شعری از قیصر امین پور که زبان دل نماینده سبزوار شد / دلی سربلند و سری سر به زیر ...

دکتر محمدرضا محسنی ثانی امروز در مراسمی که به دعوت امام جمعه ، فرماندار و رئیس شورای شهرستان سبزوار جهت تقدیر از خدمات 8 ساله وی در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده شده بود، شعر زیبایی از قیصر امین پور را به عنوان زبان حال خود قرائت کرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمدرضا محسنی ثانی یکی از مدیران برجسته سبزواری در سطح ملی است که پس از تجربه سمت های اجرایی مهمی در استان های مختلف کشور در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به دعوت شماری از دلسوزان توسعه سبزوار، نامزد نمایندگی مجلس از شهر زادگاه خود شد که در هر دو دوره با کسب بیشترین رأی مردم، به عنوان نماینده اول سبزوار به ساختمان بهارستان راه یافت.
 
برخی تحلیل گران مسائل سبزوار معتقدند هرچند سبزوار همین حالا هم از مشکلات زیادی به خصوص در زمینه بیکاری جوانان و بعضی از معضلات اجتماعی یا کمبودهای عمرانی و فرهنگی رنج می برد، اما در طول 8 سال گذشته با حضور محسنی ثانی و البته با همکاری و همدلی همه مسئولان و دیگر نمایندگان منطقه غرب خراسان رضوی، دیار سربداران توانسته است بعضی زیرساخت های ضروری توسعه را تحقق بخشد که نتیجه فراهم شدن این زیرساخت ها ، عمدتاً در سال های آینده مشخص خواهد شد.
 
با وجود این همواره نقدهایی غیر منصفانه و تخریبی با بهانه هایی غیر منطقی و سرشار از افترا یا واقعیت های وارونه شده، از سوی برخی رقبای شکست خورده و یا اقلیت های تندرو سیاسی و فکری به عملکرد این نماینده پرنفوذ و با تدبیر دیار سربداران وارد آمده است که نمونه چنین نقدها و تخریب هایی هم اکنون در آرشیو بعضی از رسانه های محلی شهرستان به فراوانی موجود است.
 
با این حال محسنی ثانی که همواره خود را یک اصولگرای اصلاح طلب می دانسته است، در طول 8 سال گذشته با منش دیپلمات وار خود، بی اعتنا به تخریب ها به فعالیت هایش در راستای اهداف ملی و منطقه ای برای توسعه کشور و شهرستان ادامه داد و دو دوره انتخاب وی به عنوان نماینده اول شهرستان سبزوار و نیز برگزاری مراسم با شکوه تجلیل از وی در پایان دوران نمایندگیش به خوبی نشان داد که مردم قدرشناس دیار سربداران نیز آنچه را خود از خدمات و زحمات مسئولان شهرستان می بینند به دنبال نقدهای مغرضانه ای که از سوی برخی کانون های قدرت طلب یا تندرو فکری و سیاسی نشأت می گیرد، به دست فراموشی نمی سپارند.
 
شاید شعر زیبایی از قیصر امین پور که امروز محسنی ثانی در پایان سخنرانی امروز خود قرائت کرد، علاوه بر اینکه گوشه ای از سلیقه ادبی این رجل سیاسی دیار سربداران را نشان داد، به صورت فشرده بیان شاعرانه همین نکاتی باشد که در بالا اشاره شد:
 
سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
 
چو گلدان خالی لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
 
اگر داغ دل بود ما دیده ایم
اگر خون دل بود ما خورده ایم
 
اگر دل دلیل است آورده ایم
اگر داغ شرط است ما برده ایم
 
اگر دشنه ی دشمنان,گردنیم
اگر خنجر دوستان,گرده ایم
 
گواهی بخواهید:اینک گواه
همین زخم هایی که نشمرده ایم
 
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

محمد

سلام ،ایشان فردی با وقار ،متین ، متواضع ،پر کار ،با تجربه ،متخصص ،متععهد ،ریشه دار، بی منت ،با نفوذ،سرشناس و جهره ملی است ، هر کجا که باشد موفق و سلامت باشد / یا علی

مگه ایشون شعرهم بلده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

سید

حالا که میبینی بلد بوده سلیقه خوبی هم داشته. قیصر امین پور یکی از بهترین شاعران کشوره که اکثر اشعارش شاهکارن از جمله همین یکی

حسن با همه تلاشها، سبزوار هنوز بسیاری از زیرساختهای اصلی پیشرفت را ندارد و خیلی از قولهایی که جناب مخسنی و دیگر نمایندگات در دو سه دهه گذشته دا دند عملی نشده مثل راه آهن که از ضروریات پیشرفت است مثل نیرگاه برق مثل کتابخانه مرکزی مثل بازسازی کوی گلستان مثل شهرکهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی مثل فعال سازی ظرفبتهای منطقه در زمینه های مختلف و و و وعده هایی مثل پالایشگاه هم که جای خود دارد یادمان نمی رود چگونه اسفند سال 90 و قبل از انتخابات خبر از نصب تجهیزات و احرای فاز اول کارخانه را دادند. یادمان نمی رود که کاروان مسخره و نمایشی از چند تریلی راه انداختند و گفتند تجهیزات پالایشگاه است که برای نصب می برند. بله عکسهای ان نمایش نسخره و دروغین هنوز در ارشیو ذهن ما و مردم هست. همچنین در ارشیو ذهن ما 8 بار کلنگ زنی نیروگاه برق و 20 سال وعده و وعید راه آهن بایگانی شده است. به هر حال ای کاش این زمینه ها هم به غلو و چاپلوسی نیفتیم و ای کاش ای مراسم ها برای همه بررگان و نخبکان شهرستان باشد بویژه ان هایی که دست شان به جایی و کیی بند نیست و اعوان و انصاری ندادند. ان شا الله

بیهقی

خیلی از زیرساخت ها هم فراهم شده است. فکر نمی کنم نیازی به گفتن باشد چون واضح است اما ت ا زمانی که عزیزانی مثل شما بخواهند چشم هایشان را ببندند مسلما چیزی نمی بینند بیشتر مواردی که انجام نشده و شما اشاره کردید در حوزه صنعت و معدن و اقتصاد است که حتما خودتان خوب میدانید از سال 90 به بعد کشورمان دچار چه بحران بدی در وضعیت اقتصادی و صنعتی شد به خاطر تحریم های بین المللی و مدیریت بد داخلی که سبزوار هم در این زمینه ها ضربه خورد و از جمله در موضوع پالایشگاه که واقعا قدم های بزرگی برداشته شده بود اما متاسفانه بعد از شدید شدن تحریم ها و مدیریت ضعیف داخلی، پالایشگاه سبزوار ناکام ماند اما در همین مدت سبزوار در عرصه های دیگری نظیر ساخت دانشگاه های جدید، افزودن رشته های جدید دانشگاهی، احداث ساختمان های دانشگاهی جدید ، ساخت فرهنگسرای امام رضا، تاسیس شهرستان های جدید در حوزه سبزواربزرگ سابق پیشرفت های خوبی کرده که اگر منصف باشید و عمداً چشمتان را نبسته باشید، این موارد را هم می بینید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما