مقصودی باز هم شگفتی ساز شد / ریاست مجمع نمایندگان خراسان رضوی در اولین سال از اولین دوره حضور

حسین مقصودی نماینده تازه نفس سبزوار در مجلس دهم، که چند ماه قبل با کسب رأی 6رقمی، رکورددار بیشترین میزان آرای نمایندگان ادوار مختلف از مردم سبزوار تا کنون شد، روز گذشته با برگزیده شدنش به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، شگفتی دیگری در کارنامه کاری خود ثبت کرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه : مقصودی در مدت کوتاهی که از آغاز حضورش در بهارستان می گذرد با انجام برخی اقدامات نظیر تذکرات کتبی به وزرا، یا مصاحبه هایی که به شدت مورد توجه رسانه های کشور قرار گرفته است، نشان داده بود که حتی اگر همه اقداماتش صحیح نبوده و انتقاداتی را برای او به همراه آورده باشد، اما به هرحال سر پر سودایی دارد و از آن دسته نمایندگانی نیست که سبزواری ها در برخی دوره ها از سکوت و کم کاری آنان در مجلس گلایه مند بوده و حتی لطیفه هایی برایشان می ساختند.
 
این بار البته حسین مقصودی اولین نماینده سبزوار نیست که توانسته است عنوان ریاست مجمع نمایندگان خراسان رضوی را به دست آورد و پیش از او محمدرضا محسنی ثانی بود که از شهریور 93 تا شهریور 94 این عنوان را برای خود ثبت کرد، اما شگفتی این انتخاب شدن حسین مقصودی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان در این است که وی توانست در اولین سال از اولین دوره حضورش در مجلس در میان حدود 18 نماینده خراسان رضوی که بعضی از آن ها سابقه دو یا چند دوره عضویت در مجلس را دارند، جایگاه ریاست را به دست آورد.
 
انتخاب حسین مقصودی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی البته بدون حرف و حدیث هم نبوده است به طوری که طی امروز و دیروز بسیاری از رسانه ها طی مصاحبه هایی با برخی نمایندگان استان، از وجود ابهاماتی در نحوه انتخاب مقصودی خبر داده بودند، با این حال با انتشار تصویر صورتجلسه مجمع ، اثبات شد به هرحال مقصودی با انتخاب اکثریت نمایندگان استان برای یک سال آینده عنوان رییس مجمع را از آن خود کرده است.
 
به هرحال انتخاب حسین مقصودی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هرچند هم برای خود او و هم برای شهرستان های حوزه انتخابیه اش می تواند اتفاق خوبی باشد، اما  این نهایت انتظار و آرزوی مردم غرب خراسان رضوی نیست، بلکه وی باید بتواند با استفاده مشروع از این جایگاه، به حل مشکلات عدیده ای که دیار سربداران با آن مواجه است، کمک کند، در غیر این صورت انتخاب شدن او برای این جایگاه تنها یک امتیاز برای سنگین تر کردن رزومه کاری خود او خواهد بود و برای مردم سبزوار چندان فرقی نخواهد کرد.
 
 البته قرار نیست از حسین مقصودی یا هر کدام دیگر از نمایندگان که طبق قانون نماینده همه ملت ایران محسوب می شوند، انتظارات فراقانونی برای مسائل حوزه انتخابیه شان داشته باشیم، اما برکسی پوشیده نیست که نمایندگانی که از نفوذ و قدرت لابی گری کافی برخوردار باشند و همچنین در هیئت رئیسه مجلس، یا یکی از کمیسیون های مهم و یا ریاست مجمع نمایندگان یکی از استان ها حضور داشته باشند، می توانند خدمات بیشتری به حوزه انتخابیه خود بکنند و البته مردم اکثر شهرهای کشور نیز همواره این انتظار را از نمایندگانشان داشته اند.
 
نکته مهم دیگر در همین رابطه این است که پس از انتخاب مقصودی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، با اینکه عمدتاً با حمایت نمایندگان اصولگرا و یا مستقل انجام شده بود و نمایندگان لیست امید درباره انتخاب اوابهاماتی را مطرح کرده بودند، اما این نماینده در یکی از اولین مصاحبه های خود بر مستقل بودنش تأکید کرده  و با فراجناحی خواند خود، خواستار حذف نگاه های سیاسی و حرکت در مسیر اعتدال شده است.
 
وی حتی گفته ، اگر مخالفت های بعضی از نمایندگان با او ادامه داشته باشد، حاضر است به خاطر رشد و توسعه استان از این سمت استعفا دهد.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل گزارش امروز روزنامه خراسان درباره انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان و ابهامات و حاشیه های آن می پردازد:
 
اظهارات متفاوت درباره تشکیل مجمع نمایندگان استان و انتخاب هیئت رئیسه
 
هیئت رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی انتخاب شدند
نماینده مردم مشهد و کلات روز گذشته در گفت و گو با خراسان رضوی اظهار کرد: روز سه شنبه (دیروز) طی جلسه‌ای در مجلس، هیئت رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای مدت یک سال انتخاب شدند.
 
جواد کریمی قدوسی افزود: در این جلسه حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار به عنوان رئیس، حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان به عنوان نایب رئیس و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه به عنوان دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، با اکثریت آرا انتخاب شدند.
 
وی ادامه داد: نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی هفته آینده در مشهد مقدس تشکیل می‌شود.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و داورزن نیز که طبق خبر اعلام شده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده در گفت و گو با خراسان رضوی درباره برگزاری مجمع نمایندگان استان طی صبح دیروز و انتخاب هیئت رئیسه اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان استان صبح روز سه شنبه (دیروز) در محل صحن مجلس برگزار شد و طی آن اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی انتخاب شدند.
 
حسین مقصودی با بیان این که هر انتخابی موافقان و مخالفانی دارد، افزود: بحث تنها بر سر اکثریت آراء است و همان طور که نمایندگان خراسان رضوی طبق قانون و با اکثریت آراء انتخاب شده اند، هیات رئیسه مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اکثریت آراء انتخاب شدند.
 
وی ادامه داد: تاکنون دو تا سه بار از نمایندگان استان برای شرکت در جلسه و انتخاب هیات رئیسه دعوت شده است، این جلسات بعضا به حد نصاب می‌رسید و یا نمی‌رسید.
 
این نماینده مجلس گفت: نگاه اینجانب فراجناحی و فرابخشی است و وابسته به جناح خاصی نیستم و با توجه به سابقه مدیریت اجرایی در استان، این انتخاب صورت گرفته است.
 
وی افزود: صورتجلسه و امضای نمایندگان وجود دارد و به عنوان سندی قابل ارائه به هر مرجعی که لازم باشد مهیا است، اگر بعد از چهار بار دعوت از نمایندگان فردی به جلسه نیامده و در انتخاب شرکت نکرده مشکل خودشان است.
 
مقصودی ادامه داد: هیات رئیسه سنی شامل سید امیرحسین قاضی زاده، جواد کریمی قدوسی و رضا شیران خراسانی نمایندگان مشهد و کلات اقدام به دعوت از همه نمایندگان برای انتخاب هیات رئیسه با ارسال پیامک داشتند و افرادی که حضور نداشتند صرفا به زمان و مکان برگزاری جلسه معترض بودند.
 
وی گفت: اعتراضها به ماهیت برگزاری جلسه نیست، بلکه به زمان و مکان آن در تهران است، تنها استانی که تاکنون اقدام به انتخاب هیات رئیسه مجمع نمایندگان خود نکرده خراسان رضوی بود.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و داورزن افزود: باید برای پیشبرد برنامه ها، معرفی و شرکت نمایندگان به کمیته‌های برنامه ریزی و شورای استان و نیز برقراری ارتباطات و امضای نامه ها، هیات رئیسه انتخاب می‌شد که تاکنون در این زمینه بلاتکلیف بودیم.
 
وی همچنین درباره اظهارات یکی از نمایندگان مشهد مبنی بر این که اگر از بیرون دخالت نشود مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: اگر مشکلی وجود دارد، به مجموعه عدم اجتماع و اتحاد خود نمایندگان باز می‌گردد.
 
 مقصودی افزود: اگر مجلس در راس امور است، شان نمایندگان استان و مجمع بالاتر از این است که کسی بخواهد از بیرون دخالت کند.
 
وی ادامه داد: بالاخره هر انتخابی حاشیه ها، سفارش‌ها و پشت صحنه‌هایی دارد؛ اما آنچه مهم است این است که برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان استان هر چه بیشتر به تاخیر بیفتد، استان متضرر می‌شود.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و داورزن تصریح کرد: حاشیه‌ها هم مربوط به افرادی می‌شود که یا دوست داشته‌اند ریاست مجمع را داشته باشند، یا این که عضو هیئت رئیسه باشند و یا این که به جای توسعه محوری بعضا نگاه باندی و سیاسی به موضوع دارند.
 
وی با بیان این که باید نگاه‌های سیاسی را حذف کنیم، افزود: دولت، دولت اعتدال و تدبیر و امید است؛   پیام‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب را بشنویم و به آن عمل کنیم.مقصودی ادامه داد: باید اتحاد و همدلی را در خود تقویت کنیم و به جای این که وارد حاشیه‌ها شویم، باید طبق اعتدال پیش رویم.
 
وی خاطرنشان کرد: بالاخره همه این پست‌ها رفتنی است؛ اگر نمایندگانی به انتخاب هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان اعتراض دارند، می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند تا بررسی شود.قرار است به مدت یک سال ما در کنار دوستان رئیس مجمع باشیم.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و داورزن با بیان این که به جای این که به دنبال حاشیه‌ها برویم، از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، افزود: امروز هر گونه اقدام و عملی که دوستان دارند که خارج از مسائل سیاسی و باند بازی باشد، حاضریم برای رشد و توسعه استان در خدمت آن‌ها باشیم.
 
وی ادامه داد: باز هم اگر برخی نمایندگان استان برای ریاست مجمع رای دارند، درست است ما برای مدت یک سال انتخاب شده ایم، اما حاضریم به خاطر رشد و توسعه استان و منطقه، از ریاست مجمع استعفا دهیم.
 
مقصودی اضافه کرد: امروز 12 نفر از مجموع نمایندگان استان به بنده رای داده اند، اسامی هم مشخص است و باید به تفاهم و همدلی برسیم تا بتوان مشکلات را حل کرد.
 
 
شیران: مجمع نمایندگان خراسان رضوی برگزار شد
دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هم به مهر گفت: مجمع نمایندگان خراسان رضوی صبح دیروز برگزار و حسین مقصودی به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد.
 
رضا شیران خراسانی افزود: مجمع نمایندگان خراسان رضوی که با گذشت مدت زیادی از آغاز به کار مجلس جدید، تشکیل نشده بود، صبح دیروز با حضور نمایندگان استان برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در این نشست، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار به عنوان رئیس مجمع و حمید بنایی نماینده مردم گناباد به عنوان نایب رئیس انتخاب شد. همچنین هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس به عنوان دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی انتخاب شد.
 
وی همچنین به ایرنا گفت: جلسه انتخاب هیات رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی بطور رسمی برگزار شده و به  اعضای هیات رئیسه نیز اطلاع رسانی شده است.
 
نماینده گناباد و بجستان نیز که به عنوان نایب رئیس انتخابی مجمع اعلام شده   به ایرنا گفت: به صورت گروهی جلسات مختلفی در زمینه انتخاب هیات رئیسه برگزار شد که بین 9 تا 14 نفر از نمایندگان در آنها شرکت داشته اند.
 
حمید بنایی افزود: انتخاب هیات رئیسه در قالب جلسه‌ای صبح دیروز برگزار شد، من با تاخیر و به عنوان آخرین فرد به جلسه رسیدم اما فهرست امضاء شده نمایندگان موجود است.
 
وی ادامه داد: هدف انجام کار و پیشبرد امور برای رشد و توسعه خراسان رضوی است و با توجه به برگزاری جلسه فردای مجمع نمایندگان، در صورتی که فردی به انتخاب اینجانب اعتراض دارد از نایب رئیسی مجمع نمایندگان خراسان رضوی کناره گیری می‌کنم.
 
 
حاتمیان: هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است
نماینده مردم درگز هم در گفت و گو با ایرنا با اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری نشستی با عنوان مجمع نمایندگان خراسان رضوی و انتخاب هیات رئیسه آن اظهار کرد: من نیز اخباری در زمینه انتخاب هیات رئیسه یک سال آینده شنیده ام ولی هیچ جلسه‌ای در این زمینه برگزار نشده است.
 
عبدا... حاتمیان افزود: در آخرین نشست مجمع نمایندگان هفته پیش بحث بر سر اساسنامه مجمع بوده و به هیچوجه جلسه‌ای در زمینه انتخاب هیات رئیسه برگزار نشده است.
 
نماینده مردم تایباد، باخرز و تربت جام نیز به ایرنا گفت: صبح دیروز نامه‌ای حاوی پیشنهادی مبنی بر انتخاب آقایان مقصودی، بنایی و خانم چنارانی به عنوان اعضای هیات رئیسه جهت امضا به من نشان داده شد، با توجه به اینکه این نامه صرفا پیشنهاد بود من نیز با آن موافقت و نسبت به امضا اقدام کردم.
 
 جهان‌آبادی: از برگزاری جلسه بی‌خبر هستم
جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: این پیشنهاد طبق روال منطقی و عادی باید بررسی و به رای سایر اعضای مجمع گذاشته شود اما هیچ اعلامی مبنی بر برگزاری جلسه انتخابی هیات رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی اعلام نشده و از برگزاری هرگونه جلسه‌ای بی‌خبر هستم.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد و نظر همه در این خصوص باید شنیده می‌شد و چنین انتخابی صرفا بر مبنای یک فهرست پیشنهادی اقدامی کاملا غیراخلاقی است.
 
 باستانی: انتخاب هیئت رئیسه باید با حضور و توافق همه حاضران صورت گیرد
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه از دیگر نمایندگان بی‌اطلاع از برگزاری جلسه صبح دیروز مجمع نمایندگان نیز به ایرنا گفت: من فهرست پیشنهادی را امضا نکردم و با توجه به متعدد بودن فهرستهای پیشنهادی، بررسی و انتخاب نهایی باید در قالب برگزاری جلسه رسمی مجمع نمایندگان استان صورت گیرد.
 
سعید باستانی افزود: برگزاری جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در تهران برای چهارشنبه 23 تیر به من اطلاع داده شده است.وی ادامه داد: دستور کار جلسه امروز نیز بررسی اساسنامه مجمع اعلام شده و نه هیچ مطلب دیگری، انتخاب هیات رئیسه باید با حضور و توافق همه حاضران و نمایندگان صورت گیرد.
 
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد نیز مخالفت خود را با افراد اعلام شده به عنوان هیات رئیسه مجمع نمایندگاه خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: هنوز انتخاباتی در این زمینه برگزار نشده و من نیز به دلیل مخالفتم با فهرست پیشنهادی آن را امضاء نکرده ام.
 
بهروز بنیادی افزود: هیچ نشستی برای انتخاب هیات رئیسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نه برگزار و نه اعلام شده است.
 
حمید گرمابی از دیگر نمایندگان مردم خراسان رضوی نیز به ایرنا گفت: برگزاری و هماهنگی جلسه مجمع بسیار مشکل است، برخی دوستان اقدام به گرفتن امضاء برای فهرست پیشنهادی خود کردند که با توجه به مخالفتم با چنین روندی آن را امضاء نکردم.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه افزود: تعدادی از نمایندگان امضاء کننده نیز گفته‌اند که در رودربایستی قرار گرفته و اقدام به امضا کرده اند.
 
وی ادامه داد: نمایندگان به عنوان افرادی که اقدام به قانونگذاری در کشور می‌کنند باید نسبت به رعایت قانون و روال قانونی پیشرو باشند.
 
این نماینده مجلس گفت: این روند و عدم برگزاری جلسه انتخابی و اکتفا به فهرست پیشنهادی امضاء شده، به هیچ‌وجه درست و قانونی نیست.
 
وی افزود: نه جلسه‌ای برگزار شده و نه اطلاعی نسبت به برگزاری جلسه به اینجانب داده شده است، تنها برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان در روز چهارشنبه(امروز) به اطلاع اینجانب رسیده است.
 
سبحانی‌فر: امروز جلسه تشکیل می‌شود
سبحانی فر دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس هم به خراسان رضوی گفت: جلسه‌ای تشکیل نشده و قرار است فردا (امروز) جلسه مجمع تشکیل شود.
 
چند روز پیش رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود اگر از بیرون دخالت نشود مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تعیین تکلیف خواهد شد.
 
سه روز پیش نیز یکی از روزنامه‌های مشهد در گزارشی نوشت که یکی از نمایندگان استان در مجلس که خواست نامش فاش نشود از وجود فشارهای بیرونی برای تشکیل‌نشدن مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی از مقام‌های استانداری خراسان رضوی در این زمینه کارشکنی و دخالت می‌کند.
 
وی افزود: این مقام در موضوع تشکیل مجمع نمایندگان استان شیطنت می‌کند و اصرار دارد مجمع با حضور افراد خاصی تشکیل شود.البته استانداری با ارسال جوابیه‌ای که دیروز در این روزنامه منتشر شد، این موضوع را تکذیب کرد.
 
نظرت را بنویس
comments

اسرارنامه عزیز با این که انتشار نمیدی ولی مینویسم حمایت این سایت رو از بر و بچه های اصولگرا و جبهه پایداری ها تبریک میگم و ای کاش چشمامون یکمی باز باشه ... اصلا ازت انتظار نداشتم خبر دروغ این نماینده رو انتشار بدی ، چون اصلا انتخاباتی برگزار نشده و یک شنبه هفته آینده قراره که برگزار بشه ...

سایه روشن

ولی خوب این انتخاب مقصودی ضد حال زده به بعضی ها . هرچی باشه نشون میده نفوذ و قدرت ارتباطی بالایی داره که تونسته 12 نماینده استانو با خودش همراه کنه با همین قدرت ونفوذ در اینده هم میتونه کارهای مهمی برای سبزوار بکنه نه مثل بعضی ها که فقط خدا برای عکس گرفتن افریدتشون

محمد

برادر عزیز ایشان 5 نفر را همراه خود کرده و با رای خودش با 6 رای از 11 رای انتخاب شده و باز هم حرکات غیر اخلاقی که ایشان برایشان کاملا عادی میباشد .و حتی نفر دوازدهم که یکی از نماینده های مشهد بوده این صورتجلسه رو امضا نزده که ... مطمعن باشید ایشان دنبال راهی برای ورود فامیل و هم ولایتی هایش که باقیمانده اند برای سر کار گذاشتن است و رگ خواب مردم سبزوار را هم خوب فهمیده .فردا هم لیست شورا میدهد و کل شهر را قبضه میکند و تا دلش بخواهد به ریش امثال ما میخندد.واقعا جای تاسف دارد .

حسن کدام شگفتي! چي الکي شلوغش مي کنيد. اين اينجا و اونجا رئيس شدن مهم نيست مهم اين که نمايندگان بتوانند مشکلات اصلي منطقه سبزوار را برطرف کنند. يادمان نرود که آقاي دوست داشت و خيلي تلاش کرد که در کميسيون برنامه و بودجه مجلس باشد اما نتوانست. بالاجبار به کميسيون شوراها رفت. همه مي دانيم که کميسيون شوراها يکي از بي خاصيت ترين کميسيون هاي مجلس است و هيچ مشتري ندارد. هر کس که از هر جا مي ماند به آنجا مي فرستند. آنجا بايد کاري مي کرد که نکرد. حالا دارد خودش را به زمين و زمان مي زند تا همه جا رئيس شود. البته هر مسئوليتي، فرصتي است براي اين که بتوانند کاري براي شهرستان بکنند. بايد منتظر باشيم و ببينيم که چه مي کنند. حرف نهايي را عملکرد واقعي نمايندگان مي زند نه رئيس شدن شان اين طرف و آن طرف و در بوق و کرنا کردن. آقاي مقصودي يک روکش آسفالت براي نامن کشيده اين همه تو بوق کردنا کرده است. حتما اهالي روستا کاملا خود جوش بنر تشکر نوشتند و باقي قضايا. کي کار کاملا سطحي آن هم در سال اول نمايندگي. دوره پيش اشکال مي گرفتيم که چرا سبحاني از اين کارها مي کند اما لااقل سبحاني سال آخر نمايندگي از اين کارها مي کرد نه سال اول و ماه هاي اول نمايندگي. چند کيلومتر آسفالت ريختن که چيزي نيست اگر نمايندگاه ها نوانستند با همکاري و همدلي يکديگر راه آن 50 سال را درست کردند يا نيروگاه را ساختند و يا صنايع تبديلي و کارخانه اي به منطقه آوردند آن وقت حساب است. اين بحث و جدل هاي تلگرامي و فضاي مجازي هم دو زار ارزش ندارد و نمايندگان حواس شان جمع باشد که گول اين بحث هاي فضاي مجازي را نخورند و از کار اصلي شان منحرف نشوند.

همدم

نماینده های نیشابور هم اولین دوره است یکیشون چنارانی به عنوان اولین زن رفته کمیسیون امنیت (همان کمیسیونی که اگه بحث استان شدن پیش بیاد تصمیم گیرنده است) اون نماینده دیگشون گرمابی هم رفته کمیسیون صنایع این کمسیون ها خیلی مهم است

تبریک صمیمانه به آقای مقصودی تا کور شود هرآنکه نتواند دید

جواد

انتخاب ایشون بعنوان ریس دارای شهبات و حرف و حدیث های فراوانه چون در این جلسه اصلا حضوری و امضایی بعضی نماینده ها نبود ونیست و اکثر طیف مستقل و اصولگرا خودشون بریدن و دوختن که یه جورایی مشخصه تخلفاتی صورت گرفته و اسمی از دیگر نماینده هایه لیست امید و اصلاح طلب نیست و نباید نمایندهای شهرمون پیرو بعضی نمایندهای مرکز استان که طی تندرو هستند عمل کنند و از آنان پیروی کنند آقای مقصودی شاید این کارا به ضرر شهر و حوزه انتخاباتیت تموم بشه

عصمتی

آبروی سبزوار رو خواهد برد با این رفتاراش. متاسفانه حب ریاست کورش کرده
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما