فرماندار جوین: عملیات اجرایی کارخانه فولاد ادامه دارد / نمایندگان و مسئولان سبزوار خیال مردم را راحت کنند

پس از اینکه روز گذشته کارخانه فولاد سبزوار به ناگاه با خبرهای ضد و نقیض دو نماینده این شهرستان درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی آن مورد توجه اکثر رسانه های کشور قرار گرفت، امروز فرماندار جوین خبر تعطیلی این کارخانه را در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تکذیب کرده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه متن کامل خبر ایرنا از اظهارات ابراهیم جدیدکار به شرح زیر است:
 
سبزوار- ایرنا- فرماندار جوین گفت: شایعه تعطیلی کارخانه فولاد جوین صحت ندارد و عملیات اجرایی این طرح ادامه دارد.
 
ابراهیم جدیکار چهار شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: ساخت این کارخانه از سال 1393 به بخش خصوصی واگذار و تاکنون 4500 میلیارد ریال برای تکمیل مرحله نخست آن هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: مدیرعامل کارخانه فولاد جوین نیز برای خرید برخی تجهیزات مورد نیاز به خارج از کشور سفر کرده و هم اینک فعالیت عمرانی این طرح در ذوب و احیا در مرحله نهایی است .
 
فرماندار جوین گفت: 31 اردیبهشت گذشته نیز آزمون استخدامی برای جذب نیروهای متخصص فولاد جوین در چهار رشته با حضور 647 داوطلب برگزار شد.
 
وی افزود: 100 نفر از این تعداد پذیرفته شده و طی یک ماه آتی مراحل قانونی مصاحبه، پذیرش و آموزش را طی می کنند.
 
جدیکار ادامه داد: مرحله دوم طرح فولاد جوین با همکاری بخش خصوصی در قالب فاینانس با 1600 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
 
وی گفت: شایعه تعطیلی این طرح مهم صنعتی از جایی آغاز شده که شرکت پیمانکار به دلیل کاهش حجم کاری تعدادی از نیروهایش را تعدیل کرد و این موضوع سبب شده برخی افراد اقدام به پخش این شایعات کنند.
 
فرماندار جوین افزود: طرح فولاد دو پیمانکار در بخشهای منابع آبی و ساخت و ساز دارد که هر دو پیمانکار در حال انجام فرآیند کاری خود هستند.
 
نقاب مرکز شهرستان جوین در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
*   *    *
 
گفتنی است روز گذشته حسین مقصودی نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس دهم، طی اظهاراتی که بسیار جنجال برانگیز شد، اعلام کرده بود کارخانه فولاد سبزوار در شهرستان جوین به علت دریغ دولت از کمک 15 میلیاردی تعطیل شده است.(منبع)
 
ساعاتی بعد دیگر نماینده سبزوار علی سبحانی فر که در 4 سال نمایندگیش در دوره نهم مجلس شورای اسلامی بارها و بارها با اخبار پروژه فولاد در رسانه های مطرح شده است، و اجرایی شدن آن را از دست آوردهای صنعتی و اقتصادی دوران نمایندگی خود می داند، بدون هیچ ذکر نام مستقیمی از حسین مقصودی این اظهارات وی درباره تعطیلی فولاد را تکذیب کرد که آن هم در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت. (منبع)
 
هرچند در ساعات بعدی رسانه های منتقد دولت چه در سطح محلی سبزوار و چه در سطح ملی بیشتر روی خبر تعطیلی کارخانه فولاد سبزوار از قول حسین مقصودی کار کردند و آن را به تمسخر گشایش دیگری در دوران پسابرجام نامیدند، اما رسانه های حامی دولت برعکس بیشتر خبر علی سبحانی فر را که تکذیب تعطیلی کارخانه فولاد بود، پررنگ کردند و حالا هم بعضی مسئولان دولتی نظیر فرماندار جوین از ادامه فعالیت اجرایی احداث فولاد سبزوار در شهرستان جوین خبر می دهد.
 
در این اوضاع و با این خبرهای ضد و نقیض مخاطبان به ویژه مردم سبزوار واقعا نمی دانند باید کدام خبرها را باور کنند؟ خصوصا اینکه این ضد و نقیض گویی ها همین چند هفته قبل هم درباره کارخانه ارج نیز در سطح کشور اتفاق افتاد و اول خبر تعطیلی آن منتشر شد، سپس تعطیلی ارج تکذیب شد، اما در نهایت ثابت شد که تعطیلی ارج پس از سال ها فعالیت واقعیت داشته است.
 
اینک دو نماینده سبزوار  به همراه سایر مسئولان و آگاهان امر وظیفه دارند پاسخی قانع کننده به افکار عمومی مردم غرب خراسان رضوی بدهند و مشخص کنند که اصولا دلیل این همه اختلاف نظر در موضوعی غیرانتزاعی که کاملا به صورت یک واقعیت ملموس قابل بررسی و تحقیق و رسیدن به یک پاسخ مشخص است، چیست؟
 
در این بین حسین مقصودی مسئولیت بیشتری دارد زیرا به عنوان اولین کسی که خبر تعطیلی کارخانه فولاد را منتشر کرده است، باید حتما دلایل کافی برای این ادعای خود را داشته باشد و بتواند برای مردم توضیح دهد که بر اساس چه مستنداتی به این باور رسیده است؟
نظرت را بنویس
comments

ما هم آره.... کارخونه ای که هنوز مشغول به کار نشده، کارکنانش رفتن سر کار؟؟؟

لطفا شما رسانه محترم از آقای مقصودی بخواهید اسناد و مدارک تعطیلی فولاد را ارائه نماید. آقای مقصودی از این سیاه نمایی ها واقعا چه هدفی دارید؟ فکر میکنید شما میتوانید شق القمر کنید؟ چهار سال دیگر افکار عمومی از شما پرسش خواهند کرد.

علی

اگر نمایندگان عزیز مسائل قانون گذاری را پیگیری کنند بهتر است تا این قبیل خبرها چون مسئولان اجرایی بایداین خبرها را پاسخو باشند هر چند که نمایندگان حق سئوال کردن و استیصاع وزرا را دارند ولی بیایند نمایندگان محترم در باره ارتقای ششتمد ، بحث اشتغالزایی ،مسائل فرهنگی و اجتماعی و ...ریشه ای کار کنند ممنون از شما مسئول سایت و نمایندگان عزیز

واقعا مردم رو چی فرض کردند این مسولین

آقای مقصودی بسه دیگه تا کی میخوای عوام فریبی بکنی و دروغ بگی ؟ مردم رو چی فرض کردی ؟ بسه دیگه تو رو خدا بسه سبزوار باید پیشرفت بکنه نه این با خبرهای دروغی که میدی همه رو با سبزوار ضد بکنی و جلوی پیشرفت این شهرستان رو بگیری ! تو رو به حضرت عباس بسه ...

سیمان سبزوار اشتباه است فولاد سبزوار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما