یک فولاد و دو هوا! / ادامه اظهارات متضاد نمایندگان سبزوار درباره کارخانه فولاد

حتما شما هم این ضرب المثل معروف قدیمی رایج در میان  ایرانیان را شنیده اید که می گویند: «یک بام و دو هوا» اما شهروندان سبزواری از این به بعد می توانند بگویند: «یک فولاد و دو هوا»!

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه از دو روز گذشته که هر یک از نمایندگان فعلی سبزوار در مجلس دهم اظهارات متضادی درباره تعطیل شدن یا عدم تعطیلی پروژه فولاد در شهرستان جوین مطرح کردند، این اظهارات متضاد همچنان ادامه دارد و بعد از ظهر امروز هر یک از آقایان مقصودی و سبحانی طی گفتگویی که با خبرگزاری فارس داشته اند، به تکرار صحبت های قبلی خود درباره وضعیت پروژه فولاد پرداخته اند.

حسین مقصودی در همین زمینه گفته است:  اعلام تعطیلی پروژه فولاد بر اساس واقعیات و گفته‌های مدیرعامل پروژه بوده است.  با تعطیلی پروژه‌های فولاد و راه‌آهن سبزوار تلنگری جدی به دولت‌خواهیم زد تا برای آغاز روند اجرایی این پروژه تعاملات خود را افزایش دهند و از تمامی گفته‌های خودم در مورد تعطیلی پروژه فولاد به‌صورت جدی دفاع می‌کنم.

در نقطه مقابل رمضانعلی سبحانی فر هم گفته است: شایعاتی مبنی بر تعطیلی کارخانه فولاد جوین هرگز صحت ندارد، بیان کرد: بر اساس هماهنگی تعدادی از کارگران این کارخانه به دلیل حجم کاری و سختی در ایام ماه مبارک به 20 روز مرخصی رفته است، بنابراین قطعاً پس از اتمام مدت‌زمان مرخصی به این کارخانه بازمی‌گردند.

وی حتی از فراهم‌سازی بسترهای موردنیاز برای صدور محصولات کارخانه فولاد جوین خبر داده است.

بنابرآنچه در بالا آمد اظهارات امروز دو نماینده سبزوار هیچ تفاوتی با سخنان قبلیشان درباره وضع کارخانه فولاد جوین پیدا نکرده و بدین ترتیب فقط بر تعجب مخاطبان این خبرها افزوده می شود. چرا که هیچ دلیلی منطقی برای این دو  گانه گویی دو نماینده شهرشان درباره یک پروژه مشخص که طبعا نمی تواند در آن واحد هم تعطیل باشد هم دایر پیدا نمی کنند!

اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل گزارش فارس از آخرین اظهارات دو نماینده سبزوار درباره پروژه فولاد می پردازد:

فارس گزارش می‌دهد
اظهارات متناقض دو نماینده مردم سبزوار برای تعطیلی پروژه فولاد جوین/ کمبود اعتبارات دولتی پروژه راه‌آهن و فولاد جوین را به تعطیلی کشانده است 
 
پروژه فولاد جوین یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در حال راه‌اندازی این شهرستان است که هرکدام از نمایندگان مردم سبزوار در مجلس نظرات متفاوتی در مورد تعطیلی این پروژه ارائه داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، طی دو روز گذشته اظهارات یکی از نمایندگان مردم سبزوار در مورد تعطیلی پروژه فولاد جوین باعث حاشیه‌سازی بسیاری شده بود و پنج‌شنبه گذشته دیگر نماینده مردم سبزوار و فرماندار جوین به موضوع تعطیلی پروژه فولاد واکنش نشان دادند و خبر تعطیلی این پروژه را به‌صورت کامل تکذیب کردند.
 
پروژه فولاد سبزوار دارای ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار بالایی است که باید دید اظهار نظر کدام‌ یک از نمایندگان مردم سبزوار مورد وثوق مردم شهرستان سبزوار قرار می‌گیرد، بنابراین اگر این پروژه به بهره‌برداری برسد اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بسیاری برای جوانان این منطقه فراهم می‌شود.
 
 
*کمبود اعتبارات دولتی پروژه راه‌آهن و فولاد سبزوار را به تعطیلی کشاند
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سبزوار وضعیت پروژه راه‌آهن این شهرستان را تعطیل اعلام کرد و از بدهی 7 میلیاردی به پیمانکار پروژه راه‌آهن این شهرستان خبر داد.
 
حسین مقصودی با اشاره به تعطیلی برخی از پروژه‌های شهرستان سبزوار، اظهار کرد: در مصاحبه اخیر خودم تعطیل شدن کارخانه فولاد جوین را اعلام کردم که کارگران این پروژه را به دلیل کمبود اعتبارات به مرخصی اجباری فرستاده‌اند یعنی پروژه فولاد جوین به‌صورت خودکار تعطیل‌شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید به اقشار جامعه واقعیت و شرایط نامطلوب موجود را بازگو کرد، افزود: طی آخرین تماس بنده با مدیرعامل فولاد جوین مشکلات مالی مهم‌ترین دلیل عدم روند اجرای این پروژه بوده و با رایزنی با مدیرعامل بانک پارسیان به دنبال رفع مشکلات این پروژه هستیم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به مرخصی دو هفته‌ای کارگران کارخانه فولاد سبزوار، ادامه داد: مدیرعامل پروژه کارگران به مرخصی اجباری فرستاده تا اگر طی این مدت‌زمانی اعتباری تزریق نشود این پروژه به‌صورت کامل تعطیل‌ شود، بنابراین اعلام تعطیلی پروژه فولاد بر اساس واقعیات و گفته‌های مدیرعامل پروژه بوده است.
 
مقصودی اضافه کرد: با تعطیلی پروژه‌های فولاد و راه‌آهن سبزوار تلنگری جدی به دولت‌خواهیم زد تا برای آغاز روند اجرایی این پروژه تعاملات خود را افزایش دهند و از تمامی گفته‌های خودم در مورد تعطیلی پروژه فولاد به‌صورت جدی دفاع می‌کنم.
 
وی بابیان اینکه حقوق کارگران فولاد جوین پرداخت‌نشده است، تصریح کرد: 85 درصد این پروژه به بخش خصوصی واگذارشده اما متأسفانه برخی از مسؤولان تعطیلی کارخانه جوین را از مردم پنهان می‌کنند.
 
 
*بدهی 7 میلیاردی به پیمانکار پروژه راه‌آهن سبزوار
 
وی وضعیت پروژه راه‌آهن سبزوار را هم تعطیل اعلام کرد و یادآور شد: روند اجرایی راه‌آهن سبزوار نیز همانند پروژه فولاد جوین است و اکنون پیمانکار پروژه بالغ‌بر 7 میلیارد تومان طلبکار است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه در جبهه مقابل دولت قرار نگرفته‌اند، افزود: ما وکیل مردم در مجلس هستیم و قطعاً به دنبال بسترسازی مناسب برای دولت‌خواهیم بود، بنابراین دولت باید به پروژه در حال اجرا توجه داشته باشد.
 
 
*تعطیلی کارگاه‌های تولیدی شهرک صنعتی سبزوار
 
مقصودی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در شهرک صنعتی سبزوار، عنوان کرد: بر اساس بازدیدهای صورت‌گرفته بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سبزوار تعطیل‌ شده‌اند که برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی امیدواریم با برگزاری نشست برای احیای شهرک صنعتی با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به واحدهایی که امکان فعالیت دارند نقدینگی تزریق شود.
 
این در حالی است که نماینده دیگر مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز تعطیلی کارخانه فولاد جوین را تکذیب اعلام کرد و گفت: برای سختی کار در ایام ماه مبارک رمضان کارگران به مرخصی رفته‌اند.
 
رمضان‌علی سبحانی‌فر با بیان اینکه کارخانه فولاد جوین برای اجرا سرعت خوبی پیدا کرده است، اظهار کرد: در سال جاری آزمون تأمین نیروی تخصصی این کارخانه برگزار شده است، بنابراین بالغ‌بر 500 نفر جذب خواهند شد تا در 6 ماهه نخست سال جاری بتوانند فعالیت خود را در کارخانه فولاد سبزوار شروع کنند.
 
وی مهم‌ترین مشکل اجرایی شدن این پروژه را تأمین مواد اولیه دانست و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این معضل جدی در اجرای این پروژه رفع شده و با همکاری کارخانه‌های گندوله و کنسانتره در شهرستان خواف مواد اولیه فولاد جوین تأمین می‌شود.
 
 
* تعطیلی کارخانه فولاد جوین هرگز صحت ندارد/ کارگران در ایام مبارک رمضان به مرخصی رفته‌اند
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس ب ابیان اینکه شایعاتی مبنی بر تعطیلی کارخانه فولاد جوین هرگز صحت ندارد، بیان کرد: بر اساس هماهنگی تعدادی از کارگران این کارخانه به دلیل حجم کاری و سختی در ایام ماه مبارک به 20 روز مرخصی رفته است، بنابراین قطعاً پس از اتمام مدت‌زمان مرخصی به این کارخانه بازمی‌گردند.
 
سبحانی‌فر میزان اعتبارات اختصاص داده‌شده به کارخانه فولاد جوین در چند سال اخیر را بالغ‌بر 500 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در مدت اجرای فاز نخست این پروژه بالغ‌بر 500 نفر به‌صورت غیرمستقیم به بازار کار وارد می‌شوند که این میزان نیرو نشان‌دهنده اشتغال‌زایی بالای این کارخانه است.
 
وی اضافه کرد: اکنون فاز نخست پروژه فولاد جوین به پایان رسیده و امیدواریم با روند مثبت اجرایی این پروژه بالغ‌بر 270 میلیون یورو برای اجرایی فاز دوم این پروژه اختصاص داده شود.
 
وی بابیان اینکه کارخانه فولاد جوین در بخش زیرساخت‌های ریلی و آب مشکلی ندارد، یادآور شد: با آغاز به کار کردن این کارخانه بیش از 70 صنایع بالادستی و پایین‌دستی در شهرستان سبزوار ایجاد شده است و می‌تواند بیش از 850 هزار تن فولاد در سال را تولید کند.
 
 
* فراهم‌سازی بسترهای موردنیاز برای صدور محصولات کارخانه فولاد جوین
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: طرح اجرای کارخانه فولاد جوین جزء هشت طرح فولادی در سطح کشور تلقی می‌شود که توانمندی‌های بسزایی در گردش اقتصادی و مالی داراست و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این پروژه نزدیکی به راه‌آهن سبزوار است که می‌تواند در آینده با فراهم‌سازی بسترهای موردنیاز محصولات کارخانه فولاد جوین صادر شود.
 
سبحانی‌فر با اشاره به آمادگی کارخانه خوراک دام برای ورود به فاز تولید، تصریح کرد: عملیات اجرایی انتقال گاز 30 اینچ با اعتباری بالغ‌بر 180 میلیارد تومان از سال 94 آغاز شده است، بنابراین در 6 ماه نخست سال جاری عملیات گازرسانی به این پروژه به پایان می‌رسد و باید شرایط تأمین خوراک این کارخانه ایجاد شود.
 
وی وضعیت اقتصادی و صنعتی شهرستان سبزوار در چند سال اخیر را جهش عظیم در راستای صنعتی شدن دانست و یادآور شد: در دولت‌های گذشته بسیاری از پروژه‌های شهرستان سبزوار از جمله فولاد و راه‌آهن سهمی از اعتبارات ملی نداشتند، بنابراین باعث شده این پروژه‌های مهم اجرایی نشوند اما اجرای پروژه‌های صنعتی می‌تواند میزان بیکاری در این شهرستان را کاهش دهد.

 

نظرت را بنویس
comments

پیش به سوی سازندگی

فکر می کنم شما از کارمند سحانی هستی و چند تا نظر مخالف در مورد مقصودی روگذاشتی‌rnاین همه پاچه خواری برا چی؟!!

فولادم هوتوتو

تا الان صبحتهای مقصودی درست تر از اب درومده چون کارگرا واقعا رفتن و کار فولاد متوقف شده حالا اقای سبحانی روش نمیشه بگه تعطیل گفته رفتن به مرخصی ولی کدوم مرخصی تو کجای دنیا 20 روزه ؟ حتی اگه ماه رمضون باشه یعنی بقیه مملکت هم به خاطر ماه رمضون و گرمی هوا کارشونو تعطیل کردن؟ بعد از این 20 روز هم که سپری شه خواهید دید که اروم اروم مرخصی کارگرا تمدید میشه مثلا تا پایان تابستان بعد تا عید و بعدم دیگه فولادم هوتوتو

محتوای نظرات بعضیها فقط فشار اوردن به یکی از دو نماینده است. بعضیها فقط روی خطابشون به مقصودیه که بسه دیگه تمومش کن بذار سبزوار پیش بره و بعضیها به سبحانی ولی هیچکدوم نمیان واقعا ثابت کنن که کدوم یکی ازاین اقایون راست میگه

آقای مقصودی بسه دیگه تا کی میخوای عوام فریبی بکنی و دروغ بگی ؟ مردم رو چی فرض کردی ؟ بسه دیگه تو رو خدا بسه سبزوار باید پیشرفت بکنه نه این با خبرهای دروغی که میدی همه رو با سبزوار ضد بکنی و جلوی پیشرفت این شهرستان رو بگیری ! تو رو به حضرت عباس بسه ...

غلامی

آدم باید عقل و شعور داشته باشه و دو دو تا چهارتا کنه چطور ممکنه که یک کارخونه ای که هنوز راه اندازی نشده، مرخصی بده به نیروهاش؟؟؟ بعد حالا گیریم کار می کرد، به چه دلیل باید این همه روز بیکار بشن؟ یعنی الآن کل کشور کارخونه هاشون تعطیل شده؟؟؟ خسارت این همه روز تعطیلی چطور جبران میشه؟؟؟ آقایون یا مردم رو نفهم فرض کردن یا....

جالبه آقاي سبحاني چند هفته به انتخابات تازه ايستگاه راه آهن را با حضور مسئولان شهري کلنگ زني کردند و قرار بود تا پايان امسال ساخته بشه اما حالا خبر از تعطيلي آن مي شنويم. يعني راه آهن سبزوار تا انتخابات بعدي يعني چهار سال ديگر دوباره تعطيل است. يعني انتظار راه آهن ما 54 ساله مي شود. بابا پير شديم و راه آهن نديديم. مسئولان شهري و نمايندگان مي دانند و ما هم مي دانيم تا راه آهن سبزوار راه نيفته منطقه سبزوار پيشرفت و رونقي نخواهد داشت.

مرد سبزواری

جناب آقای مقصودی من از همین تریبون خوب اسرارنامه اعلام میکنم : که خیلی اشتباه کردم که به شما رای دادم ، شما هنوز اخلاق حرفه ایی و مرام ندارید و همش تخریب میکنین ، اگر مردی برادر دست به کمر خودت بزن و برای سبزوار کار بکن ، چرا تخریب میکنی ؟ ما مردم به شما رای دادیم که شما برین مجلس که برای سبزوار کار بکنین نه این که همش دنبال بگردی تخریب بکنی ! اگر مردی برو برای این پروژه های که میگی تعطیل شده که همشم دروغه ، برو اعتبار بگیر رو بیار از تعطیلی درش بیار ... واقعا برای رای که به شما دادم برای خودم متاسفم .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما