ضمن افتتاح دفتر خبر صدا و سیما در قوچان:

تقدیر از مدیر دفتر خبری صدا و سیمای سبزوار در سومین نشست تخصصی خبرنگاران آزاد خراسان رضوی

دفتر خبر صدا و سیمای سبزوار، در چند سال اخیر یکی از موفق ترین فعالیت های رسانه ای را در سطح شهرستان سبزوار و استان خراسان رضوی داشته است و گواه این مدعا علاوه بر پخش گزارش های متعدد از رویدادهای شهرستان سبزوار در بخش های خبری شبکه استانی و یا شبکه های سراسری سیما، تقدیر و تشکری است که معمولا در اکثر برنامه هایی که توسط صدا و سیمای خراسان رضوی، تدارک دیده می شود، از مسئول یا خبرنگاران دفتر خبر سبزوار به عمل می آید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه کمتر از یک سال قبل بود که خانم سمانه علی اکبری یکی از خبرنگاران آزاد دفتر خبر سبزوار در نشست تخصصی خبرنگاران آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی که در کاشمر برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت (منبع) و اینک در نشست جدیدی که در قوچان و به مناسبت راه اندازی دفتر خبر این شهرستان برگزار شد، مجدداً یکی از اعضای دفتر خبر سبزوار مورد تقدیر قرار گرفت و این بار این رضا نامنی بود که به روی صحنه فرا خوانده شد و تقدیرنامه اش را از دست مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی دریافت کرد.
 
در این نشست علاوه بر رضا نامنی مدیر دفتر خبری سبزوار که به عنوان مدیر دفتر برتر خبری شهرستان های استان  مورد تقدیر قرار گرفت، از خبرنگاران دو شهرستان نیشابور و کلات (خانم سعادتی و سید رسول عزیزی) نیز تجلیل شد و البته سید رسول عزیزی به خاطر چند سال فعالیت در سبزوار که هنوز هم همکاری وی با خبرنگاران این شهر قطع نشده است، جزء اصحاب رسانه دیار سربداران نیز محسوب می شود. 
 
گفتنی است در سومین نشست تخصصی خبرنگاران آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی امام جمعه و فرماندار شهرستان قوچان با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خواستار توجه رسانه استانی به صنایع خصوصاً کارخانجات تولیدی شهرستان های استان شدند. 
 
در ادامه مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی،اجتماعی و...جامعه تاکید کرد که نگاه ریاست جدید صداوسیما (علی عسگری) به اقتصاد و فرهنگ است چرا که تاریخ انقلاب نشان داده در هر عرصه ای که مردم در آن حضور فعال داشته اند موفق بوده است و مردم  چون از ابتدا در حوزه اقتصاد مشارکت اساسی نداشته اند اقتصاد همیشه معضل داشته است. 
 
نصرپور مهمترین تاثیرگذاری صداوسیما را در زمینه اقتصاد، باور پذیر کردن مشارکت مردم در توسعه اقتصادی کشور دانست که مردم باید تولید ملی را بپذیرند و در نهایت در پیشرفت آن همت نمایند. 
 
این نشست تخصصی در روز جمعه 95/3/7 در شهرستان قوچان با مشارکت فرمانداری،  شهرداری و شورای شهر این شهرستان برگزار شد.
 
خبرگزاری ایرنا نیز خبر این نشست را به شرح زیر منتشر کرده است:

دشمن به دنبال غلبه بر ایران در حوزه اقتصادی است
 
مشهد- ایرنا- فرماندار قوچان گفت: دشمنی های بیگانگان روز به روز در حال افزایش بوده و دشمن به دنبال غلبه بر ملت ایران در حوزه اقتصادی است.
 
علیرضا قامتی روز شنبه در سومین نشست تخصصی خبرنگاران آزاد صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در قوچان افزود: دشمنی ‌های بیگانگان نشانه توانمندی ملت ایران است.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتدار مردم موجب رفع تحریم ‌ها شد اظهار کرد: امروز اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان باشد و بسیاری از بنگاههای اقتصادی در شرایط بد اقتصادی توانسته اند با شناخت درست از منطقه موجب فزایش بهره وری شوند.
 
فرماندار قوچان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نشأت گرفته از حسادت های دشمنان است گفت: صدا و سیمای این استان با توجه به ظرفیت و استعدادهای این منطقه باید به نگین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.
 
وی افزود: اعتماد میان خبرنگاران و مسئولین در این شهرستان موجب شد در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته با اطلاع رسانی لحظه به لحظه از روند برگزاری انتخابات، اعتماد عمومی افزایش یافته و شایعه پراکنی ها در فضای مجازی کاهش یابد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: 68 درصد مردم استان بیننده شبکه استانی سیمای خراسان رضوی هستند که نشان از اعتماد مردم به رسانه ملی است.
 
محسن نصرپور افزود: خبرنگاران آزاد در شهرستان ها چشم و گوش رسانه ملی، پل ارتباطی مردم با مسئولین و زبان گویای مردم هستند. 
 
وی با اشاره به اینکه حوزه خبر استان سالها در عرصه ملی صاحب اثر و نظر بوده است اظهار کرد: 130 نفر از خبرنگاران مشهد و خبرنگاران آزاد شهرستانهای استان در چهار بخش سیما و پنج بخش صدا مشغول فعالیت هستند. 
 
وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات مهم خبرنگار تلاش روز افزون برای افزایش دانش خبری و فنون خبرنگاری و خبرنویسی است گفت: خبرنگاران باید توانایی خود در عرصه خبر را افزایش دهند.
 
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید مردم را همراه کرد که در این راستا رسانه نقش موثر داشته و باید به دنبال تاثیر گذاشتن در مردم باشد. 
 
وی اظهار کرد: وظیفه رسانه ایجاد و تقویت روحیه مردم است و انتقاد نیز باید دلسوزانه و سازنده باشد. 
 
وی گفت: خبرنگاران همچنین باید در معرفی ظرفیت های اقتصادی شهرستانها کوشش کنند. 
 
در این مراسم دفتر خبر صدا و سیما در قوچان افتتاح و از خبرنگاران این رسانه در شهر های سبزوار، نیشابور، کلات و قوچان که بهترین عملکرد در پوشش اخبار انتخابات هفتم اسفند سال گذشته را داشته اند قدردانی شد.
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments

مهرنیا

سلام ،تلاش اصحاب رسانه بویژه همکاران بنده در دفتر صداو سیمای سبزوار بر کسی پوشیده نیست ،حقیر به نوبه خودنیز از زحمات این عزیزان بویژه جناب نامنی عزیز مدیر این دفتر تشکر می کنم /بنده کوچک خدا مهرنیا
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما