29 خرداد سی و نهمین سالروز وفات دکتر شریعتی را فراموش نکنیم

هرچند این روزها به خاطر ضایعه درگذشت استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب تقریبا اکثر فضای رسانه های خبری شهرستان سبزوار تحت تأثیر این رویداد است، اما در عین حال سبزواری های فرهیخته و فرهنگ دوست از دیگر مناسبت های مهم فرهنگی شهر و دیار خود نیز فراموش نمی کنند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، 29 خرداد ماه سی و نهمین سالروز درگذشت معلم بزرگ انقلاب دکتر علی شریعتی است و امسال هم مردم خوش فکر و با همت مزینان به همین منظور مراسمی را در روستای اجدادی خاندان شریعتی تدارک دیده اند و البته کماکان امید می رود، در سبزوار نیز علاوه بر مراسم با شکوه تشییع و تدفین استاد حمید سبزواری، برنامه مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره دکتر شریعتی از نگاه و همت مردم و مسئولان سبزوار دور نماند.
 
گفتنی است، حدود یک هفته قبل مسعود پسندیده از نامه موافقت و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری بزرگداشت ملی دکتر شریعتی در سبزوار و با همکاری دانشگاه های حکیم سبزواری و فردوسی مشهد خبر داده بود که البته از همان ابتدا بعید بود که این برنامه بتواند برای 29 خرداد اجرایی شود و هنگامی که موضوع وفات استاد سبزواری نیز پیش آمد، دیگر قطعی شد که مراسم با شکوه بزرگداشت دکتر شریعتی باید در وقتی دیگر و مثلا در 2 آذر سالروز تولد وی تدارک دیده شود تا با برنامه های مربوط به استاد سبزواری تداخل پیدا نکند.
 
با این حال می توان انتظار داشت سبزواری ها مانند سال های قبل از همایشی که روز 29 خرداد در مزینان برگزار خواهد شد، حمایت کنند و در صورت امکان برنامه مختصری نیز در سبزوار تدارک ببینند.
 
در همین راستا وبلاگ شاهدان کویر مزینان درباره برنامه امسال مردم این روستا برای سالروز وفات دکتر شریعتی مطلب زیر را منتشر کرده است:
 
برگزاری مراسم سی و نهمین سالگرد دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش
 
دبیرستاد بزرگداشت یادواره دکتر علی شریعتی مزینانی از مراسم برگزاری سی و نهمین سالگرد فرزند شایسته کویرمزینان با حضور فرهیختگان و علاقمندان در زادگاهش مزینان خبر داد.
 
به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ مهدی مزینانی آزاده با اعلام این خبر افزود: امسال نیز به روال سنوات گذشته مراسم بزرگداشت فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش مزینان از ساعت 17 تا 20 برگزار می شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی سی و نهمین سالگرد عروج ملکوتی دکتر علی شریعتی با ماه مبارک رمضان شرکت کنندگان در این مراسم؛ مهمان مردم قدرشناس مزینان می باشند و از ضیافت سفره افطار در هیئت ابوالفضلی محل برگزاری مراسم بهره مند خواهند شد.
 
مراسم بزرگداشت سالگرد دکتر علی شریعتی مزینانی هر سال در سالگرد عروج ملکوتی این فرزند شایسته کویرمزینان به همت ستاد بزرگداشت شریعتی  با حضور مسئولین و چهره های دانشگاهی و مقامات عالی رتبه کشوری برگزارمی شود و امسال نیز علی رغم همزمانی آن با ماه مبارک رمضان با پیگیری های ستاد و شورای اسلامی و دهیاری و شاهدان کویرمزینان این مراسم روز 29خرداد از ساعت 17 تا20 در هیئت ابوالفضلی مزینان برگزار خواهد شد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما