سبحانی فر: سبزوار به عنوان منطقه توسعه یافته تلقی می‌شود / در شرایط رکود اقتصادی کشور منطقه ما اعتبارات مناسبی داشت!

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در اجرای طرح راه آهن سبزوار
 
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در اجرای راه آهن سبزوار خبر داد.
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: این اعتبارات از محل ضمانت نامه‌ها و اسناد پیمانکار تامین شده است.
 
وی با بیان اینکه طرح با سرعت خوبی در حال اجرا است تصریح کرد: سال گذشته در  25 کیلومتر از این طرح 45 کیلومتری عملیات زیر سازی اجرا و زمینه برای اجرای مرحله "بالاست"(ریل گذاری) فراهم شده است.
 
سبحانی فر با بیان اینکه در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال برای در ردیف‌های بودجه به این طرح اختصاص داده شده است ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته مشخص شد که این اعتبار برای ادامه پروژه کافی نیست و زمینه برای اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز به این پروژه از محل اسناد و ضمانت نامه‌های پیمانکار فراهم شد.
 
وی یادآور شد: در همین راستا و با قول وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی طرح در 12 کیلومتر دیگر طرح از مسیر ایستگاه در شهرستان سبزوار آغاز و عملیات زیر سازی و آماده سازی برای بالاست"(ریل گذاری) در این مسیر نیز اجرا می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: با اجرای بخش طرح، 37 کیلومتر از پروژه خط آهن سبزوار تکمیل و امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده عملیات ریل گذاری این پروژه با پایان برسد.
 
سبحانی فر با اشاره به موضوع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: متاسفانه این طرح دارای مشکلات زیست محیطی است و سازمان محیطی زیست هم همکاری لازم را برای اجرای این پروژه با شهرستان ندارد.
 
وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مباحث مورد مطرح برای توسعه منطقه است گفت: متاسفانه چند سالی از تصویب  این طرح می‌گذرد اما هنوز به مرحله عملیاتی نزدیک نشده است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل عمده تاخیر در اجرای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نبود پیش بینی به منظور جانمایی طرح بود که در زمان مصوب شدن پروژه فکری برای آن نشده بود.
 
سبحانی فر گفت: مهمترین مشکل بر سر راه این پروژه بحث زیست محیطی است که امیدواریم با رفع این مانع و هماهنگی با سازمان محیط زیست شاهد اجرائی شدن منطقه ویژه اقتصادی در سال جاری باشیم.
 
وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته تلاش زیادی برای رشد و توسعه منطقه سبزوار صورت گرفته است گفت: در حال حاضر سبزوار به عنوان منطقه توسعه یافته تلقی می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و رشد در آن فراهم شده و فقط باید توسعه منطقه سرعت بیشتری پیدا کند.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که کشور در رکود اقتصادی سخت به سر می‌برد اما منطقه ما وضعیت مناسبی را در بحث اعتبارات داشت گرچه این میزان اعتبار جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
 
سبحانی فر با بیان اینکه افت آب‌های زیرزمینی و کاهش کشت محصولات کشاورزی دو عامل مهم بیکاری و مهاجرت مردم منطقه است عنوان کرد: سبزوار دارای ظرفیت‌های ویژه در زمینه‌های متعدد کشاورزی، معدنی، تجارت و طیور است اما به لحاظ اینکه منطقه ما در چند سال اخیر دچار افت آب های زیر زمینی شده شاهد افزایش بیکاری در سطح منطقه هستیم.
 
وی با بیان اینکه منطقه نیازمند ایجاد شغل است بسیاری از روستاهای ما که اغلب شغل آنها کشاورزی و دامپروری است به لحاظ نبود آب تخلیه شده و روستائیان ما به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند.
 
سبحانی فر افزود: امیدواریم دولت از طریق ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه‌های مختلف معدنی، کشاورزی و دامی مشکل بیکاری در شهرستان را رفع و زیرساخت‌های لازم در روستاها را برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان مد نظر قرار دهد.
 
منبع: تسنیم
 
گفتنی است، اظهارات رمضانعلی سبحانی فر درباره اینکه درحال حاضر سبزوار منطقه توسعه یافته ای تلقی می شود و در شرایط رکود سخت اقتصادی کشور اعتبارات مناسبی به این شهرستان رسیده، در حالی است حسین مقصودی، دیگر نماینده منتخب مردم سبزوار برای مجلس دهم، چند روز قبل در مصاحبه دیگری با رسانه های شهرستان از تعطیلی بازار ساخت وساز و صنعت و بیکاری تعداد زیادی از کارگران این شهرستان انتقاد کرده بود! (منبع)
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 
نظرت را بنویس
comments

جناب سبحانی بزرگوار تا کی شعار..؟؟؟ کار انجام بده،مردم به شما رای دادن ،یه جورایی مدیون مردم هستید وباید برای مردم کار انجام دهید تا سبزوار لایق اسم سبزواربزرگ باشد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما