رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار:

پلمپ نمایشگاه کتاب سبزوار توسط اداره اماکن اقدامی غیرفرهنگی و قابل پیگیری است / رفتار نیروی انتظامی مناسب وضعیت جامعه فرهنگی شهرستان نیست

با وجود مجوزهای قانونی
نمایشگاه کتاب توسط اداره اماکن در سبزوار پلمب شد/ نیروی انتظامی پاسخ روشنی نداده 
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه کتاب تمامی مجوزهای قانونی کسب‌شده است، از پلمب یک نمایشگاه کتاب توسط اداره اماکن نیروی انتظامی سبزوار خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدعلی‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز گلایه‌مندی از پلمب این نمایشگاه کتاب توسط اداره اماکن این شهرستان، اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با همکاری بخش خصوصی و تخفیف ویژه 50 درصدی فروش کتاب در شهرستان سبزوار ایجاد شده بود.
 
وی با اشاره به دریافت مجوزهای قانونی و رسمی برگزاری نمایشگاه کتاب از اداره ارشاد سبزوار، بیان کرد: اکنون متأسفانه اداره اماکن نیروی انتظامی سبزوار بدون دقت به مجوز اداره ارشاد و هیچ‌گونه هماهنگی موردنیاز اقدام به پلمب این نمایشگاه کرده است.
 
رئیس اداره ارشاد سبزوار پلمب این نمایشگاه توسط اماکن را اقدامی غیرفرهنگی و قابل‌پیگیری دانست و افزود: امروز هم پیگیری‌های زیادی برای جویا شدن دلایل پلمب این نمایشگاه کرده‌ایم و خواستار پاسخی روشن و منطقی از سوی نیروی انتظامی شدیم اما متأسفانه هیچ پاسخ روشنی نمی‌دهند.
 
علی‌آبادی مجوزهای صادرشده اداره ارشاد را دارای جایگاه قانونی دانست و ادامه داد: زمانی که اداره ارشاد مجوز برپایی نمایشگاه را می‌دهد یعنی تمامی مراحل برگزاری به‌صورت قانونی است ولی نیروی انتظامی سبزوار به این موضوع توجه نکرده و می‌بایست بر اساس قانون برای پلمب هر مکان فرهنگی دارای مجوز اداره ارشاد هماهنگی انجام دهند.
 
وی بابیان اینکه رفتار نیروی انتظامی مناسب وضعیت جامعه فرهنگی شهرستان سبزوار نیست، تصریح کرد: دوستان در شورای فرهنگ و عمومی شهر سبزوار همیشه از توسعه فعالیت‌های فرهنگی صحبت می‌کنند ولی باید این حمایت‌ها و گفته به‌صورت عملی هم دیده شود.
 
بر اساس این گزارش، با پیگیری خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان سبزوار در مورد پلمب نمایشگاه کتاب تاکنون جواب مشخصی از سوی نیروی انتظامی سبزوار و اداره اماکن دریافت نشده است.
نظرت را بنویس
comments

سلام واقعا تلخ و عبرت آموز است که نيشابور جشن پايتخت کتاب رو با حضور مسئولان فرهنگي سراسر کشور برگزار مي کند و درست در همين زمان نمايشگاه کتاب سبزوار پلمپ مي شود. واقعا تلخه. نگاهي به رسانه هاي بيندازيد که مراسم جشن پايتخت کتاب ايران در نيشابور چه بازتابي در رسانه هاي کشوري داشته. جالبه روزنامه ايران ديروز (دوشنبه 21 تير) را نگاه کنيد در صفحه 2 خبر پلمپ نمايشگاه کتاب سبزوار را زده و در صفحه آخرش جشن پايتخت کتاب نيشابور را. واقعا تلخ است. واقعا سبزوار چقدر مظلوم است با اين مسئولان مسئوليت شناسش.

همون بهتر که نمایشگاه کتابهای اینچنینی پلمپ شوند هر چی کتاب ات و عاشغال بود جمع کرده بود اورده بود

هنرمند مفلوک

چه عجب علی آبادی یه حرکتی توی حوزه ی فرهنگ وهنر زد!!!!!!!!!

مصتفی

خوبه همه مابدونیم که دو روز قبل نمایشگاه بین المللی نیشابور هم افتتاح شد ودر سایت نمایشگاههای کشور تاریخ 29شهریور الی 2 مهرماه 1395را نمایشگاه خانه مدرن در نمایشگاه بین المللی نیشابور درج نمود است .پیروز باد سبزوار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما