رها کنیم رسم نخبه کشی را ... / مقصودی در یک ماه گذشته یکی از چند نماینده شاخص مجلس دهم بوده است

در روزهای اخیر مطلبی انتقادی پیرامون عملکرد حسین مقصودی نماینده جدید سبزوار در مجلس شورای اسلامی توسط مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شد، که با تیتر «آیا حسین مقصودی گرفتار شتاب زدگی شده است؟» در واقع بیان گر دیدگاه های یکی از منتقدان عملکرد آقای مقصودی بود که نمی خواست نامش فاش شود، اما در گفتگو با خبرنگار این مجله به طرح دیدگاه های خود پرداخته بود.
 
پس از انتشار آن مطلب که به سرعت پربازدید شد و چندین نظر موافق و مخالف برایش ارسال گردید و در بعضی گروه های تلگرامی نیز بحث های داغی پیرامون آن شکل گرفت، یکی دیگر از مخاطبان اسرارنامه با نام «ف.ت» یادداشتی را ارسال کرده است که اسرارنامه به رسم بی طرفی و رعایت حق پاسخگویی افرادی که در این مجله مورد نقد قرار می گیرند و هوادارانشان، به انتشار این مطلب جدید که در حمایت از فعالیت های آقای مقصودی در مجلس دهم است، می پردازد:
 
رها كنيم رسم نخبه كشي را.......
 
انتخابات تمام شده است و امروز چشم اميد مردم به نمايندگاني است كه منتخب آنان هستند و قرار است گره از كار فروبسته آنان بگشايند.
 
صحبت از نماينده چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب هم براي خانواده اي كه دو يا سه نفر ليسانس و فوق ليسانسش، صبح تا شب از بيكاري در تلگرام جوك وعكس جا بجا مي كنند و هزينه بسته هايشان هم به دوش پدر و مادرشان است؛ خنده دار و بي معنا است.
 
نماينده اي هم كه منتخب اين مردم گرفتار است، فرصت راه اندازي شو هاي تبليغاتي را ندارد؛ چرا كه اگر از نزديك با دفاتر ايشان ارتباط داشته باشيد، درك خواهيد كرد كه فرصت اين بازي ها و تفنن ها نيست.
 
حسين مقصودي هم اگر تصوير ديدارهاي خود را در فضاي مجازي منتشر مي كند؛ براي اطلاع رساني به مردمي است كه او را به بهارستان فرستاده اند.گزارش عملكردي  كه يك مأمور براي مقامات مافوق خود ارسال مي كند.
 
مردم بايد ببينند و بدانند نماينده آنها قرار نيست چهار سال در مجلس بماند و هيچ كس صدايش را نشنود .از طرف ديگر بودن يك نماينده در رسانه ها ميزان تأثيرگذاري اش را افزايش داده و قدرت چانه زني و لابي گري او را تقويت مي نمايد.
 
 سايت اقتصادي معروف بورس پرس و چندين سايت و خبرگزاري تذكر مقصودي را تيتر مي كنند و ما در مورد آن اِن قلت مي آوريم و نام جمكوي سبزوار را در پشت آن نمي بينيم؛پس بپذيريم كه عقب ماندگي صنعتي و اقتصادي سبزوار تقصير مجلس و نظام و كشور نيست، تقصير شهري است كه عملا نخبگانش را تخريب مي كند؛ تا در حاشيه هاي هر روزه، فرصت فكر كردن به رشد و توسعه ديارشان را نداشته باشند.
 
 قرار نيست همراهي با دولت را با وكيل الدوله بودن اشتباه بگيريم؛ كه اين توهين به جايگاه رفيع مجلس است. نبايد از نماينده توقع داشته باشيم، نظارت بر كار وزرا را كه از ابتدايي ترين حقوق يك نماينده است كنار بگذارد. قطعا كارگران جمكوي سبزوار براي مقصودي اولويت بيشتري دارند تا رفاقت با وزير نيرو، چرا كه او نماينده همان كارگران است و براي رفاه ومعيشت آنها مأموريت دارد.
 
مقصودي كمتر از يك ماه است كه عملا كارش را در مجلس آغاز كرده؛ اما به جرات مي توان گفت يكي از چند نماينده شاخص و تأثيرگذار مجلس دهم شده، كه با اكثر نمايندگان و از جمله دكتر لاريجاني مناسبات بسيار نزديكي دارد؛ مناسباتي كه خيلي از نمايندگان گذشته سبزوار ،در طول چهار سال هم از ايجاد آن عاجز بودند.مناسباتي كه در رأي بالاي لاريجاني براي رياست مجلس هم تأثير زيادي داشت و قطعا خروجي آن براي سبزوار در آينده؛ بسيار روشن و چشمگير خواهد بود.
 
اينكه بگوييم او يك نفر است و نمي تواند وزير را اسيتضاح كند، نشان از عدم شناخت ما ازفضاي عمومي و ادبيات مجلس دارد.تهديد به استيضاح آلارمي است كه يك نماينده به صدا در مي آورد؛ تا به وزير بفهماند كه پيگيري  و دغدغه اش جدي است و وزير بايد براي آن راهكاري پيدا كند و لزوما به معناي استيضاح نيست. هر چند نماينده مي تواند براي اين منظور امضا جمع كند و آن را در دستور كار قرار دهد.
 
يكي از معاني ضمني پوپوليسم در ادبيات سياسي قرار دادن خواست عوام در مقابل نخبگان است.حال آيا مي توان رويكرد مثبت مقصودي در مواجهه با فضاي مجازي و رسانه ها را خواستي عوامانه تفسير كرد؟؟ارتباط دو سويه با كارگزاران نظام دغدغه و خواست هميشگي مردم و نخبگان بوده است و فضاي مجازي مي تواند راحت ترين راه اين ارتباط باشد.
 
مقصودي بسيار با نشاط و پر انگيزه كار خود را شروع كرده و اين سرزندگي و چابكي را نبايد ما دست كم بگيريم و گاه و بيگاه او را با كينه هاي قديمي بنوازيم؛كينه هايي كه اينك آينده سبزوار را نشانه رفته اند.
 
نویسنده: ف-ت
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

مهدي

با سلام واحترام : جناب آقاي دكتر حسين مقصودي پيروز و سربلند باشيد ..................

الان مقصودی جز نخبگان است؟؟!!!! من دیگه حرفی ندارم

جواد دباغی مقدم

ایضأ به منتقدان عزیز بفرمایید شهامت اگر داشتید در این 8 سال گذشته پرونده می گشودید تا امروز و با توجه به عملکرد پوپولیستی سه نماینده قبلی خجالتزده نمی شدید! از آقای محسنی ثانی بگویید بیایند تا در محضر مردم اعلام کنیم جز رفتار جالب ایشان در عدم دخالت در ادارات سبزوار، هیچ رفتار قابل اعتنایی در سبزوار را باعث نشدند! جناب آقای سبحانی نیز انتقاداتی به ایشان وارد است و اما جناب آقای بروغنی که در گروه تلگرامی سربداران امروز بدان اشارت خواهیم داشت و مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. آقای مقصودی اگر قصد کار دارند ابتدا با ساماندهی به وضعیت آشفته برخی دانشگاه ها آغاز کنند و سپس به وضعیت عمومی و بیکاری و... که تبعات رفتار پیشینیان بوده است، مشغول شوند.

هیاتی خارجی به ایران امدند برای بررسی مسیر جاده ابریشم. این هیات هفته پیش تو نیشابور بودن و با نیولان اونجا دیدار کردند. قرار بوده این هیات به شهرهای سبروار و قوجان و شهرهای دیگر هم سفر کنند. پیکزری کنید که مسولان ما غفلت نکنند و جا بمانند. ن ند باز جاده ابرشیم و بکشند اما سبروار رو جا بیندارند.

این گفتگوها خیلی خوب است و موجب رشد و تعالی و بلوغ فکری و فرهنگی ما می شود. یادمان نمی رود که تا چندی پیش طرف 4 یا 8 سال نماینده بود اما هیچ کس نمی دانست کجاست و چه می کند اما حالا کوچکترین گفتار و کردار نماینده و مسول بازتاب دارد و درباره اش بحث می شود و این خیلی خوب است

چه ربطی به دانشگاه ها داره / مسئولان خوابند / بعدشم مقصودی کجاش نخبه است / واقعا که فرماندار نیشابور در حد یک وزیر پیگیر توسعه نیشابوره اما سبزوار ...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما