با همکاری دانشگاه های حکیم سبزواری و فردوسی مشهد

موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری همایش بزرگداشت دکتر شریعتی در سبزوار

 عضو شورای شهر سبزوار از نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرمانداری سبزوار جهت برگزاری همایش مشترک بزرگداشت دکتر علی شریعتی بین دانشگاه های حکیم سبزواری و فردوسی مشهد خبر داد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مسعود پسندیده ظهر امروز در گفتگویی تلفنی افزود: در زمان برگزاری کنگره بین المللی سربداران که در آذر 94 با حضور دکتر علی جنتی برگزار شد، از وی خواستیم که از برگزاری همایش بزرگداشت دکتر شریعتی نیز حمایت کند و شخص وزیر ابتدا این موضوع را برای سال 96 مورد موافقت قرار داد، اما در روزهای اخیر نامه موافقت و توصیه وی برای برگزاری این همایش در سال 95 به فرمانداری سبزوار ارسال شده است و بدین ترتیب مدیریت عالی شهرستان باید در فرصت باقی مانده، تدارک لازم برای تحقق این برنامه فرهنگی را ببیند.
 
وی سپس در پاسخ به این سئوال خبرنگار اسرارنامه که آیا، فرصت تقریبا 10 روزه باقی مانده تا زمان 29 خرداد سی و نهمین سالروز درگذشت دکتر شریعتی برای برگزاری همایشی درخور شأن مناسب است؟ گفت: نزدیک به 40 سال از وفات دکتر می گذرد و تا به حال هر سال این همه وقت داشته ایم که سرانجام مراسمی برگزار کنیم، اما هر بار با یک بهانه ای برگزاری مراسم بزرگداشت شریعتی در شهر زادگاهش به تاخیر افتاده است و من این بار معتقدم بعد از این همه تأخیر، برگزاری این مراسم حتی اگر با شتابزده باشد، بهتر از این است که مانند سال های گذشته هیچ برنامه ای برگزار نشود.
 
پسندیده در ادامه ضمن ابراز امیدواری از اینکه امسال سبزوار بتواند میزبان برنامه شایسته ای برای بزرگداشت دکتر شریعتی باشد، از یک رویداد مهم فرهنگی دیگر نیز خبر داد و گفت: به زودی جزئیات بیشتری از این رویداد را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.
 
گفتنی است، این عضو شورای شهر سبزوار، پیش از این در سال 93 پیگیر برگزاری همایش دیگری برای دکتر شریعتی شده بود و از مردم سبزوار برای تشکیل ستاد مردمی این بزرگداشت دعوت کرد(منبع) ، اما در نهایت برنامه ای جامع که در شأن این معلم شهید بزرگ انقلاب باشد، برگزار نشد. اما این بار که به گفته خود پسندیده فرمانداری شهرستان مستقیما با نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول برگزاری مراسم تعیین شده است، امید می رود با درگیر شدن تمام مجموعه مدیریتی شهرستان برنامه جامع و ارزشمندی برگزار شود.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

چندساله که همینارو میگین ..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما