در کانون های فرهنگی هنری مساجد

علیرضا رادمان: اولین مرکز آفرینش های هنری دینی کشور در سبزوار افتتاح می شود

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد سبزوار گفت: نخستین مرکز آموزش و آفرینش های هنری دینی کشور در کانون های مساجد سبزوار افتتاح می شود.
 
اسرارنامه علیرضا رادمان در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه در این زمینه افزود: در این مرکز تصمیم داریم مأمنی برای هنرمندان مسجدی فراهم آوریم تا با حمایت کانون های فرهنگی هنری مساجد، پیرامون موضوعات ارزشی به تولید آثار هنری بپردازند.
 
وی افزود: البته در حال  حاضر مجموعه های دیگری نظیر سوره و یا حوزه هنری در کشور هستند که در همین راستا فعالیت می کنند، اما مرکز آموزش و آفرینش های هنری دینی زیر نظر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خواهد بود و تأکید ما در این مرکز جذب نیرو از رده های سنی جوانان و نوجوانان است تا بدین ترتیب در حوزه هنرهای دینی کادر سازی صورت بگیرد.
 
وی همچنین گفت: دین برای همه چیز حرف دارد به خصوص هنر و ما می خواهیم در مرکز آموزش و آفرینش های هنری دینی از منابع اصیل دین از جمله قرآن کریم، برای تولید آثار هنری در زمینه های مختلف داستانی، شعر، نقاشی، فیلم، هنرهای تجسمی و ... استفاده کنیم.
 
رادمان در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین از افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد با نام «آسمانی ها» نیز خبر داد و گفت: در طرح اوقات فراغت چهار حوزه فعالیت های گروهی، برنامه های تربیتی، برنامه های آموزشی و برنامه های نشاط پایه مد نظر قرار می گیرد. 
 
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد سبزوار علاوه بر موارد بالا به افتتاحیه طرح مشکات 6 نیز اشاره کرد و افزود: در طرح مشکات 6،  تعداد 69 پیشنهاد در قالب 4 بخش ترویجی، تربیتی، فرهنگی -هنری و مسابقات به کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان پیشنهاد می شود که این کانون ها با توجه به امکاناتشان هر یک از این پیشنهاد ها را که بتوانند انتخاب کرده و در طول سال اجرا می کنند.
 
وی افزود: افتتاحیه هر سه برنامه فوق فردا صبح 7 خرداد 95 در محل تالار بیهقی (میدان نقابشک) سبزوار با حضور مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، و مسئولان کانون های مساجد شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن برگزار می شود.
 
دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سبزوار که از سال 89 راه اندازی شده است، در حال حاضر 127 کانون را در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن تحت پوشش خود دارد.
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما