توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان صورت می گیرد:

قصه گویی پی در پی برای درمان کودکان بستری در بیمارستان حشمتیه سبزوار

پایگاه خبری تحلیلی هنر نوشت:
 
در بیمارستان حشمتیه ؛
قصه‌گویی پی درپی مربیان کانون سبزوار برای کودکان بیمار
 
آرتنا: مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار با حضور منظم و پی‌درپی در بیمارستان حشمتیه این شهرستان برای کودکان بستری فعالیت‌های فرهنگی ارایه می‌دهند.
 
به گزارش «آرتنا»، نیره صرصرشاهی مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سبزوار در این باره گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسوولان بیمارستان حشمتیه، مربیان این مرکز به شکل منظم و هدف‌مند در بخش تخصصی اطفال این بیمارستان حضور می‌یابند و به قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، بازی و نمایش و دیگر فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان بستری می‌پردازند.
 
به اعتقاد کارشناسان اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ایجاد فضای با نشاط و به ویژه فعالیت قصه‌گویی موجب روحیه‌بخشی، کاهش اضطراب و درد در بیماران می‌شود و به روند بهبودی آن ها کمک می‌کند.
 
مربی مسوول مرکز شماره یک کانون سبزوار در ادامه افزود: برنامه حضور مربیان کانون در بیمارستان حشمتیه این شهرستان با استقبال خوبی از سوی مسوولان کارکنان و خانواده‌های کودکان بیمار روبه‌رو شده و این فعالیت‌ها در فضایی آرام و بانشاط همراه با اهدای بسته‌های فرهنگی کانون به کودکان برگزار می‌شود.
 
مربیان کانون در سراسر کشور به مناسبت‌های مختلف در بیمارستان‌های کودکان شهر خود حضور می‌یابند ضمن اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بستری در بیمارستان‌ها نیز فعالیت‌های فرهنگی‌هنری انجام می‌دهند.
 
وبسایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز خبر این رویداد را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
برگزاری جلسات قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان حشمتیه 
 
روابط عمومی معاونت درمان / کودکان نسبت به بحران های ناشی از بیماری و بستری شدن بسیار حساس هستند ،زیرا دارای مکانیسم سازشی محدود جهت حل عوامل استرس زا می باشند.بهمین جهت تغییر شرایط بیمارستان در جهت رفع بسیاری از نگرانی های کودکان بستری در بیمارستان ،با استفاده از روش های غیر دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
 
قصه گویی به عنوان روشی غیردارویی،آسان و ارزان و در دسترس و مورد علاقه کودکان جهت کاهش اضطراب فیزیولوژیک و اجتماعی کودکان بعنوان روشی خلاق و نو در حیطه مراقبت و درمان در بخش های کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 جلسات منظم  و هدفمند قصه گویی و کتابخوانی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان  در محل اتاق بازی بخش اطفال با حضور کودکان بستری در بخش های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان حشمتیه و والدین و پرسنل درمانی در محیطی آرام وبانشاط برگزار می گردد ،در این برنامه پس از انجام بازی های گروهی بسته های فرهنگی شامل کتاب به کودکان عزیز اهداء می گردد.
 
* * *
 
گفتنی است بیمارستان حشمتیه سبزوار که با قدمت 97 سال (نزدیک به یک قرن) به عنوان قدیمی ترین بیمارستان مدرن خراسان محسوب می شود، اخیرا پس از بازسازی و افتتاح مجدد در ردیف از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های شمال شرق کشور به ویژه درنیمه غربی استان خراسان رضوی قرار گرفته است.
 
سبزوار با پشتوانه وجود این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مجهز به یکی از قطب های بهداشتی و درمانی و در واقع به قطب گردشگری سلامت شمال شرق کشور تبدیل می شود.

 

 

نظرت را بنویس
comments

.....

لطفا دانلود تشییع جنازه مرحوم حمید سبزواری رو بذارید خیلی بده که تشییع جنازه یک شخص بزرگ و مهم تو نت نیست.

روانشناس

احسنت این یعنی روانشناسی فرهنگی بیمار.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما