای برجام کارشکنی می کنند مسئله جدیدی نیست. 
 
سبحانی فر افزود: مهم برای ما علاقه مندی سایر کشورهای 1+5 به تامین نیازهای هواپیمایی ایران و از طرفی بدبین شدن همین کشورها نسبت به آمریکاییها در عهد شکنی شان در مورد برجام است. 
 
 
* افزایش پروازها در فرودگاه سبزوار 
 
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پروازهای فرودگاه سبزوار در مدت شش ماه آینده افزایش می یابد.
 
محمدباقر قاسم زاده افزود: سبزوار به عنوان فرودگاه پشتیبان مشهد و تنها فرودگاه استاندارد در زمینه پوشش پروازهای اضطراری در شرق کشور محسوب می شود. 
 
وی ادامه داد: طول کنونی باند فرودگاه سبزوار سه و هزار 300 متر است که می بایست به چهار هزار متر افزایش یابد همچنین چهار پرواز هفتگی کنونی در این فرودگاه نیازمند افزایش تعداد و نیز از سرگیری پروازهای عتبات عالیات است. 
 
 
*زیرساختهای پروازهای خارجی 
 
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: زیرساختهای لازم برای انجام پرواز های خارجی در فرودگاه سبزوار فراهم است. 
 
احمد برادران افزود: وضعیت خوبی در زمینه پروازهای داخلی در سبزوار داریم که با توجه به استقرار گمرگ در این فرودگاه زمینه برای انجام پروازهای خارجی نیز فراهم شده است. 
 
طی این مراسم علی اصغر روشن بین به عنوان رئیس فرودگاه سبزوار معرفی و از خدمات علی همتی رئیس پیشین این فرودگاه تقدیر شد. 
 
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 
نظرت را بنویس
comments

امیر

ایرنا - سرپرست شرکت فرودگاه های کشور گفت: ازمجموع 51 فرودگاه موجود درکشور فقط سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد به سود دهی رسیده اند و مابقی زیان دهنده هستند. http://www.irna.ir/fa/News/81384743/
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما