مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی:

راه اندازی نخستین هنرستان هوانوردی در استان خراسان جنوبی / ثبت نام از 15 تیر

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از راه‌اندازی نخستین هنرستان هوانوردی در استان خراسان جنوبی خبر داد.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از تسنیم، هادی سلامی ضمن اعلام این  خبر گفت: با توجه به اینکه توسعه پایدار هر استان به ارتباطات سریع و مطمئن با مراکز سیاسی و اقتصادی و گردشگری وابسته است و تردد مردم، مسئولان، گردشگران و سرمایه‌گذاران و ترانزیت کالا باعث رونق اقتصادی استان خواهد شد در این راستا ایجاد زیرساخت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی با توجه به بعد مسافت استان خراسان جنوبی نبود آزادراه و ریل، بسیار حائز اهمیت است.
 
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی تربیت نیروی متخصص هوانوردی در داخل استان است به طوری که وجود این نیروها بتواند در آینده متضمن تاسیس شرکت هواپیمایی، شرکت هندلینگ، تاکسی هوایی و یا دیگر نیازهای احتمالی استان در فراهم آوردن زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی باشد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان هواپیمایی کشور مجوز نخستین هنرستان هوانوردی استان در بیرجند صادر و در سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت نام دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم خواهد کرد.
 
سلامی بیان کرد: در استان، نیروی بومی متخصص در امور هوانوردی بسیار کم است و این امر مستلزم آموزش‌های تخصصی در استان است که راه‌اندازی هنرستان هوانوردی می‌تواند در تربیت و افزایش نیروهای بومی متخصص رشته‌های تعمیر و نگهداری هواپیما، مراقبت پرواز، خلبانی و... کمک قابل ملاحظه‌ای کند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیش از این مرکز آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک نیز در سایت قدیم فرودگاه بیرجند راه‌اندازی شده بود که در حال حاضر تعدادی از علاقمندان به پرواز در مرکز یاد شده ثبت نام کرده و مشغول آموزش هستند.
 
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی از برکات رشادت‌های خلبان‌های شهید بسیاری بهره‌مند است و به این منظور نام هنرستان هوانوردی با هماهنگی اداره کل بنیاد شهید و خانواده شهید به نام شهید خلبان محمد حسین رئوفی فرد مزین یافته است.
 
گفتنی است؛ ثبت نام هنرستان هوانوردی خلبان شهید محمد حسین رئوفی فرد از پنجم تیرماه امسال آغاز و هنرجویان می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به سایت قدیم فرودگاه بیرجند از شرایط و نحوه ثبت نام اطلاع یابند.
نظرت را بنویس
comments

سید

چه ربطی به سبزوار و خراسان غربی داری داداش
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما