در صورت فراهم بودن زیرساخت های و شهرسازی:

شهرداری سبزوار بلوک های 8، 9 و 10 توحید شهر را با مشارکت اهالی آسفالت می کند

در پی درخواست های شماری از شهروندان سبزواری مبنی بر رسیدگی شهرداری به بلوک های 8، 9 و 10 توحید شهر و تأمین امکانات اولیه نظیر آسفالت خیابان ها برای تشویق مردم به ساخت و ساز و آبادانی فاز 2 این شهرک، و البته در پی آنکه چندین مرتبه نیز پیام های مخاطبان گرامی در همین راستا برای بخش صدای مردم اسرارنامه ارسال و در همان بخش منتشر شد، خبرنگار این مجله در روزهای اخیر به سراغ جعفر صائمی نسب معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار رفت و توضیحات وی را جویا شد:

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار در این زمینه به اسرارنامه گفت: فاز 2 توحید شهر که بلوک های 8 ، 9 و 10 و همچنین مسکن مهر را در بر می گیرد، تا کنون از بعضی خدمات شهرداری سبزوار بهره مند شده اند و به طور مثال در بلوک شمالی مسکن مهر که فکر می کنم همان بلوک 10 باشد، دو سال قبل تعهدی به اهالی محترم داشتیم که بر مبنای آن تعهد یک خیابان 16 متری را و معابر فرعی آن را در غرب خیابان مولوی تماماً جدول گذاری و آسفالت کردیم.

جعفرصائمی نسب همچنین گفت بلوک های 8 و 9 توحید شهر که به بلوک طلاب معروف است از سال 85 و 86 شریان های اصلی را برابر طرح جدول گذاری کرده ایم و اینطور نیست که شهرداری خدمات نداده باشد.

وی افزود: مناطقی هم که هنوز جدول گذاری و آسفالت نشده است، باید به بودجه سنواتی نگاه کنیم و اگر در بودجه سالانه شهرداری برای هر محله ای از شهر اعتبار آسفالت در نظر گرفته نشده باشد،  می توانیم به صورت مشارکتی به ارائه آسفالت در آن محلات بپردازیم.

وی تأکید کرد: در داخل شهر هم هرجا خارج از بودجه سنواتی باشد، با مشارکت اهالی اقدام به آسفالت می شود.

وی البته تصریح کرد: برای اینکه اقدام به آسفالت ریزی در هر محله ای بکنیم، باید ابتدا آن منطقه به لحاظ شهرسازی مشکلی نداشته باشد، معابر مشخص باشد و به تعداد کافی منازل در آنجا باشد ، تا بعد از فراهم بودن این امکانات بنا به درخواست اهالی به صورت مشارکتی اقدام به جدول و آسفالت معابر کنیم.

معاون فنی  و عمرانی شهردار سبزوار با بیان اینکه آماده سازی دارای دو بخش روبنایی و زیربنایی است توضیح داد: آماده سازی زیربنایی مربوط است به شبکه تأسیسات شهری، احداث کلانتری، امکانات آموزش ، مساجدی که باید تعبیه شود و ...اما آماده سازی روبنایی همین بحث تفکیک معابر، اصلاح معابر و توسعه معابر است مثل جدول گذاری و آسفالت و آنچه مربوط به فضای سبز است.

بیشتر قسمت های بلوک 8 و 9 مشکلش فقط آسفالت نیست، بلکه مشکل زیرساختی هم دارد. به طور مثال بلوک طلاب در فاز 2 توحید شهر جدول گذای شده ولی زیرساخت ندارد، یعنی آب، فاضلاب و برق محله فعلا تأمین نشده و در آنجا ساخت و سازی صورت نگرفته است و حتی معابری که ما چند سال قبل جدول گذاری کرده ایم، دارد فرسوده می شود. و دراین شرایط آسفالت کردن معابر این محلات صحیح و منطقی نیست.

صائمی نسب همچنین اظهار داشت: البته از آنجایی که گسترش شهر سبزوار بسته به جغرافیای اقلیم شهری بر حسب آب و هوای خوبی که توحید شهر دارد عملا به سمت توحید شهر است و توحید شهر در چندسال گذشته هم به لحاظ دانشجویی و هم به لحاظ استقبال خود مردم سبزوار، رونق خوبی پیدا کرده و شهرداری در حد بضاعت خودش و نسبت به مساحتی که این شهرک دارد خدماتی را داده است. 

 

 

نظرت را بنویس
comments

شهرکی

لطفا عرض خیابانها را متناسب با جمعیت و ساخت و ساز ها در نظر گرفته شود نه در حد پیاد ه رو !!!بلوکهای وکوچه ها از همین الان قفل هستند .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما