معاون عمرانی فرماندار سبزوار:

فرآیند خلع‌ ید از زمین کشتارگاه صنعتی سبزوار اجرایی شد

سبزوار ـ معاون عمرانی فرماندار سبزوار گفت: فرآیند خلع‌ ید از زمین کشتارگاه صنعتی سبزوار که به دلیل عدم تعهد سرمایه‌گذار ۱۴ سال نیمه‌تمام رها شده بود اجرایی شد.
 
حسن شاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کشتارگاه صنعتی سبزوار اظهار کرد: به دلیل نیاز مبرم شهرستان به کشتارگاه صنعتی بیش از یک دهه قبل زمینی با وسعت ۲۰ هکتار با بهترین شرایط زیست محیطی و موقعیت مکانی توسط جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذار واگذار شد و در همان زمان قرار شد که این پروژه دو ساله تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
 
وی افزود: به لحاظ اینکه این زمین ۲۰ هکتاری برای اجرای طرح بسیار بزرگ بود، سرمایه گذار طی جلساتی متعهد شد تا نقشه کشتارگاه را در یک محدوده ۳ هکتاری  اجرایی کند.
 
شاد ادامه داد: اما برخلاف این مصوبه، سرمایه‌گذار با ساخت‌وسازهای پراکنده خود تمام این زمین را درگیر کرده و مدعی است  که به دلیل افزایش نرخ دلار موفق به ترخیص دستگاه‌ها نشده است.  
 
معاون عمرانی فرماندار سبزوار با بیان اینکه طی این سال‌ها سرمایه‌گذار  بعد از اخذ یک میلیارد تسهیلات بانکی به بهانه‌های مختلف از ادامه فعالیت سرباز زده و به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: سال گذشته وکیل وی درخواست جلسه‌ای با مسئولان شهرستان مبنی بر ادامه پروژه داشت اما این بار نیز سرمایه‌گذار بدقولی کرد و با اینکه پنج ماه از آخرین جلسه می‌گذرد اما عملا خبری از حضور وی برای اجرای طرح نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر که در دامپزشکی با حضور دستگاه‌های مربوطه ویژه کشتارگاه صنعتی برگزار شد، با توافق جمع، موضوع خلع ید سرمایه گذار از زمین مطرح شد و این پرونده هم‌اکنون در اداره کل جهاد کشاورزی و در کمیسیون مربوطه  در حال بررسی است تا هر چه سریعتر تکلیف این زمین مشخص و ادامه فعالیت پروژه به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شود.
 
شاد، پیشرفت عملیات عمرانی کشتارگاه صنعتی سبزوار را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: چندین میلیارد سرمایه در این طرح به علت عدم تعهد سرمایه‌گذار در حال نابودی است.
 
معاون عمرانی فرماندار سبزوار با بیان اینکه ما به روند طولانی اجرایی شدن پروژه کشتارگاه صنعتی سبزوار معترض هستیم، گفت:  بدقولی‌های سرمایه‌گذار در این سال‌ها نشان داد که هیچ امیدی به ادامه کار نیست و آخرین راه، خلع ید است.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما